Michael Schumacher angyali mosollyal vette tudomásul, hogy megnyerte idei tizedik futamát is, ugyanakkor elárulta, hogy a verseny nem egészen úgy alakult, ahogy számított rá, bár azt gondolta, két kiállással meg lehet lepni az ellenfeleket: "Megmondom őszintén, az elején kicsit megdöbbentem a futam menetén, mert álmomban sem hittem volna, hogy az első kiállás után az élre kerülhetek. Természetesen nagyon nyomtam a gázt, de még engem is meglepett, hogy az autó milyen könnyedén ledolgozta a Räikkönennel szembeni hátrányomat. Aztán amikor az élre álltam, már csak annyi feladatom maradt, hogy megőrizzem az előnyömet. Nem volt könnyű, különösen akkor nem, amikor Trulli balesete miatt beállt a safety car, amely rendkívül lassan ment, és ettől egy kicsit ideges lettem. Szerencsére az utolsó körökben Kimi már nem tudta tartani a ritmusomat." A McLaren finn versenyzőjének az egyik szeme sírt, a másik nevetett a második helyen zárt Brit Nagydíj után: "Nem voltam túlságosan szerencsés, mert szerintem meg is nyerhettem volna a versenyt. Jól sikerült a rajtom, aztán az első boxkiállásom után a Minardik feltartottak, Schumacher ezért tudott elém kerülni. Mindazonáltal nem vagyok elégedetlen, mert a második hely kiváló eredménynek számít ebben az idényben."
Ralf Schumacher indianapolisi bukása után még egy hatalmas, ám szerencsés kimenetelû baleset a Formula–1-ben: Jarno Trulli (képünkön) a saját lábán hagyja el a roncsot
A dobogó harmadik foka Rubens Barrichellóé lett, aki a hajrában abban reménykedett, hogy meg tudja szerezni a második helyet is: "Szinte az egész versenyem azzal telt, hogy megpróbáltam Kimi elé kerülni, de sajnos sikertelenül. Főleg az első kiállásom után lett volna erre esélyem, a sok benzintől azonban nagyon nehéz volt az autóm, ráadásul belekeveredtem egy igazi forgalmi dugóba, úgyhogy végül nem maradt esélyem finn vetélytársam megelőzésére." A pontszerzők közül Giancarlo Fisichella volt az egyik legelégedettebb, a Sauber olasz versenyzője az utolsó helyről indulva szerezte meg a hatodik pozíciót: "Nagyon bíztam az autómban, amely nem is okozott csalódást. A verseny elején olyan kocsikat tudtam villámgyorsan megelőzni, amelyekben kevesebb üzemanyag volt, mint az enyémben. Aztán ebben az ütemben folytattam, és végül szerintem Montoyát is le tudtam volna hagyni, ha az utolsó kiállásomnál nem rakoncátlankodik a motor pneumatikus rendszere. De nem panaszkodom, mert az autó így is szenzációs volt. Az idény során ez volt a legjobb Sauber, úgyhogy köszönetet kell mondanom a csapat minden tagjának." A versenyt feladó pilóták közül mindenki Jarno Trullit kereste, az olasz ugyanis ránézésre borzasztó balesetet szenvedett a Priory-kanyarban: "Az egész egy pillanat alatt történt, de mindenre emlékszem: kétszázötvennel mentem, amikor a kocsi egyszer csak a gumifalnak csapódott, és fel is borult. Nem ütöttem be a fejemet, zúzódásaim sincsenek, fél órára mégis bent tartottak a pálya kórházában megfigyelésre. Szerencsére a pálya és az autó biztonsági védelme egyaránt jól működött." Egyelőre nem lehet tudni, mi okozta a Renault-pilóta balesetét, szakemberek szerint vagy egy gumi kapott defektet, vagy az egyik felfüggesztés mondott csődöt. Végül pedig jegyezzük meg, hogy a csapatok többsége a héten Jerezben tesztel: keddtől a McLaren, a Ferrari és a Toyota, szerdától a Jaguar, a Williams és a BAR is a spanyol pályán készül a Német Nagydíjra.