Talmácsi és a szélcsatorna

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2003.11.28. 22:08
Címkék
Talmácsi Gábor szélcsatornában tesztelte a Malagutit. A szélcsatorna afféle bűvös szó a technikai sportokban, nagyjából mindenkinek van fogalma arról, hogy mi zajlik ott, de Talmácsi révén most pontos képet kaphatunk róla. A helyszín Oroszország  Moszkvától kétórányi autóútra egy eldugott katonai bázis.
– Egy düledező Lada Samarával jött értem a sofőr a repülőtérre, egy szót sem beszélt angolul, csak azt hajtogatta, hogy Lada és funkcionare. Ezek után abban sem voltam biztos, hogy odaérünk a hotelbe. Közben úgy éreztem magam, mintha húsz évet visszamentünk volna az időben – mesélte Talmácsi. – Na, gondoltam, hogy lesz ebből a csúcstechnológia tesztje?– És hogy lett?– A szélcsatorna körül hihetetlenül profi szakemberek dolgoztak, olyan mérnökök, akiknek a tudása elkápráztatott. Az egész úgy nézett ki, mint egy lefektetett űrhajó és ott állt a nagy sötétség közepén a motor, amit addig próbababával teszteltek. Azt mondják, ez nem volt túl kényelmes, mert több ponton oda kellett kötözni a Malagutihoz. – Hogy zajlott az első teszt?– Mindenki kiment a teremből, engem otthagytak a sötétségben a nagy terem közepén és elkezdték fújni a levegőt. Ja, előtte még szóltak, hogy úgy üljek, ahogy mindig fogok és lehetőleg ne mocorogjak. A fejemet pedig még véletlenül se dugjam ki a plexi mögül, mert esetleg leviszi a szél.– Nem félt?– Bevallom, először igen. Megnéztem, ha leesek, megfog-e valami, aztán láttam, hogy van ott egy drótháló, amiben mindenképp elakadok. Lehasaltam, becsuktam a szemem és arra gondoltam: jöjjön, aminek jönnie kell. – Hány kilométer per órás sebességgel fújták önre a levegőt? – Amikor a füstöt is fújták, akkor nyolcvan kilencvennel, hogy pontosan lássák az aerodinamikai részleteket, ám a csúcssebesség vizsgálatánál százhetven-száznyolcvannal fújt a szél. – Hány percen keresztül? – Minden teszt körülbelül három-négy percig tart és a középső egy, illetve két perc az, amikor maximális erővel fújják az emberre a levegőt. – Milyen érzés ez? – Normális, hiszen verseny közben is ugyanilyen hatások érik az embert, talán csak az a furcsa, hogy pokoli hideg van. A nap vége felé már mindenféle fóliákat tettem a ruhám alá, hogy ne rázzon annyira a hideg. – Mi volt a legnagyobb tanulsága a tesztnek?– Talán azt, hogy nem gondoltam volna, hogy ilyen apróságok is számítanak. Mint például a sisak tetején a spoiler, amitől olyan örvény keletkezik a nyakam mögött, hogy az semmiképpen sem jó aerodinamikai szempontból. Vagy például a bőrruha hátán a púp, amit én nem szeretek túlságosan, emiatt mindig szidtak is. Erre kiderült, hogy ezen a motoron aerodinamikai szempontból éppen a púp nélküli ruha a megfelelő. Vagy például a lábtartás: ha a talpad közepe van a lábtartón, az nem jó, ám ha a lábujjaiddal támaszkodsz és egy kicsit befelé fordítod a sarkadat, akkor minden tökéletes. – Mikor próbálja ki először az új fejlesztéseket?– A december közepén tartandó estorili teszteken még nem használjuk az új alkatrészeket, de ez nem is olyan nagy baj. Nem kell, hogy az ellenfelek már most tudják, mire készülünk…
Legfrissebb hírek

Verstappen kihagyja a miami sajtónapot – apai örömök elé néz

F1
12 perce

„Így nem lehet játszani” – Cassano az Intert szapulta a barcelonai meccs után

Bajnokok Ligája
22 perce

Bíró Balázs marad a Gyöngyös vezetőedzője – hivatalos

Kézilabda
38 perce

Komoly csapás érte a Barcát, megsérült a kupadöntő hőse – hivatalos

Spanyol labdarúgás
1 órája

TCR World Tour: rajtol az új idény, Michelisz Norbert újra a csúcsra törne a Hyundaijal

Egyéni
1 órája

A Real Madrid korábbi edzője lett a katari szövetségi kapitány – hivatalos

Minden más foci
2 órája

Profi boksz: nem Tysontól kapta a legnagyobb pofonokat Lennox Lewis

Ökölvívás
2 órája

Férfi kézilabda NB I: a Bundesligából igazol a Csurgó

Kézilabda
2 órája
Ezek is érdekelhetik