Házkutatást tartottak a kémnél

Vágólapra másolva!
2003.11.05. 20:24
Címkék
Tovább burjánzik a Ferrari és a Toyota között kirobbant kémkedési botrány, amelyben már három ember után nyomoz a rendőrség. A Scuderia a napokban feljelentette egykori szerelőjét, aki már a Toyota alkalmazásában áll, mert úgy véli, hogy fontos információkat juttatott el új munkaadójához.
Öt éve sikert sikerre halmoz a Ferrari, ezért fiatal szerelôit szívesen csábítják el Maranellóból a rivális csapatok (Fotó: Czagány Balázs)
Öt éve sikert sikerre halmoz a Ferrari, ezért fiatal szerelôit szívesen csábítják el Maranellóból a rivális csapatok (Fotó: Czagány Balázs)
Öt éve sikert sikerre halmoz a Ferrari, ezért fiatal szerelôit szívesen csábítják el Maranellóból a rivális csapatok (Fotó: Czagány Balázs)
Öt éve sikert sikerre halmoz a Ferrari, ezért fiatal szerelôit szívesen csábítják el Maranellóból a rivális csapatok (Fotó: Czagány Balázs)
Öt éve sikert sikerre halmoz a Ferrari, ezért fiatal szerelôit szívesen csábítják el Maranellóból a rivális csapatok (Fotó: Czagány Balázs)
Öt éve sikert sikerre halmoz a Ferrari, ezért fiatal szerelôit szívesen csábítják el Maranellóból a rivális csapatok (Fotó: Czagány Balázs)
A vádakat tagadó Toyota kölni központjában végzett házkutatás után a modenai rendőrség három helyen tartott razziát: a szerelő otthonában és modenai üzletében, valamint egy egyelőre meg nem nevezett helyszínen. Az olasz rendőrség szerint nem csupán annyi történt, hogy egy ember magával vitt néhány adatot a régi munkáltatójától az újhoz, hanem egy kis csoport szervezett akciójáról van szó. Az ügynek még biztosan lesz folytatása.
A Ferrari elmúlt öt évben elért sikereinek köszönhetően a gyárban dolgozó fiatal mérnökök nagyon kapósak lettek a Formula–1-ben, többen is elhagyták Maranellót egy másik csapat – és az ott felkínált magas fizetés – kedvéért. Az idén több istálló autója is feltűnően hasonlított a Ferrari tavalyi F2002-esére, az egyik ilyen a Toyota volt. A külső megjelenés lemásolásához azonban nem feltétlenül szükséges ellopni a tervrajzokat, hiszen a Formula–1-ben dolgozó mérnökök vannak olyan jó képességűek, hogy videofelvételek és fotók alapján "le tudják koppintani” a másik autó aerodinamikai sajátosságait.
A pályán könnyen lehet felvételeket készíteni a négykerekűekről, de a csapatok – biztos, ami biztos alapon – a boxutcában letakarják az autóikat, nehogy mások meglessék a mesterfogásokat. A verseny után a rutinosabb pilóták is szoktak "kémkedni” egy kicsit, Michael Schumacher például az eredményhirdetés előtt szinte mindig körbejárja az ellenfelek autóit, amint a leintés és a szokásos ellenőrzés között lefedetlenül állnak a boxutcában.
A roppant drága sportágban egyébként a sikeres gárdák rettenetesen félnek a kémkedéstől, hiszen azokat az újításaikat, amelyeket hatalmas összeg befektetésével értek el, megfelelő őrizet nélkül a többi csapat is ellesheti. A McLaren-istálló az idén már elbocsátotta egyik olasz mérnökét, mert olyan adatok is voltak a számítógépében, amelyeknek nem lett volna szabad ott lenniük.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik