Így aztán a Minardi magyar pilótája nem tehetett mást, szimulátor segítségével próbálta minél jobban elsajátítani a kanyarokat. Ez nem túl könnyű, hiszen a kanadai rendkívül gyors pálya (a harmadik leggyorsabb a sorozatban), ahol iszonyatosan nagy a terhelés a fékeken és lényegében a három sikán a legfontosabb része – ezekben lehet a legtöbb időt nyerni vagy veszíteni.
Baumgartner elmondta, a csapat háza táján minden rendben van, egyelőre nincs jelentősebb újítás, bár a pénteken érkező főmérnök hoz néhány új aerodinamikai alkatrészt, de ezek valószínűleg nem eredményeznek majd mérvadó változást. A magyar versenyzőnek egyébként már sikerült megszoknia az időeltolódást, sőt szerdán már gokartba is ült. Igaz, hogy csak hobbigokartba és nem is a Formula–1-es pályán, de jó móka volt a szerelőkkel száguldozni. Ja, és a minardis háziversenyt Baumgartner nyerte.
Nemcsak a Minardi autója a régi azonban, hanem a McLarené is. Pedig David Coulthard szíve szerint már ezen a viadalon is az új modellel, az MP4-19B-vel indult volna, csakhogy a csapat vezetői egyelőre nem tartják versenyképesnek. A skót meg a mostaniról gondolja azt, hogy pocsék, ami az eredményen is megmutatkozik: Coulthard a négy pontjával az istálló eredményesebbik pilótája, hiszen Räikkönen eddig mindössze egyet szerzett. "Javulást nem várhatunk a mostani kocsitól a két tengerentúli futamon, így semmit sem veszítettünk volna, ha már most kipróbáljuk versenykörülmények között a múlt héten tesztelt új kocsit. A jelenlegivel ugyanis szinte biztos, hogy semmilyen eredményt nem érünk el, sőt valószínűleg a célig sem jutunk el" – vélekedett Coulthard.
Eközben a Honda-motoros BAR-autók egyre jobbak, annyira, hogy most már nemcsak Jenson Button, hanem Szato Takuma is azt tervezi, hogy Kanadában végre ő is feláll a dobogóra. A 26 éves japán elmondta, szerinte a pálya egyszerűbb, mint az imolai, ott pedig nagyon gyorsak voltak a csapat pilótái. Megalapozott tehát Szato bizakodása. ---- E ---- &