Sebastien Loeb megszerezte idei negyedik (pályafutása nyolcadik) világbajnoki futamgyőzelmét, és ezzel megerősítette pozícióját az összetett pontverseny élén.
Sebastien Loeb kilenc gyorsasági szakaszgyôzelmet aratott Törökországban, és a végsô siker is az övé lett
Sebastien Loeb kilenc gyorsasági szakaszgyôzelmet aratott Törökországban, és a végsô siker is az övé lett
A francia pilóta összesen kilenc gyorsasági szakaszt nyert meg, és a verseny nagy részében vezetett, mégsem lehetett tökéletesen nyugodt, hiszen a kétszeres világbajnok Marcus Grönholm végig ott loholt a nyomában. Szombaton át is vette a vezetést két gyorsasági szakasz erejéig, ám ezután viszszalassult, amikor egy betontömbbe öntött vaskaró átszúrta az autója alját, és vele együtt a navigátora székét is megsértette. Szerencsére Timo Räutiäinennek nem lett baja, viszont a hátrány a nap végére 15 másodpercesre nőtt. Legalábbis Grönholm ezt hitte. Utóbb azonban kiderült, hogy a versenybírák visszavonták a Loebre korai rajt miatt kiszabott tíz másodperces büntetést, úgyhogy a finn hátránya már majdnem fél perc volt. Becsületére legyen mondva, így is megpróbálta a lehetetlent. Az első gyorsaságit megnyerte, és a másodikon is csak négy tizeddel maradt el az éllovastól, ám ekkor rakoncátlankodni kezdett a sebességváltó (csapattársa, Harri Rovanperä szombaton ugyanilyen gondok miatt adta fel a versenyt), és Grönholm második helye is veszélybe került. Telefonos segítséggel sikerült rendbehozniuk a váltót, és végül Petter Solberg előtt tíz másodperccel megőrizték a második helyezésüket.
Loeb pedig besöpörte a tíz pontot. A franciák üdvöskéje a viadal előtt még aggódott amiatt, hogy a pontverseny éllovasaként az első napon neki kell takarítani a pályákat, ám a magas páratartalom miatt ezzel sem volt semmi gondja. Jóformán a verseny elején az élre állt (leszámítva a csütörtöki szuperspeciálist, amelyet Markko Märtin nyert meg) és nem is nagyon engedte labdába rúgni az ellenfeleket. A Citroen tehát a második Török Ralin a második győzelmét ünnepelhette, hiszen tavaly Carlos Sainz nyakába került az arany babérkoszorú (a Matadornak most meg kellett elégednie a negyedik pozícióval, ami további öt értékes ponthoz juttatta csapatát). A ponttáblázatot elnézve úgy fest, hogy a címvédő Petter Solberg lesz Loeb legnagyobb ellenfele a világbajnoki koronáért folyó küzdelemben, ezért is jó hír a norvég számára, hogy harmadik helyének köszönhetően ismét értékes pontokkal gazdagodott. Érdekesség egyébként, hogy a Mr. Hollywood becenévre hallgató pilóta az egyetlen, aki az idény eddigi összes futamán pontokat tudott szerezni. A gyártók pontversenyében második helyen tanyázó fordosok közül ezúttal szokatlan módon Francois Duval volt az eredményesebb. Talán a harmadik helyre is lett volna esélye, ha egy technikai hiba miatt nem veszít majd’ három percet. Így azonban Sainz mögött az ötödik, miközben csapattársa, Markko Märtin csak a 24. helyen végzett. Az észt autója még az első napon leállt egy vizesárok után, és csak nehezen indult be újra. Hogy miért fejezte be mégis a viadalt ebben a nem túl hízelgő pozícióban? Nos, azért az egy gyártó-vb-pontért, ami a nyolcadikként célba érkező gyári pilótának járt. Összesen ennyi gyári sofőr maradt versenyben a végére – a két pontot a Mitsubishinek Gianluigi Galli gyűjtötte be. Ô tizedikként végzett három privát pilóta, Tuohino, Warmbold és Yasici mögött, akik között érdekes hasonlóság, hogy mindhárman Ford Focus WRC-vel autóznak. ---- T ---- A