Brawn már a Brit GP-t várja

Vágólapra másolva!
2004.07.05. 20:56
Címkék
A Ferrari-istálló tíz verseny után kétszer annyi ponttal áll, mint a konstruktőrök pontversenyének második helyét elfoglaló Renault-csapat. Ennek tudatában nem csoda, ha a Scuderia a Francia Nagydíj után Michael Schumacher győzelmi sorozatának meghosszabbításáról álmodozik.
Michael Schumacher idén a BAR-Hondák és Renault-k ellen csatázik
Michael Schumacher idén a BAR-Hondák és Renault-k ellen csatázik
Michael Schumacher idén a BAR-Hondák és Renault-k ellen csatázik
Michael Schumacher idén a BAR-Hondák és Renault-k ellen csatázik
Michael Schumacher idén a BAR-Hondák és Renault-k ellen csatázik
Michael Schumacher idén a BAR-Hondák és Renault-k ellen csatázik
Főleg Ross Brawn technikai igazgató vágyik a silverstone-i sikerre, a hét végén ugyanis a szakember hazai pályán bizonyíthatja taktikai gyakorlottságát.
"Az elmúlt években nagyon élveztem a Brit Nagydíjakat, amelyeken egy olasz csapat tagjaként küzdhettem a helyi istállók ellen. Ez különössé teszi a viadalt, de talán csak számomra, a többieknek ez is csak egy a sok verseny közül, nekik az olaszországi futam a fontosabb" – mondta Brawn. Michael Schumacher a csapatot dicsérte a magny-cours-i futam után. "Ross döntötte el, hogy mi legyen a taktika, de ha a szerelők nem dolgoznak tökéletesen a kerékcserék során, nem sikerült volna nyerni. Fantasztikus a csapat, minden úgy működik, mint az álom" – fogalmazott Schumacher.
A Brit Nagydíj előtt nem mehet biztosra a hatszoros világbajnok, aki idei legnagyobb előnyével, 22 ponttal vezet csapattársa, Rubens Barrichello előtt. "Vannak pályák, amelyeken néhány csapat különösen erős. Silverstone az egyik, amelyen meg kell szenvednünk a győzelemért, a teszteken komoly erőt képviselnek az ellenfeleink – mondta Schumi, míg Brawn hozzátette: – A McLaren új autója nagyon erősnek tűnik, Franciaországban főleg az időmérésen volt versenyképes. Idővel biztosan elérik azt a szintet, hogy a futamon a BAR-Hondákat, a Renault-kat és akár minket is támadjanak. A Williams azonban csalódást okozott, de nem is tudhatjuk, mi történt pontosan. Talán nem tesztelték eleget az új alkatrészeiket, és erre használták fel a futamot. A Renault viszont roppant versenyképes volt, csak a szerencsén múlt, hogy nem a franciák, hanem mi nyertünk."

A tavaly Magny-Cours-ban kettős győzelmet arató Williams-istálló egyetlen ponttal zárta a futamot, Juan Pablo Montoya a verseny során egy megpördüléssel rontotta saját esélyeit. "Csoda, hogy végigbírtam a futamot! A pénteki balesetem során megrándult a nyakam, de nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget. A versenyen azonban roppant erős lett a fájdalmam, a végére alig tudtam tartani a fejemet" – árulta el a kolumbiai.
Csapattársa, a Ralf Schumachert helyettesítő Marc Gené tizedik lett, a spanyol csalódást okozott produkciójával. A csapat ezért még nem döntött arról, hogy Silverstone-ban is indítsa-e. "Versenyről versenyre határozunk arról, ki helyettesítse Ralfot, de a silverstone-i futamról egyelőre nem döntöttünk. Vannak opcióink, legkésőbb péntekig elhatározzuk, ki induljon a négyes rajtszámú kocsival" – nyilatkozta Mario Theissen, a BMW sportigazgatója.
A BAR-csapat közben vizsgálatot kezdeményezett Szato Takuma motorhibáinak felderítése céljából. A japán az idén hatodszor esett ki erőforrásának meghibásodása miatt. "Nem hiszem, hogy ilyen sokáig tart egy balszerencse-sorozat, ezért megpróbáljuk kideríteni, mi okozhatta a motorhibákat. Ez a megbízhatatlanság elfogadhatatlan, ezért tényleg meg kell találnunk a bajok eredetét" – mondta David Richards csapatfőnök.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik