A hét végi 15. Malajziai Nagydíjon - amelyet hatodszor tartanak az 5548 méteres sepangi pályán - könnyen előfordulhat, hogy a tavalyi versenyhez hasonlóan megint két világbajnokot ünnepelnek majd.
Valentino Rossi (jobbra) kémnek nevezte legnagyobb ellenfelét, Sete Gibernaut, aki a múlt hét végi, katari viadal óta a legnagyobb ellenfele, és megkaparinthatja az orra elôl a világbajnoki címet
Valentino Rossi (jobbra) kémnek nevezte legnagyobb ellenfelét, Sete Gibernaut, aki a múlt hét végi, katari viadal óta a legnagyobb ellenfele, és megkaparinthatja az orra elôl a világbajnoki címet
A 250 köbcentiben Daniel Pedrosa - aki 2003-ban Sepangban a 125-ös kategóriában koronáztatta meg magát - 43 ponttal vezet a második helyezett előtt, azaz ha nyolc ponttal többet szerez, mint Sebastian Porto, akkor a negyedik idényében már a második vb-aranyát viheti haza. Pedrosának pedig elég jók az esélyei: szereti a pályát, amelyen egy-egy első és harmadik helyet már begyűjtött. Egyébként ha Pedrosa világbajnok lesz első 250-es szezonjában, akkor két rekordot állít fel: 19 évesen ő lenne a legfiatalabb negyedliteres győztes, sőt, 44 év után ő lenne az első, aki a 125-ös vb-címe után a 250-es trónt is egyből elfoglalná. A 125 kcm-ben Andrea Doviziosónak még könnyebb a helyzete. Előnye 61 pont, azaz nyugodtan elveszthet 10 pontot a második helyezett Hector Barberával szemben, hiszen egy harmadik hellyel is tovább öregbítené az olasz hagyományokat. A 18 éves hondás a vb történetének negyedik legfiatalabb világbajnoka lenne, és az ő nevéhez fűződne a 23. olasz világbajnoki cím a nyolcadliterben. Honfitársunk Talmácsi Gábor is a középpontban van, hiszen mindenki arra kíváncsi, elhozza-e Talma csapata, a Malaguti a moszkvai szélcsatornában kifejlesztett új áramvonal-idomját. A másik magyar pilóta, Tóth Imre viszont abban bízik, hogy a Katari GP-n jelentkező első futóműgondjait sikerül megoldania Sepangban. A 125-ös és a 250-es versenyek tehát nagyon érdekesnek ígérkeznek, ám a két lehetséges vb-cím ellenére is háttérbe szorítja a két viadalt a MotoGP. A botrányosan végződő Katari GP után ugyanis Sete Gibernau újra nyílttá tette Valentino Rossi ellenében a cím sorsát, no és persze arra is kíváncsiak az emberek, hogy a Katarban önmagából kikelt Rossi hogyan fog versenyezni, viselkedni, nyilatkozni. Rossira - akit Katarban elég szokatlan módon megbüntettek a verseny előtt, és aki ezután bukott - a Katari GP után nem lehetett ráismerni. Agresszív tévényilatkozatában összeesküvéssel vádolta meg a Hondát és a Ducatit, amelyek szerinte csak törvénytelen eszközökkel képesek győzni ellene. A legnagyobb ellenfelét, Gibernaut egyenesen kémnek nevezte, aki szintén csak aljas módon tudja őt legyőzni, míg a MotoGP szabályzatát öszszevisszaságnak titulálta az ötszörös világbajnok. Akadtak, akik megvédték Rossit - Jeremy Burgess, Rossi technikai igazgatója teljes egészében vállalta a felelősséget a verseny előtti szabálytalanság miatt, amiért Rossi hat másodperces büntetést kapott, míg Carmelo Ezpeleta, a vb-t rendező Dorna elnöke hibás döntésnek tartotta a Rossi elleni feljelentést -, de voltak olyanok is (ők vannak többen), akik szerint Rossi nagyon sportszerűtlenül, a hírnevéhez méltatlanul viselkedett. A pilóta honfitársa, Francesco Zerbi, a Nemzetközi Motorkerékpáros-szövetség elnöke például elfogadhatatlannak tartotta a yamahás kirohanásait, egyben meg is rótta a fegyelmezetlensége miatt. Pedig Rossi nem engedhet meg magának egy újabb figyelmetlenséget, hiszen a Katarban feltámadó Gibernau újra nagyon magabiztos, és a Honda már az összes energiáját arra összpontosítja, hogy a spanyol legyen a világbajnok. Ez azt jelenti, hogy Rossinak már Malajziában revánsot kell vennie, és elég jók az esélyei, hiszen korábban kétszer győzött már Sepangban.