Rossi első valenciai pole-ja

Vágólapra másolva!
2003.11.01. 21:06
Címkék
A spanyolok nagyon le vannak törve. A szezonzáró házigazdái abban bíztak  tegyük hozzá, teljes joggal , hogy mindhárom kategóriában a kedvenceik lesznek az elsők, ám a vágyak az edzéseredmények ismeretében távolinak tűnnek. A három pole pozíció közül ugyanis egyik sem lett spanyol pilótáé. A házigazdák mellett mi, magyarok is szomorkodhatunk, mivel Talmácsi Gábor a biztató pénteki eredménye után  Talma az első időmérésen a második volt!  váratlanul egészen hátulról, csak a 21. rajtkockából vághat neki az idényzáró futamnak.
Rossi az ötödik vb-címe után edzéskirály is lett, jutalma egy BMW Z4 sportautó volt
Rossi az ötödik vb-címe után edzéskirály is lett, jutalma egy BMW Z4 sportautó volt
Rossi az ötödik vb-címe után edzéskirály is lett, jutalma egy BMW Z4 sportautó volt
Rossi az ötödik vb-címe után edzéskirály is lett, jutalma egy BMW Z4 sportautó volt
Rossi az ötödik vb-címe után edzéskirály is lett, jutalma egy BMW Z4 sportautó volt
Rossi az ötödik vb-címe után edzéskirály is lett, jutalma egy BMW Z4 sportautó volt
A San Marinó-i, a francia és az olasz szurkolók viszont elégedettek lehetnek. Alex De Angelis a 125 köbcentiben, Randy De Puniet a 250-ben, míg Valentino Rossi a MotoGP-ben lett az edzés legjobbja.
Túlzás nélkül állítható, hogy Valenciában minden Rossi körül forog. A tévéállomások és a jelentősebb újságok egy-egy külön riportert állítottak rá a legfiatalabb ötszörös világbajnokra, aki mind a pályán, mind azon kívül abszolút főszereplőnek számít. Ez már csak azért is meglepetés, mert az olasz motoros a vb arénái közül a valenciait szereti a legkevésbé. A pénteki szabadedzésen csak akrobatikus mutatványának köszönhetően úszott meg egy hatalmas bukást, majd az erős szélben és hidegben három tizedet vert a csapattársára, az egyre jobban felgyorsuló Nicky Haydenre.
A második edzésnapon Rossi egy vadonatúj festésű Hondával jelent meg – a spanyol Motociclismo hetilap pályázatot írt ki az olvasói körében Rossi motorjának átfestésére, és az új, a hatvanas éveket idéző dizájnt Valenciában mutatták be. A citrom- és narancssárga színekben pompázó Hondával pedig még gyorsabb lett az olasz zseni. Nyolc tizeddel megjavította Max Biaggi tavalyi pályacsúcsát, megszerezte karrierje első valenciai rajtelsőségét, és hét tizedet vert a második helyezett Sete Gibernaura. Rossi az idei kilencedik pole-jával új egyéni rekordot ért el, egy évadban még sosem szerzett ennyi pole-t, ám nem csupán ennek örült a vezérhondás. Az idén első ízben az edzések legjobbja is díjban részesült, azaz Rossié lett a BMW Z4 sportautó is.

Valenciai Nagydíj, a gyorsasági
motoros vb 16. futama, Valencia

A rajtsorrend. 125 kcm: 1. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:40.440, 2. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:40.551, 3. Simoncelli (olasz, Aprilia) 1:40.599, 4. Barbera (spanyol, Aprilia) 1:40.723, 5. Dovizioso (olasz, Honda) 1:40.802, 6. Perugini (olasz, Aprilia) 1:40.911, …21. Talmácsi Gábor (magyar, Aprilia) 1:42.335, …26. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 1:42.551
250 kcm: 1. De Puniet (francia, Aprilia) 1:36.499, 2. Elías (spanyol, Aprilia) 1:36.590, 3. Guintoli (francia, Aprilia) 1:36.647, 4. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 1:36.735, 5. Debon (spanyol, Honda) 1.37.221, 6. Battaini (olasz, Aprilia) 1.37.327
MotoGP: 1. Rossi (olasz, Honda) 1:32.478, 2. Gibernau (spanyol, Honda) 1:33.148, 3. Capirossi (olasz, Ducati) 1:33.275, 4. Hayden (amerikai, Honda) 1:33.348, 5. Checa (spanyol, Yamaha) 1:33.454, 6. Biaggi (olasz, Honda) 1:33.575
Tv: Eurosport, 10.00–15.15 (élô)
Rossi körül a pályán kívül is nagy a felhajtás, egyre valószínűbb ugyanis, hogy négy év után szakít a Hondával. Az erre utaló jelek: a Honda főszponzora nem rendezte meg a péntekre tervezett ünnepséget Rossi tiszteletére; a Yamaha-istálló vezetője, Davide Brivio bejelentette, hogy az olasz menedzserével, Gino Badiolival tárgyalt; Rossi őshondásnak számító mérnökei pedig – élükön Jeremy Burgesszel, aki hondásként tíz vb-aranyat nyert – közölték, hogy nem hosszabbítják meg a szerződésüket a Hondával. Ez azt jelenti, hogy bárhová készek követni Rossit.
A 250-ben azonban egyelőre elmaradtak az izgalmak. De Puniet pénteken és szombaton is utolérhetetlen volt, a vb-címért folyó csata Manuel Poggiali és Roberto Rolfo között pedig nagyon egyoldalúnak látszik. Poggiali az első edzések előtt még 38 fokos lázzal és gyomorbántalmakkal küszködött, ám egyelőre könnyedén utasította maga mögé Rolfót, aki pénteken hetedik, szombaton pedig csak tizedik volt.
A 125-ben három nevet kell kiemelni. A 16 éves Marco Simoncelli pénteken volt a legjobb, míg Alex De Angelis a pénteki 12. pozíciója után feltámadt, és megkaparintotta idei negyedik pole-ját. Nem csoda, hogy ezután győzelemmel szeretné zárni az idényt és egyben 125-ös pályafutását – jövőre ugyanis a 250-es géposztályba igazol. Az 1999-es 125-ös világbajnok is elhagyja a kategóriát, de nem azért, hogy váltson: Emilio Alzamora Valenciában bejelentette, hogy tíz évad után elhagyja a vb-t.

Talma: a legjobbról a legrosszabb helyre

Talmácsi Gábor (Aprilia, 21. hely):
– Nem megy a motor. Nem tudom, miért, talán a csapattól kellene megkérdezni. Nem úgy fordult a gép, ahogy kellett volna, egy másodperccel roszszabb időt értem el az időmérésen, mint a délelőtti szabadedzésen, és így a pénteki második hely után most a huszonegyedik vagyok. Életem legjobb pozíciójából az idei legrosszabbon találtam magam. Nem rajtam múlt, én igyekeztem, ahogy tudtam. Amikor jól megyek, mindig történik valami a motorral.

Tóth Imre (Aprilia, 26. hely): – A motorom nagyon jól "szól”, és végre nem húznak el tőlem egyenesben az ellenfelek, hanem tudok mögöttük menni. Ez így elsőre nagyon jó, egyáltalán nem bántam meg, hogy márkát váltottam, és az Apriliára szavaztam. A motor sokkal erősebb, a kigyorsítás is a legjobbak között van, és ez rengeteget számít. Ezt a pályát eddig nem szerettem, mert csak rossz emlékeim voltak róla, de ezen a motoron ülve kezdem megkedvelni.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik