Bár sokan nem bíztak benne, mégis úgy tűnik: használt a Magyar Röplabdaszövetség utolsó segélykiáltása.
Öröm a köbön: a röplabdások reménykednek, a Liga Marketing Kft. segédletével hamarosan lendületet vesz a sportáguk (Fotó: Árvai Károly)
Öröm a köbön: a röplabdások reménykednek, a Liga Marketing Kft. segédletével hamarosan lendületet vesz a sportáguk (Fotó: Árvai Károly)
Ahogy azt már hírül adtuk, kedden kétségbeesett sajtótájékoztatót tartott az MRSZ, így próbálta meg felhívni a közvélemény figyelmét sanyarú sorsára. A költségvetést nem fogadta el az elnökség, mert az 25 millió forint hiányt mutatott. Kilátástalan volt a helyzet, már az elnökség lemondása is szóba került és amennyiben a csütörtöki tanácskozásig nem változott volna a helyzet, bizonyára lemond a grémium. Csakhogy változott! A hírek szerint rengetegen telefonáltak, hogy segítenének. Ám a mentőöv valószínűleg a Magyar Labdarúgóliga égisze alatt működő Liga Marketing Kft.-vel kötendő megállapodás lesz. "Ha ezt tudom, sokkal előbb tartunk sajtótájékoztatót! – kezdte Lukáts György sajtófőnök. – Végre megjelent a médiában a magyar röplabda, nem is tudom, mikor fordult elő utoljára ilyen. A Liga Marketing Kft. ajánlatának nagyon örülünk, a cég, amely több magyar sportág – köztük a labdarúgás – markentingügyeit kezeli, jelentkezett nálunk, hogy szívesen tárgyalna a röplabdáról is. Először is kapunk egy gyorssegélyt, ami konkrét anyagi támogatást jelent, majd pedig átvállalja a szövetség teljes marketingmunkáját. Nem kell mondanom, hogy ez mit is jelent, elég ha csak megnézzük, milyen megállapodást sikerült tető alá hoznia az RTL Klub és a Magyar Labdarúgóliga között. Egy ilyen cég, amelynek kiterjedt kapcsolatai vannak, sokat segíthet, akár abban is, hogy ez a sportág a médiában is nagyobb nyilvánosságot kapjon." Megkerestük a másik felet is, hogyan képzeli az együttműködést. "A röplabdának Magyarországon nagy hagyományai vannak, és ezért úgy gondolom, komoly marketingértékkel bír, ha felhasznáva a négy év alatt szerzett tapasztalatainkat segíthetünk, és egyik célunk, hogy a tévében is megjelenjen ez a szép játék. Az együttműködéstől pedig azt várom, hogy népszerűsödik és felértékelődik a sportág, nő a nézőszám. Fontosnak tartom kiemelni, hogy a strandröplabdát is legalább ilyen intenzitással vesszük oltalmunk alá, hiszen meggyőződésem, hogy legalább annyira eladható, mint a teremröplabda" – mondta Koncz Ernő, a Liga Marketing Kft. igazgatója. Ejtsünk néhány szót a többi felajánlásról is, mert ez jól mutatja, mennyire érdekli az embereket ez a sportág, mennyire kétségbeestek az esetleges megszűnés hallatán. Voltak olyanok, akik az utánpótlás-válogatottakat látnák vendégül egy edzőtáborozás erejéig, minden költséget állva. Akadtak olyanok is, akik az éttermeiket ajánlották fel egy-egy elnökségi ülés helyszínéül. A helyzet tehát ha még nem is oldódott meg, de az biztos, hogy az ügy sínen van, így az elnökségi ülésen is érthetően bizakodó volt a hangulat. "Figyelembe véve a felajánlásokat, és hogy tárgyalunk a MOB-bal, valamint a Nemzeti Sportszövetséggel esetleges támogatásokról, elfogadtuk a költségvetést, amelyben még mindig van hiány, de a mértéke már kezelhető. Az elnökségnek tehát nem kellett lemondania, hiszen így már újra folytathatja a munkáját" – számolt be az ülésről Stevik Péter főtitkár.