Petter Solberg szenzációs!

TÓTH ANITA jelenti DolbiábólTÓTH ANITA jelenti Dolbiából
Vágólapra másolva!
2004.10.02. 21:39
Címkék
Szardínia, a Calangianus nevű városka, szombat délután két óra. A főtéren óriáskivetítő, vele szemben tribün - tele emberekkel, akik az olaszoktól megszokott temperamentumos (már-már veszekedésnek tetsző) beszélgetésbe bonyolódnak, és várnak.
Aztán elkezdődik. A helyi sportcsatorna élőben közvetíti a ralivilágbajnokság egyik gyorsasági szakaszát (profin bekamerázva, feliratozva, időkülönbségeket megmutatva - akár a Formula-1-ben), és rögtön fergeteges hangulat kerekedik. Ilyet valószínűleg csak egy-egy izgalmasabb futballmeccs tud kiváltani errefelé. No meg az, amikor a főutcán a gyorsasági szakaszról leérve végiggurul a komplett világbajnoki mezőny. Az emberek állva tapsolnak, a pilóták integetnek - mindenki boldog.

Benik Balázsék az elromlott kormányszervó miatt adták fel a versenyt
Benik Balázsék az elromlott kormányszervó miatt adták fel a versenyt
Benik Balázsék az elromlott kormányszervó miatt adták fel a versenyt
Kivéve persze azt, aki különböző okokból pórul járt az autógyilkos szardíniai terepen. És a felsorolást sajnos rögtön egy magyar párossal kell kezdenünk. A Benik Balázs, Rácz Bence duó a szombati első gyorsasági szakasz után a viadal feladására kényszerült, mert továbbra is gondjai voltak a kormányszervóval. A szervizcsapat ugyan péntek este kicserélte a hibás alkatrészt, de szombat reggel újra jelentkezett a probléma. Benikék vészvillogóval teljesítették az első szakaszt, utána pedig úgy döntöttek, feladják a versenyt, nem akarták ugyanis befolyásolni a Szuper1600-as kategória világbajnoki küzdelmét. A juniorok a vb-címért küzdenek, és a 30 kilométeres szakaszon egész biztosan utolérték volna Beniket, aki ezzel összekuszálta volna a szálakat.
A másik magyar duó, Bútor Róbert és Táborszki Attila napja sem volt egyszerű, de ők legalább versenyben maradtak. A Citroen Saxóval autózó páros szombaton ott folytatta, ahol pénteken abbahagyta - vagyis ment a mások felkavarta porban. Érdekes, hogy bár az első napon szinte az összes szakaszon utolérték az előttük rajtolót, nem engedélyezték nekik, hogy ne egy, hanem két perc különbséggel rajtoljanak. ---- A harmadik szakasz utáni szervizparkban végre megkönyörültek rajtuk a szervezők, és akkor volt két jó gyorsaságijuk, ám hogy ne legyen tökéletes az örömük, pont a leghosszabb, a 34 kilométeres speciális rajtjára tönkrement a kormányszervó a kocsiban.
"A sziklás utaktól tropára ment kezemnek nem esett túl jól, hogy elment a szervó, igazából csak gurulni tudtunk - panaszkodott Bútor. - Az a legszörnyűbb az egészben, hogy a háromszáz kilométernyi gyorsasági szakaszból csak harminckettőt mentem úgy, ahogyan szerettem volna. A kocsit is újjá kell építeni, de csináljuk tovább, ha már itt vagyunk."
És akkor nézzük, mi történt az élmezőnyben! Petter Solberg szombaton folytatta menetelését (a hét gyorsasági szakasz közül hatot megnyert), és kétséget sem hagyott afelől, hogy ki az "úr a háznál". Pedig azt mondja, megpróbált okosan autózni, semmit sem kockáztatni. Nos, ha ez tényleg így van, akkor vagy a többiek is ezt a taktikát követték, vagy a Subaru ennyivel jobb, mert a különbség Solberg és az üldözők között folyamatosan nőtt.
Persze, ehhez kellett az is, hogy a második helyen tanyázó Marcus Grönholm (aki támadási helyzetben volt) 23 perces hátrányba kerüljön a turbóproblémája miatt. A kétszeres világbajnok finn a kilences szakaszt küszködte végig (a másodikról a 19. helyre esett vissza), ez azonban nem vette el a kedvét, olyannyira nem, hogy megnyerte a 11. gyorsaságit. Persze, ez sovány vigasz a számára, hiszen a győzelemért küzdhetett volna.
Úgy tűnik azonban, erre most már csak Solbergnek van esélye. Sebastien Loeb több mint egyperces hátránya ugyanis ledolgozhatatlan, ha a világbajnoki címvédő norvégnak nem lesz technikai gondja.
A harmadik helyért azonban még hatalmas csata alakulhat ki Carlos Sainz és Markko Märtin között, hiszen ők ketten 14 másodpercen belül vannak. Märtin egyébként szombaton is egész nap támadta Sainzot, ám az "öreg" végül visszavette a dobogós pozíciót, miután az észt egy szakaszon két defektet kapott, és mivel egy körben csak egy gumit lehet cserélni, további két szakaszt tett meg lyukas gumival.
Mindenképp említést kell még tennünk az ötödik helyezett Andrea Navarráról (mögötte Francois Duval, az idősebbik Solberg fivér, Henning, valamint az N-csoportos Gigi Galli foglalja el a pontszerző pozíciókat), mivel az ő eredménye kiemelkedő. Privát pilótaként négy pontot érő helyen tanyázni… Nos, ez még akkor is nagy szó, ha tudjuk, hogy Navarra Európa-bajnok volt, és korábban rengeteget versenyzett Szardínián. A magyar szurkolók is emlékezhetnek rá, hiszen nem volt olyan rég (alig néhány évvel ezelőtt), amikor ifjabb Tóth János legyőzte őt a Semperit-ralin. ---- 1. Szardínia-rali, a 16 futamos vb 13. versenye, Dolbia
Abszolút sorrend 13 gyorsasági szakasz után: 1. Petter Solberg, Phil Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 3:44:43.7, 2. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 1:11.5 p h., 3. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 2:22.6 p h., 4. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 2:25.5 p h., 5. Navarra, Fedeli (olasz, Subaru Impreza WRC) 8:39.8 p h., 6. Duval, Prevot (belga, Ford Focus WRC) 9:31.6 p h., 7. Solberg, Menkerud (norvég, Peugeot 206 WRC) 12:06.0 p h., 8. Galli, D’Amore (olasz, Mitsubishi Lancer) 18:38.5 p h., …25. Bútor Róbert, Táborszki Attila (magyar, Citroen Saxo Szuper1600) 48:04.4 p h.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik