A Ferrari német pilótája mögött az élről induló Jenson Button és Juan Pablo Montoya végzett, Baumgartner Zsolt négykörös hátránnyal a 15. lett.
Egy órával a rajt előtt Gerhard Berger, Ayrton Senna egykori csapattársa tett egy tiszteletkört a tíz éve elhunyt háromszoros világbajnok 1985-ös Lotus-Renault-jával. Az 1994-ben tragikus balesetet szenvedő Sennára és Roland Ratzenbergerre emlékeztek a pilóták és a szurkolók Imolában, ahol a brazil nővére, Viviane is megjelent, és elmondta, milyen munkát végzett eddig a hátrányos helyzetű gyerekek megsegítésére létrehozott Ayrton Senna Fundation. ----
A lengyelek hiába állítottak külön ôrzôt Pedro Pauletára (9), a portugál csatár épp harmadik gólját rámolja be Jerzy Dudeknek
A versenyt megelőző pillanatokban viszont már mindenki azt találgatta, vajon Jenson Button képes lesz-e hosszú távon Michael Schumacher előtt tartani BAR-Hondáját, vagy csak egy körön át tudja felvenni a versenyt a hatszoros világbajnokkal. A Ferrari pilótája pedig talán visszaemlékezett arra a két-három évvel ezelőtti, német kereskedelmi csatorna által rendezett show-műsorra, amelynek ő és az angol popcsillag, Robbie Williams volt a sztárvendége. Schumi rezzenéstelen arccal, távolba meredő pillantással fogadta Williams ama kijelentését, amely szerint barátja, Jenson Button egy nap még "szét fogja rúgni a hátsóját".
Eljött hát a nap, Button az első rajtkockában "lendíthette a lábát", és a startjelzés után úgy tűnt, csodát tud tenni Imolában, a Ferrari hazai pályáján, amelyen nagy valószínűség szerint nem rendeznek több Formula–1-es versenyt. Amíg az angol az élen zavartalanul autózott, mögötte Schumacher rosszul, Juan Pablo Montoya pedig még rosszabbul rajtolt. Mégis meg tudták tartani a helyezésüket, másodikként és harmadikként jöttek ki a Tamburello-kanyarkombinációból. Montoya aztán a Tosa-kanyarban kívülről megpróbált elmenni Schumacher mellett, de a német az íven tartotta autóját, és a kolumbiait a fűre szorította.
Montoya tovább tudott menni, de le kellett mondania a világbajnok megelőzéséről, ehelyett saját pozícióját volt kénytelen védeni csapattársával, Ralf Schumacherrel szemben. Kigyorsításkor a pálya jobb oldaláról a balra húzott át, és ugyanúgy szorította a fűre a németet, mint Ralf bátyja őt néhány száz méterrel korábban. ---- Button nagyon elhúzott a kakaskodás közben, három másodperces előnnyel vezetett Michael Schumacher előtt. A német azonban rövidesen magára talált, és fantasztikus tempóban a negyedik körre egy másodpercen belülre került az angolhoz képest. Támadásra nem volt lehetősége, de Button elég gyors volt ahhoz, hogy elhúzzanak Montoyától. Az első boxkiállásokra a hetedik körben került sor, aztán a kilencedikben Button is a boxba hajtott. Michael Schumacher kint maradt, és két villámgyors kör megtétele után hajtott a szerelőihez, akiktől elsőként tért viszsza a pályára, és utána már nem is engedte ki a kezéből a vezetést.
Körről körre elhúzott Buttontól, aki szintén növelte előnyét Montoyával szemben. Miután a technika nem szólt közbe, a hármójuk közötti sorrend nem változott. Schumacher az idény negyedik versenyét is megnyerte, és – bár nem ezzel magyarázható a német sikere – megint kedvezett neki az időjárás, vasárnapra virradóra ugyanis óriási felhőszakadás áztatta fel a pályát, és kilenc fokkal kevesebb volt vasárnap, mint szombaton. A Ferrari Bridgestone-gumijainak pedig a vetélytársak Michelinjeivel szemben annál nagyobb a fölénye, minél hidegebb az aszfalt.
Button végül magabiztosan szerezte meg a második helyet, a Malajziai Nagydíjig rendre az első hármon kívül rekedő angol zsinórban harmadszor állhatott a dobogóra, második helyezése F1-es legjobbja. Montoyának a verseny végén meg kellett küzdenie a harmadik helyért, a rajtnál David Coultharddal ütköző Fernando Alonso ugyanis feljött rá, és talán már csak idő hiányában nem támadta meg. Alonsónak volt egy csatája a másik Williams-BMW-vel is, Ralf Schumit a Tosában támadta, de a német ráhúzta az autóját, és megpördült. Alonso továbbment, míg Ralf elengedte maga mellett Jarno Trullit és Rubens Barrichellót is, mire újra tudott indulni. ---- Trulli szívós védekezésének köszönhetően tartotta meg ötödik helyét, Barrichellónak pedig meg kellett elégednie a hatodik pozícióval, ami csapattársa eredményét látva nem éppen meggyőző. Ralf mögött Szato Takuma a nyolcadik helyre tartott, a japán a jó rajt után a motor kímélése miatt viszszavett a tempóból. A hajrában azonban az utolsó helyről induló Kimi Räikkönen feljött rá, és Szato az egy pontért felhagyott a Honda-motor kímélésével, igyekezett maga mögött tartani a finnt. Ám hat körrel a vége előtt elfüstölt a kocsija, és Räikkönen ölébe hullott a nyolcadik hely, egyben idei első vb-pontja.
Baumgartner Zsolt a motorcseréje miatt a 19. helyre került a rajtrácson, de az első boxkiállások során meg tudta előzni csapattársát, Gianmaria Brunit. Az olaszt maga mögött tartotta, majd a kiesése után egyedüli Minardi-pilótaként maradt versenyben. Az utolsó előtti helyen haladó Christian Klienhez képest a verseny felénél körhátrányba került, a csapat ezt a tartalékautó használatával magyarázta. Baumgartner végül négykörös hátránnyal a 15. helyen ért célba.