A magyar drukkereket azonban nem ez érdekli a legjobban, hanem az, hogy folytatja-e remek sorozatát Talmácsi Gábor a 125 köcbentis kategóriában. A magyar fiú az elmúlt néhány viadalokon stabil pontszerzőnek számított, sőt, nem egyszer volt a legjobb tíz között (legutóbb Portugáliában a hetedik helyen intette le a kockás zászló), ráadásul a brazil az egyik kedvenc pályája. Nem véletlen, hogy pályafutása eddigi legjobb eredményét is Rióban érte el – tavaly éppen csak lecsúszva a dobogós helyezésről a negyedikként ért célba. Ez okot adhat a bizakodásra, főleg úgy, hogy a legutóbbi futamon produkált bravúros rajtjai után (az első start után harmadikként fordult, a második után másodikként) végre az Aprilia vezetői is belátták, hogy igazán tehetséges ez a magyar fiú. Persze, most már egy kicsit késő, de azon az összetettbeli 14. pozíción azért még lehet javítani a hátralévő versenyeken. A másik magyar, Tóth Imre továbbra is azért küzd, hogy megszerezze pályafutása első világbajnoki pontjait, miközben Lénárt Pétertől még az előző futamon megvált a csapata, úgyhogy a hátralévő viadalokon nem láthatja őt a közönség.
Szót kell még ejtenünk a nyolcadliteres élmezőnyről is. A hondás Daniel Pedrosa fölénye elég meggyőző (38 pont) az olasz Stefano Perugini ellen, de a végső győzelemre matematikailag még jó néhány pilótának van esélye.
A 250 köbcentis kategóriában a San Marinó-i Manuel Poggiali sokáig nagy fölénnyel állt az élen, de most csak 14 pont az előnye a spanyol Toni Elías előtt, tehát az sem elképzelhetetlen, hogy a hét végén változik a sorrend az élen – bár ahhoz igazán nagy szerencsére lenne szüksége Elíasnak.
A MotoGP címvédője, az olasz Valentino Rossi Estorilban 46 pontra növelte előnyét az összetettben, ez több mint megnyugtató. Azonban továbbra is mindent meg kell tennie a diadalért, mert ha az egész idényben bombaformában versenyző spanyol Sete Gibernau ismét nyer, akkor szorosabbá válhat a csata.