Richard Burns egészen a legutóbbi viadalig vezette a világbajnoki pontversenyt, annak ellenére, hogy az idén még egyetlen futamot sem tudott megnyerni.
Burns már csak második az összetettben
Burns már csak második az összetettben
A teljesítménye azonban annyira kiegyensúlyozott volt, hogy még mindig ő a cím egyik esélyese (a hátránya jelenleg három pont). Főleg annak tudatában, hogy az évadzárót hazájában, Nagy-Britanniában tartják. A langaléta angol az idény végén elhagyja a Peugeot-t, és visszatér a Subaruhoz, amellyel tavalyelőtt világbajnoki címet szerzett. Burns Korzikán adott exkluzív interjút lapunknak. – Az a hír járja önről, hogy nem kedveli különösebben az aszfaltralikat. Korzikán egy pontot szerzett, a hét végén pedig megint egy aszfaltverseny következik, a Katalán-rali. – Nem szabad általánosítani. Valóban vannak olyan aszfaltversenyek, amelyeket nem szeretek – ilyen a monte-carlói és a San Remó-i –, de például a katalán viadalt kifejezetten kedvelem. – Az elmúlt hét végéig ön vezette a világbajnoki pontversenyt, most azonban változott a helyzet, felpörögtek az események. Négyen vannak hat ponton belül, és bárki lehet világbajnok. – Loebbel és Sainzzal nehéz lesz harcolni a Katalán-ralin, Solberg pedig Angliában lesz nagy ellenfél. Nem könnyű a helyzet! – Előnyt jelent önnek, hogy az idényzárót a hazájában tartják? – Remélem, hogy igen, de a többieket sem kell lebecsülni. – Mi változott azóta, hogy ön bejelentette, az idény végén elhagyja a Peugeot-t? – Ugyanúgy küzdünk, mint eddig, hiszen a Peugeot számára mindennél fontosabb a konstruktőr-világbajnoki cím, márpedig ennek megszerzésében én nagy hasznára lehetek a csapatnak. Én segítek nekik, és ők is segítenek nekem. – Miért döntött a távozás mellett? – Több oka is van ennek. – Rosszul főznek? – Persze, a kaja is más, de az speciel sokkal jobb, mint Angliában – nevet. – A viccet félretéve: vannak kulturális és működésbeli különbségek is, és a Peugeot teljesen másképp dolgozik, mint a korábbi csapataim. – Mire gondol pontosan? – Jó fejlesztőpilótának tartom magam, szerintem sokat tudnék segíteni a tanácsaimmal abban, hogy a csapat mit fejlesszen az autón. A Peugeot-nál azonban nem így működnek a dolgok. Itt jobban bíznak a saját mérnökeikben, szeretik saját maguk eldönteni, hogy mit változtassanak. – Annak idején, miután bejelentette, hogy elhagyja a Subarut, megnyerte a világbajnokságot. Jó ómennek tekinti, hogy most is menni készül és most is esélyes? – Remélem, hogy ez valóban jó jel. Tudja, néha babonás vagyok, néha meg nem. – Hogy áll például a tizenhármas számmal és a fekete macskákkal? – A tizenhármassal eddig nem volt rossz tapasztalatom, a macskákat pedig – legyenek bármilyen színűek – imádom. A feketéket főleg akkor, ha szerencsét hoznak nekem… – Hány százalék esélyt ad magának, hogy az idén világbajnok legyen? – Ha az ember nem gondolja azt, hogy száz százalék esélye van, akkor nincs semmi értelme a küzdelemnek, mert akkor megremeg a keze, és hibázik. – Az ön pályfutásába még simán belefér két-három világbajnoki cím, hiszen nagyon fiatal. De gondolkodott már azon, hogy mit csinál mondjuk tíz-tizenöt év múlva? – Nem. Úgy vagyok vele, hogy három-négy évre talán tervezek előre, de tizenötre semmiképp. Tudja, mindig aktuális célok vannak, amiket el kell érnem. Most például itt van ez a vébécím…