Az eddigi tizenegy versenyből tízet megnyerő vb-éllovas vasárnapi győzelmével beállíthatja egy idényen belül aratott diadalainak rekordját, és emellett vb-címhez segítheti a Ferrarit.
Michael Schumacher hazája nagydíjának hivatalos időmérő edzésén megszerezte idei hatodik, pályafutása 61. pole pozícióját, így már csak négygyel marad el Ayrton Sennától az örökranglistán. A világbajnoki címvédő négy sikertelen kísérlet után került újra az első rajtkockába, amelyből legutóbb szintén Németországban, a május 30-i nürburgringi Európai Nagydíjon startolhatott. A hatszoros világbajnok Hockenheimben a pálya utolsó harmadában verte meg ellenfeleit, akik közül Juan Pablo Montoya teljesítette a legjobb időt, de ő is 362 ezredes hátrányt szedett össze Schumihoz képest.
A hatszoros világbajnok Michael Schumacher négy verseny után került ismét az elsô rajtkockába
Utóbbihoz persze az is kell, hogy Rubens Barrichello felverekedje magát a hetedik helyről, és a két Ferrari-pilóta 13 ponttal többet szerezzen a Renault versenyzőinél. "Meglepő, hogy ekkora a különbség köztem és ellenfeleim között. Arra számítottam, hogy első leszek, mert nagyon jól felkészültünk, az utolsó szabadedzés végére éppen sikerült tökéletesítenünk a kocsit. A pálya második és harmadik harmadát tökéletesen teljesítettem, így sikerült feledtetnem azt a hibát, amelyet az első szektorban követtem el" – fogalmazott a kisebb megfázással bajlódó Schumi. Barrichello majdnem egy másodpercet kapott csapattársától, Ross Brawn technikai igazgatónak nem kis fejtörést okozhat, milyen boxtaktikával hozza fel Rubinhót a renault-sok elé a verseny során. Persze, a brazilt sem kell félteni, hiszen ezen a pályán lehet előzni, és Barrichello a mezőny egyik legjobbja e téren. Az idén csupán másodszor első soros Montoya is adott egy másodpercet csapattársának, aki ezúttal Antonio Pizzonia. A brazil az időmérő első felében még partiban volt a kolumbiaival, csupán századokkal lemaradva lett második az első felvonást megnyerő Montoya mögött. A teletankolt autóval azonban már nem ment neki ilyen jól. "Változtattunk a kocsin a két edzés között, ezért eléggé nehezen tudtam vezetni" – magyarázta Pizzonia, akinek az időeredménye alapján a 11. helyről kellene rajtolnia. Ám a harmadik legjobb kört futó Jenson Button a pénteki motorcseréje miatt tíz hellyel hátrébbról rajtol, így csak a 13. rajtkockában foglalhat helyet. A BAR-csapat gondjainak ezzel még nem volt vége, a versenybírók ugyanis szombaton kiszedették a BAR-Hondákból azt az elektronikusan vezérelt szerkezetet, amely a kanyarodásban segítené a pilótákat. "Rosszkor jött ez a döntés, hiszen a szerkezet kioperálása az autó más elektronikus részeire is hatással lehet" – mondta Geoff Willis, a csapat technikai igazgatója, aki rámutatott, hogy nincsenek egyértelmű szabályok az efféle szerkezetekről, ezért valójában nem is csalna a csapat, ha használná. Kimi Räikkönen, a McLaren finn versenyzője, aki az idén először két hete, a Brit Nagydíjon állhatott fel a dobogóra, Button büntetésének köszönhetően jött fel a harmadik helyre. A tavalyi vb-ezüstérmes elmondta, sokkal többet nyert Button büntetésével, mint egy pozíció. "A pálya jobb oldala igen koszos, az ideális ív ugyanis kívül van, és ezért sokkal jobb a harmadik helyről rajtolni, mint a másodikról. Nagyon sokat várok a versenytől" – bizakodik a finn. Csapattársa, David Coulthard a negyedik helyről rajtolhat, és a harmadik sor is egy csapaté, a Renault pilótái osztoznak rajta. ---- Bár nem versenyezhet Ralf Schumacher a Német Nagydíjon, jelenlétével így is jókora figyelmet követelt magának a boxutcában és a paddockban. Az Indianapolisban kicsúszó és kettős csigolyatörést szenvedő Williams-pilótának egy hónapja volt a pihenésre, és láthatóan kisimult arccal járt-kelt Hockenheimben. A német megvédte az őt helyettesítő pilótákat, a két versenyen a tizedik és a 12. helyet megszerző Genét, és a Hockenheimben a tizedik rajthelyet kiharcoló Pizzoniát, akiknek valamelyest idegen feladat a versenyzés a hosszú tesztelések után. Nem mellesleg Ralf beszélt a visszatéréséről, Jarno Trulliról és Giancarlo Fisichelláról is. "Ha magam dönthettem volna a visszatérésem időpontjáról, már itt autóba ültem volna. A csapatnak szüksége van rám, és nekem is hiányzik az autóvezetés. Ám ha sokat mozgok, még mindig fáj a hátam, remélem, ezek a tünetek a Magyar Nagydíjig elmúlnak, és akkor újra autóba ülhetek. Ami a Toyotát illeti, még nem tudom, ki lesz a csapattársam, és beleszólásom sincs a döntésbe. Éppen ezért elárulhatom, hogy én mindenképpen Jarno Trullit választanám. Ami Fisichellát illeti, úgy érzem, nem lesz a Williams pilótája. Tudom, hogy nagy csapathoz akar szerződni, és biztosan sikerülni is fog neki, de nem a Williams lesz a következő munkaadója" – mondta Ralf. ---- Schumi századszor Íme, egy újabb Schumacher-mérföldkő! A Ferrari extraklasszisa immár 100. alkalommal kvalifikálta magát az első sorba – "természetesen" erre még senki sem volt képes a száguldó cirkuszban. Michael mögött így fest a vonatkozó örökranglista élcsoportja: Ayrton Senna 87, Alain Prost 86, Nigel Mansell 56.
Montoya huszadszor Éppen itt volt az ideje, hogy Juan Pablo Montoya megálljon a lejtőn. A kolumbiai az utóbbi időben egyre hátrébb sorolt a rajtrácson: a Kanadai Nagydíjon a negyedik, Indianapolisban az ötödik, Magny-Cours-ban a hatodik, Silverstone-ban meg a hetedik helyet szerezte meg az időmérőn. Most javított, pályafutása során huszadszor startolhat az első sorból.
Egy esztendő után Egy esztendő telt el Antonio Pizzonia 11. és 12. hivatalos edzése között. A brazil – még a Jaguar pilótájaként – legutóbb a 2003-as Brit Nagydíjon vett részt az időmérőn, és egészen mostanáig nem szerepelt a kvalifikáción. (A tavalyi Német GP-től 2003 végéig a brit Justin Wilson versenyzett a sötétzöld négykerekűjében.) Pizzonia egy éve egy 10. rajthellyel búcsúzott a világbajnokságtól, és most egy 10. rajthellyel tért vissza.