Bár eddig is nyílt tiktok volt, hogy Ralf Schumacher a 2005-ös idényben a Toyota-istálló pilótája lesz, a német versenyző egy friss interjújában újabb jelét adta annak, hogy a kölniekhez szerződik.
Ralf biztosan a Toyotánál folytatja
Ralf biztosan a Toyotánál folytatja
A június 20-i indianapolisi Formula–1-es futamon kettős csigolyarepedést szenvedő pilóta a Bunte magazin újságírójával beszélgetett el, és amikor rákérdeztek, hogy vasárnap a Brit Nagydíj előtt a Toyota jelenti-e be, hogy Ralf nála folytatja, a következőképpen válaszolt: "Bingo! Már rég eldőlt, hogy hol folytatom a pályafutásomat, de csak vasárnap jelentik be hivatalosan. Ha önök úgy tudják, hogy a Toyotához szerződöm, elárulhatom, nem jár messze az igazságtól a Bunte magazin." A Williams versenyzője és Willi Weber, a Schumacher fivérek menedzsere a múlt héten erősen szidalmazta az indianapolisi kórház orvosait, amiért nem fedezték fel a pilóta gerincében a sérüléseket. A két repedést a Frankfurthoz közeli Bad Nauheim klinikáján találták meg néhány nap múlva, és bár orvosilag megmagyarázható a tévedés, Ralf és Weber felháborodva fogadta a diagnózist. A tengerentúli kórház szóvivője, John Mills igazságtalannak tartja a németek vádjait. "Ralf képviselőivel nemcsak azt közöltük, hogy nem találtunk sérülést a gerincen, hanem azt is, hogy ez nem a végső diagnózis. A csontok, elsősorban a gerinc sérülése esetében ugyanis nem ritkán láthatatlanok a repedések vagy törések, csak akkor válnak észrevehetővé, ha gyógyulni kezdenek, és felnyílnak a sebek" – mondta Mills, aki hozzátette: különösen azért sértőek Schumacherék nyilatkozatai, mert az őt megvizsgáló Terry Trammell orvos a világ egyik legtapasztaltabb szakorvosa, aki évtizedek óta foglalkozik versenybalesetekkel Indianapolisban, az autósport egyik központjában.
Bernie Ecclestone is háborog – a Formula–1 első számú vezetője azért akadt ki, mert a csapatok semmissé tették ama elhatározásukat, amely szerint a Brit Nagydíjtól új kvalifikációs rendszer lép életbe. "Mindegyik csapatvezető aláírt egy egyezményt, aztán néhányan meggondolták magukat. Mondtam nekik, hogy felnőtt emberek nem csinálnak ilyet, csak az óvodás kislányok. Ezzel csak nevetségessé teszik a Formula–1-et. Azt tanácsolom, gondolják újra az egészet, mert technikailag készen állunk az új rendszerre, és ezzel látványosabbá tehetjük az egészet. Nem azt mondom, hogy unalmas volt a Francia Nagydíj időmérése, de az első résznek semmi értelme sem volt. Az a baj, hogy demokrácia van az F1-ben. Régen megmondtuk a csapatoknak, hogy mi lesz, és ők eszerint készültek. Most viszont nem változtathatunk meg semmit, mert mindig akad valaki, akinek nem tetszik az új terv" – zsörtölődött Ecclestone. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) vezetői kizártnak tartják, hogy megváltozzon az időmérés, amelynek módosítását elsősorban a kiscsapatok aggodalmai hiúsítanak meg. És ha már a kiscsapatoknál tartunk, mindenképpen említést kell tennünk a Minardiról, amelynek magyar pilótája, Baumgartner Zsolt különleges programon vett részt kedden este Londonban. A város központjában, a Regent Streeten száguldott nyolcadmagával (Toyota – Cristiano da Matta, Jordan – Nigel Mansell, Ferrari – Luca Badoer, BAR – Jenson Button, Williams – Juan Pablo Montoya, McLaren – David Coulthard, Jaguar – Martin Brundle), népszerűsítve a hét végi Brit Nagydíjat. A nem mindennapi rendezvényre körülbelül félmillió érdeklődőt várnak, és a bemutató körök megtekintésén kívül a szurkolóknak lehetőségük nyílik arra, hogy találkozzanak a versenyzőkkel, hogy első kézből kapjanak információkat a hét végi viadal esélyeiről. London polgármestere, Ken Livingstone egyébként teljes mellszélességgel támogatja a rendezvényt, sőt, abban reménykedik, hogy néhány éven belül az angol főváros utcáin versenyfutamot tartanak majd. "Ha megcsinálják Monte-Carlóban, és ha megszervezték anno Adelaide utcáin, miért ne sikerülhetne Londonban is?" Nos, ehhez valószínűleg még Bernie Ecclestone-nak is lesz egy-két szava…