Az ágaskodó lovacska, ahogy egy jó lóhoz illik, a derbi napján hozta a formáját a Brit Nagydíjon a Ferrari, Michael Schumacherrel a "nyergében", megnyerte a Formula1-es világbajnokság silverstone-i futamát.
A hatszoros világelső német bámulatos eredménysorral büszkélkedhet az idei sorozatban: tizenegyből tizedszer nyert, ami, mondanunk sem kell, hihetetlen rekordnak számít a kategóriában. Tegnapi sikere ilyenformán papírforma-diadalnak nevezhető, még akkor is, ha pénteken és szombaton sem az ő hátát nézte a mezőny. Az első és a második napon is még Kimi Räikkönen diktálta a tempót (a négy szabadedzésből hármat megnyert, továbbá ő szerezte meg a pole pozíciót is) – az új, MP4-19B kódjelű McLarennel versenyző Jégember vasárnap csak ideig-óráig haladt az élen, végül meg kellett elégednie a második hellyel. Közvetlenül mögötte a maranellóiak második számú pilótája, Rubens Barrichello ért célba, akinek hátránya így már 26 pontnyira nőtt a vb-éllovas Schumacherrel szemben.
Ezt a jelenetet nyolcvanadszor láthattuk az F1-ben: Schumi elsôként halad át a célvonalon
Baumgartner Zsolt számára féltávnál véget ért a viadal, miután – akárcsak Bahreinben – Minardijában felrobbant a Cosworth-motor. Rajta kívül még hárman kényszerültek idő előtt befejezni a száguldást: Olivier Panis, Giorgio Pantano és Jarno Trulli. Utóbbi hálát adhat az égnek, hogy ép bőrrel hagyhatta el a silverstone-i aszfaltcsíkot, a 41. körben ugyanis nagyon csúnyát bukott. Azt követően, hogy a tizedik kör környékén lezajlottak az első kerékcserék, mindenki számára nyilvánvalóvá vált: sa negyedik helyről rajtoló Michael Schumacher (és csapata) megint "valami rosszban sántikál". A német egy héttel korábban – vetélytársait elképesztve – négy kiállással szerezte meg az elsőséget Franciaországban, és ezúttal is más taktikához folyamodott, mint a mezőny derékhada, Fisichellához és Webberhez hasonlóan nem háromszor, hanem kétszer látogatta meg szerelőit. Ezzel a húzással fölényesen nyert volna – már az első kerékcseréket követően ő haladt az élen –, csakhogy nem számolt, mert nem számolhatott azzal, hogy Jarno Trulli hatalmas balesetet szenved (vélhetően autójának felfüggesztése miatt), amiért a pályára küldik a biztonsági autót. Ez kapóra jött a Schumachert üldöző Räikkönen, Barrichello kettősnek, amely, miként a többi, három kiállást tervező versenyző, azonnal a boxba hajtott, így tulajdonképpen nem vesztett időt a tankolással és a kerékcserével. A sárga zászló bevonásával – miután hamar megelőzte a körhátrányban lévő Da Mattát és Klient – az ifjú finn ott is termett a Ferrari német menője mögött, és rövid ideig szorongatta ugyan, megelőznie azonban nem sikerült. Így is dicséretet érdemel, ez a második hely messze idei legjobbja. Giancarlo Fisichella az utolsó rajtrácsról nekiveselkedve kapaszkodott fel a hatodik helyre – neki is kijár az elismerés. A BAR-nak nem volt túl jó hétvégéje. Jenson Button nem tudott dobogóra kerülni, Szato Takuma ugyanakkor még pontot sem szerzett. A csapat öt állandó versenymérnöke ráadásul közúti balesetet szenvedett vasárnap délelőtt, ezért nem is vett részt a futamon. Geoff Willis technikai igazgató beszámolója szerint a szakemberek súlyos sérülések nélkül úszták meg a karambolt. ---- 5 ---- A