Ezúttal jobb taktikája révén nyert a Ferrari

Vágólapra másolva!
2004.06.13. 22:50
Címkék
Michael Schumacher kétszeresen is rekordot döntött vasárnap Montrealban: hetedszer sikerült diadalmaskodnia ugyanazon a versenypályán, illetve az idény első nyolc futamából hetet zárt az élen.
Michael Schumacher halmozza a heteseket: hetedszer nyert az idén, hetedszer Montrealban és hetvenhetedszer pályafutása során
Michael Schumacher halmozza a heteseket: hetedszer nyert az idén, hetedszer Montrealban és hetvenhetedszer pályafutása során
Michael Schumacher halmozza a heteseket: hetedszer nyert az idén, hetedszer Montrealban és hetvenhetedszer pályafutása során
Michael Schumacher halmozza a heteseket: hetedszer nyert az idén, hetedszer Montrealban és hetvenhetedszer pályafutása során
Michael Schumacher halmozza a heteseket: hetedszer nyert az idén, hetedszer Montrealban és hetvenhetedszer pályafutása során
Michael Schumacher halmozza a heteseket: hetedszer nyert az idén, hetedszer Montrealban és hetvenhetedszer pályafutása során
Eddig egyiket sem tudta senki véghezvinni. A hatszoros világbajnok győzelmében óriási szerepe volt Ross Brawnnak, a Ferrari technikai igazgatójának, aki kiváló taktikát dolgozott ki a hatodik helyről rajtoló Schumi számára. Mindkét Ferrari kétszer állt ki a boxba, így tudta megelőzni legnagyobb ellenfeleit.
A rajt Jarno Trulli számára sikerült legrosszabbul, a monacói győztes Renault-ja a harmadik helyről indulva már az első métereken felmondta a szolgálatot. Ralf Schumacher megtartotta első helyét, mögötte Jenson Button, Fernando Alonso, Juan Pablo Montoya, Michael Schumacher, Kimi Räikkönen és Rubens Barrichello sorakozott. Hátrébb David Coulthard keresztbe állt az első kanyarkombinációban, és több autót is feltartott – köztük a két Jaguar-Cosworthot és boxból induló Szato Takumát is. Baumgartner Zsolt kikerülte a kalamajkát, és a 14. helyre jött fel.
Az első körökben nem változott az állás az élcsoportban, a 7. körig kellett várni az első előzésre, amelyet Barrichello mutatott be többszöri próbálkozás után, a célegyenes előtti hosszú egyenesben. Baumgartner Zsolt egy körrel később már Gianmaria Bruni mögött, a 18. helyen haladt – miután Trulli és Mark Webber is kiesett.
A boxkiállásokat a McLaren pilótái kezdték meg, majd Button és a williamsesek következtek. Elöl a két boxkiállásos taktikát választók, azaz Alonso és a két Ferrari még néhány körig kint maradt, de a spanyolnak elrontották a tankolását, az elvesztett másodpercek miatt a hatodik helyre csúszott vissza. Schumi megelőzte Montoyát, de Ralf Schumi és Button előtte maradt.
A címvédő nem tudott feljönni öccsére és a BAR-pilótára, sőt a kolumbiai támadni kezdte. A 29. körben aztán Montoya a boxba hajtott, majd a következő fordulóban Button is követte. Ralf Schumi is kiállt, az élen a két Ferrari maradt, és Barrichello igen elszántan támadni kezdte hatszoros világbajnok csapattársát. A két maranellói párharcát Szato Takuma megpördülése tette izgalmasabbá, a japán éppen Schumiék előtt piruettezett, miután koccant az egyik Jordan-Forddal.
Barrichello a boxkiállása után Montoya mögé jött vissza, míg Michael Schumacher Buttont is megelőzve öccse mögött, a második helyen csatlakozott a száguldáshoz. A jó taktikája miatt a negyedik-ötödik helyre pályázó, roppant gyors köröket futó Alonso műszaki hiba miatt feladta a versenyt, a Renault az idén először nem szerzett pontot versenyen.

Ralf nem sokkal bátyja után utolsó szervizelésén is túljutott, így Michael Schumacher ölébe hullott a vezető hely, Ralf a második pozícióban folytatta. Barrichello elől Button és Montoya is kiállt a boxba, a brazil dobogós helyre került. A Ferrarinak tehát bejött Ross Brawn remek stratégiája, a hatodik és hetedik rajthelyről indulva az első és a harmadik hely sikeredett a 77. alkalommal nyerő Schuminak, illetve Rubinhónak. A Ferrarinak a verseny után kétszer annyi pontja van, mint a konstruktőrök vb-jén a második helyen álló Renault-nak.
Ralf a végén nem tudta támadni bátyját, de második helyezése így is idei legjobbja, a német a tavalyi Francia Nagydíj óta először állhatott dobogóra. Jenson Button ezúttal lecsúszott a dobogóról, de legalább célba ért, nem úgy, mint csapattársa, Szato Takuma, aki mögött megint tönkrement a Honda-motor. A verseny hajrájában történt néhány baleset, Felipe Massa óriási sebességnél kisodródott, és alaposan összetörte Sauber-Petronasát, amelyből saját lábán távozott; Christian Klien és az első versenyén célba érő Timo Glock kisebb koccanás után folytatni tudta.
A pontszerző helyeken Button mögött Montoya, Fisichella, az ötször szervizelő Räikkönen és a toyotás Cristiano da Matta ért célba. Baumgartner Zsolt eseménydús futam végén négykörös hátránnyal utolsóként, a 14. pozícióban zárta a futamot, amelyet jövő vasárnap az Egyesült Államok Nagydíja követ. ---- A ---- &
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik