A 19. alkalommal megrenedezendő Mexikó-rali először szerepel a világbajnokság programjában, igaz, az amerikai kontinensen már korábban is volt verseny legutóbb 1988-ban.
A francia Sebastien Loeb megnyerte a világbajnokság elsô két futamát, és most is gyôzelmi esélyekkel várja a Mexikó-ralit
A francia Sebastien Loeb megnyerte a világbajnokság elsô két futamát, és most is gyôzelmi esélyekkel várja a Mexikó-ralit
A sombrero és a tequila hazájában izgalmas versenyre van kilátás, már csak azért is, mert ez lesz az idei szezon első klasszikus murvás viadala – ráadásul a többség számára ismeretlen pályákon. (Harri Rovanperä kivétel, ő nagyon is jól ismeri a León környéki pályákat, hiszen 2002-ben egy Peugeot 206 WRC-vel megnyerte a viadalt.) A pályákat széles, többségében gyors utakon jelölték ki, de természetesen lesznek szűk és rendkívül koszos részei is az útvonalnak (a 15 gyorsasági szakasz közül haton kétszer hajt végig a mezőny). De a legnehezebb talán a felkészülés a folyamatosan változó talajtípusra. A legjobb pozícióból a Citroen várhatja a viadalt, hiszen a francia istálló vezeti a gyártók pontversenyét, ráadásul a pilóták között is egy csapattag áll az élen: Sebastien Loeb, aki megnyerte az első két futamot. Természetesen a fiatal francia, aki az utóbbi egy-két évben már murván is legalább olyan jó, mint aszfalton, szeretné folytatni a sorozatot. Talán segíthet neki, hogy tavaly tesztelt Mexikóban, tehát az útviszonyokat ismeri, ami megkönnyíti a gumiválasztást. Loeb mellett természetesen a Citroent erősíti Carlos Sainz is, aki a debütáló versenyek specialistája: emlékszünk még, tavaly ő nyerte meg a Török Ralit. Persze, a fordosok ugyancsak szeretnének bizonyítani, hiszen Markko Märtin Monte-Carlóban és Svédországban is közel állt a végső sikerhez. Az észt sofőr a hercegségben második lett, a havas viadalon pedig hosszú vezetés után lecsúszott az útról, és odalettek a győzelmi reményei. A csapat újra gyáriként nevezi Francois Duvalt, akit legutóbb Janne Tuohino helyettesített – sikerrel. Az új Peugeot 307 WRC versenyképes volt aszfalton és havon – vajon az lesz murván is? A csapatfőnök Corrado Provera szerint biztosan. Marcus Grönholm jelenleg az összetett pontverseny második helyén áll, és köztudottan szereti a mexikóihoz hasonló terepviszonyokat. A világbajnok Petter Solberg elhatározta, hogy megtartja címét az év végén. Nos, egyelőre nem áll túl jól az ezért folyó küzdelemben, de azt sem szabad elfelejteni, hogy murván a Subaru különösen jó – így akár fordulhat is a kocka. A viadal tehát többesélyes – vasárnap kiderül, a sok pályázó közül kié lesz végül az első mexikói trófea.
19. Mexikó-rali, a vb 3. futama, León A program. Össztáv: 1040 km (ebből a gyorsasági szakaszok hossza: 394.43). Péntek: 4 gyorsasági szakasz (108.3 km). Szombat: 6 (154.34). Vasárnap: 5 (132.06). A vb állása 2 futam után. Pilóták: 1. Sebastien Loeb (francia, Citroen Xsara WRC) 20 pont, 2. Grönholm (finn, Peugeot 307 WRC) 13, 3. Märtin (észt, Ford Focus WRC) 10, 4. Solberg (norvég, Subaru Impreza WRC) 8, 5. Duval (belga, Ford Focus WRC) 6, 6. Tuohino (finn, Ford Focus WRC) 5. Gyártók: 1. Citroen 24, 2. Ford 22, 3. Peugeot 17, 4. Subaru 10, 5. Mitsubishi 3 Tv: szombat, Eurosport, 8.30 (összefoglaló)