Emlékezetes marad az első Katari Nagydíj: a 125 köbcentiben - a kategória történetében először - a pályán kívül dőlt el a verseny, hiszen az idei harmadik diadalát begyűjtő Jorge Lorenzo és Andrea Dovizioso ezredmásodpercre azonos időt ért el a célban.
A 250-ben kétszer nyert Sebastian Porto, mert nem vette észre, hogy vége a versenynek, ezért kétszer intették le a kockás zászlóval. A legnagyobb izgalmak a MotoGP-ben történtek. Valentino Rossi az idén második alkalommal bukott, legnagyobb ellenfele, Sete Gibernau viszont feltámadt, és idénybeli negyedik elsőségével újra nyílttá tette a vb végkimenetelét. A MotoGP egyébként botrányba fulladt, a verseny végén Rossi ugyanis nekitámadt Gibernaunak, mert szerinte nem megérdemelt módon győzött.
A spanyol Sete Gibernau (15) ebben az idényben már a negyedik sikerét könyvelhette el
A 125-ös verseny feléig a Stoner, Lorenzo, Dovizioso, Bautista négyes viaskodott egymással. A 9. körben aztán motorhiba miatt kiállt Stoner, az éllovas trió pedig a 17. körig együtt haladt, ekkor Bautista elfékezte magát, és lemaradt. Lorenzo és Dovizioso párbaja az óra szerint döntetlenre végződött, ezért a zsűrinek a szabály szerint kellett eljárnia: az a győztes, aki a leggyorsabb kört teljesítette a verseny alatt. Ô pedig Lorenzo. Egyébként Dovizioso is úgy örült, mintha nyert volna, hiszen legnagyobb ellenfelei, Barbera és Locatelli leszerepeltek, így óriási esélye van arra, hogy egy hét múlva világbajnok legyen. A két magyarnak sajnos nem sikerült a viadal, Talmácsi Gábor, aki az elején néhány körig a 10. helyen haladt, a karburátor hibája miatt kiállt, míg Tóth Imrének az első futóművel voltak gondjai, és csak a 25. lett. Az egy hét múlva rendezendő Malajziai GP-n a 250-es Daniel Pedrosa is ünnepelhet, dacára annak, hogy a szintén vb-esélyesnek számító Porto a negyedik elsőségét is megszerezte az idén. Ha ugyanis Pedrosa megint "csak" második lesz Malajziában Porto mögött, akkor behozhatatlan előnyre tesz szert az összetettben. A MotoGP-ben vérre menő küzdelmek várhatóak. Szó szerint, hiszen kiderült, Rossi és Gibernau barátsága nem feltétlenül igaz. Rossi ugyanis nagyon megharagudott Gibernaura, illetve a Hondára, és mint tudjuk, a harag nagyon rossz tanácsadó. A dühből motorozó Rossi ráadásul el is esett Katarban. De kezdjük az elején! A versenyt megelőző éjszaka Rossi csapata a jobb tapadás érdekében letisztította a pilóta rajtrácsát, és egy robogó segítségével gumiréteget vitt fel az aszfaltra. Ezt pedig tiltja a szabályzat, ezért a verseny előtt Gibernau vezetésével - a spanyol ugyanis látta az esetet - a rivális csapatok a versenybírósághoz fordultak, amely hat másodperces büntetést rótt Rossira, akinek így a 8. helyett a 21. helyről kellett elindulnia. Rossi csapata nem hagyta annyiban: Max Biaggit "súgták be" aszfalttisztítás miatt, így Mad Max is hat másodpercet kapott. Rossi ezután jól láthatóan ideges volt a startnál, majd a versenyen is. Igaz, négy kör után már a bronzért küzdött, de előbb egy túl rövid és vad fékezés miatt nekiment Alex Barrosnak, míg a 6. körben kisodródott egy kigyorsításkor, és elesett. Rossi iszonyatosan dühös volt a bukása miatt, és tőle szokatlan módon kifakadt. "Megszokott, hogy a csapatok letisztítják a pályát, úgyhogy Gibernau érdemtelenül nyert, hiszen a Honda egyszerűen ellopta tőlem a jó verseny lehetőségét. Ha nem kell ilyen hátulról indulnom, nem estem volna el" - dühöngött Rossi. ---- E ---- &