A Hideg Krisztián, Tajnafői Péter kettős olyat művelt a hét végi, tízes szorzójú osztrák Eb-futamon, amire az összes ellenfele felkapta a fejét. Egy N-csoportos Mitsubishivel (azzal, amelyikkel az idei magyar bajnokság során Elek Istvánt, illetve az idényzárón Posta Attilát láthattuk) megszerezte az abszolút második helyet. Úgy, hogy mögötte A-csoportos (vagyis sokkal erősebb gépekkel) következtek az ellenfelek.
A Hideg Krisztián, Tajnafôi Péter kettôs egy év kihagyás után abszolút második lett az osztrák Eb-futamon
A Hideg Krisztián, Tajnafôi Péter kettôs egy év kihagyás után abszolút második lett az osztrák Eb-futamon
De ne szaladjunk ennyire előre! Raimund Baumschlager már osztrák bajnokként érkezett az évadzáró viadalra, amelynek központja Waidhoffenből átkerült Hornba, ami azt jelenti, hogy vadonatúj pályákon zajlott a verseny. Az első napon pokoli idő uralkodott, szakadt az eső, és sár volt a gyorsaságikon. Ez azonban sem Baumschlagert, sem pedig Hideget nem zavarta. Az osztrák bajnok végig rendkívül magabiztos volt, és végül nagy fölénnyel nyerte meg a korábban Semperit-raliként ismert viadalt, Hideg pedig gond nélkül lett második. Hozzá kell tenni, a korábbi N-csoportos magyar bajnok szerb licenccel versenyzett. Tavaly jet-ski balesetet szenvedett, amelyben súlyosan megsérült. A sérülés nyomait még mindig viseli, ezért itthon nem nagyon akarnak neki licencet adni. Szerbiában adtak, és egy versenyautón kívül töltött év után Hideg meghálálta a bizalmat – igazán nagyot alakított. "Az egyetlen nehézség azt volt, hogy teljesen új pályákon jelölték ki az útvonalat, és mindegyiken csak háromszor lehetett tréningezni – mondta Hideg. – De a rendezők mellett szól, hogy nem kedveztek az osztrákoknak sem, ők ugyanúgy nem ismerték a szakaszokat, mint mi. Így aztán az döntött, ki mit mer vállalni. Megmondom őszintén, az eredmény engem is meglepett, mert azt ugyan gondoltam, hogy nem megyünk majd rosszul, de hogy ennyire jól autózunk, azt egyáltalán nem.” Hidegen kívül is jó néhány magyar volt még a mezőnyben. Vizin László az utolsó versenyét teljesítette az A8-as Subaruval, amellyel a kategória negyedik és az abszolút 11. helyet szerezte meg. A rutinos pilóta jövőre lesz 50 éves, és az az álma, hogy néhány futamon még elindulhasson egy World Rally Carral afféle bónuszként. Vizin végigjárta a ranglétrát, ment Ladával, VFTS-sel, Forddal, Lanciával, Subaruval, és egy WRC-vel szeretné teljessé tenni az "életművét”. De visszatérve még az osztrák futamra: Krózser Menyhért az N3-as géposztályban már az első naptól kezdve vezetett, és pályafutása első nemzetközi versenyén nagyon élvezte a száguldást. Sajnos csak a befutó utáni technikai ellenőrzésig, akkor ugyanis az illetékes bizottság megállapította, hogy az autója egy centivel szélesebb a megengedettnél. Hiába mondta Krózser, hogy ez N-csoportos Honda Civic, tehát minden gyári benne, a döntés végleges volt: kizárás. Németh Péter az A5-ös kategóriában vezetett, ám a negyedik gyorsasági szakaszon a motorja csütörtököt mondott, és Németh a verseny feladására kényszerült. A hátsóbb régiókban a népszerű ladás versenyző, Balázs "Öcsi” József A6- ban a harmadik helyen végzett, míg Dékány Sándor N2-ben lett második.
Waldviertel-rali, tízes szorzójú Eb-futam, Horn Abszolút végeredmény: 1. Baumschlager, Eichhorner (osztrák, Mitsubishi Carisma Evo7) 2:16:04.6, 2. Hideg, Tajnafői (magyar, Mitsubishi Lancer Evo6) 3:29.9 perc hátrány, 3. Gässner, Thannhäuser (német, Mitsubishi Carisma Evo7) 3:36.8 p h., …11. Vizin, Doromby (magyar, Subaru Impreza) 9:25.3 p h., …18. Balázs, Barnócki (magyar, Lada 21074) 21:21.4 p h., …27. Dékány, Farkas (magyar, Honda Civic) 30:14.0 p h.