A Kanadai Nagydíjat követő műszaki ellenőrzésen a Nemzetközi Automobil-szövetség illetékesei szabálytalannak találták a Williams-BMW és a Toyota fékjeit, és emiatt kizárták a versenyből a két csapat pilótáit.
Timo Glock csütörtökön még arra sem gondolt, hogy vasárnap Formula–1-es versenyen indulhat, a kizárásoknak köszönhetôen viszont már két világbajnoki pontja is van
Timo Glock csütörtökön még arra sem gondolt, hogy vasárnap Formula–1-es versenyen indulhat, a kizárásoknak köszönhetôen viszont már két világbajnoki pontja is van
Ralf Schumachert második, Juan Pablo Montoyát ötödik, Cristiano da Mattát nyolcadik, Olivier Panist pedig tizedik helyétől fosztották meg a kerekeknél használt, illegális légterelő csövek miatt, amelyeknek köszönhetően az első féktárcsák ugyan nem kaptak jobb hűtést, de szabályellenesek voltak. Ezzel a Ferrari kettős győzelmet aratott, Michael Schumacher mögé ugyanis Rubens Barrichello jött fel a második helyre. A Scuderia nyolc versenyen az ötödik kettős győzelmét aratta, Schumi hétszer nyert, Barrichello hatodszor lett dobogós. "Kiváló autónk van, amelynek minden pálya fekszik. Nincs rejtegetni valónk" – mondta Schumi, aki az idei legrosszabb rajtpozícióját foglalta el a rácson, de autója versenysebessége és a kétkiállásos taktika elég volt ahhoz, hogy legyőzze előle rajtoló vetélytársait még akkor is, ha az első szervizkör után nem tudta átvenni az éllovas pozíciót. "Csodálatos verseny volt, az elsőtől az utolsó körig küzdenünk kellett. Az indianapolisi viadalon érünk az idény feléhez, tehát még nagyon sok van hátra. Ellenfeleink kőkeményen dolgoznak, ezen a futamon láthattuk, milyen szervezettek, és hogy készek felvenni velünk a versenyt" – fogalmazott Jean Todt, a Ferrari csapatfőnöke. "Rengeteg tennivalónk van még, mert bár a Ferrarit nem lehet utolérni, olykor meg tudjuk verni. Monte-Carlóban különös körülmények között sikerült megszakítani a győzelmi sorozatát, és biztos vagyok benne, hogy lesz még hasonló alkalom. Számunkra az a legfontosabb, hogy ha a Ferrari hibázik, mi legyünk azok, akik lecsapnak a lehetőségre" – mondta Dave Richards, a BAR csapatfőnöke.
Csapatából Jenson Button a büntetéseknek köszönhetően az idén hatodszor is felállhatott a pódiumra, a korábban sohasem dobogós angol csapattársa, Szato Takuma viszont ismét kiesett. A japán az idén ötödször adta fel a versenyt motorhiba miatt, ez az adat nem fest túl jó képet a vezetési stílusáról. A Honda-motorral alapvetően nincs nagy gond, hiszen Button rendre célba ér a másik autóval, és nem is lassabb csapattársánál. ---- W ---- A