Közeledik a hatalomátvétel

Vágólapra másolva!
2003.08.24. 22:11
Címkék
A finn hét, a kolumbiai öt pontot faragott le a nyolcadikként, egykörös hátránnyal befutó Michael Schumacher pontversenybeli előnyéből, így a vb élcsoportja a Magyar GP után, három versennyel az idény vége előtt ekképpen fest: 1. Michael Schumacher 72 pont, 2. Montoya 71, 3. Räikkönen 70. Jósolni lehetetlen, az idény hátralévő részét viszont érdemes lesz figyelemmel kísérni, hiszen bámulatos befutó várható.
Alonso az ég felé mutatott abban a pillanatban, amikor az F1 történetének legfiatalabb futamgyôztese lett
Alonso az ég felé mutatott abban a pillanatban, amikor az F1 történetének legfiatalabb futamgyôztese lett
Alonso az ég felé mutatott abban a pillanatban, amikor az F1 történetének legfiatalabb futamgyôztese lett
Alonso az ég felé mutatott abban a pillanatban, amikor az F1 történetének legfiatalabb futamgyôztese lett
Alonso az ég felé mutatott abban a pillanatban, amikor az F1 történetének legfiatalabb futamgyôztese lett
Alonso az ég felé mutatott abban a pillanatban, amikor az F1 történetének legfiatalabb futamgyôztese lett
A verseny tudósítása előtt két eseményről érdemes szólnunk. Da Mattát 1500 dolláros bírsággal sújtották, mert szombaton a bemelegítő edzésen engedély nélkül átszaladt a pályán. Villeneuve vasárnap a pilótaparádé után negyedórás megbeszélést folytatott Bernie Ecclestone-nal, az F1 urával. Egyikük sem árulta el, miről folyt a négyszemközti diskurzus, de vélhetően a kanadai jövőjéről volt szó, hiszen Villeneuve BAR-ral kötött szerződése az idény végén lejár.
A felvezető körre mindenki gond nélkül elindult, Alonso után Ralf Schumi, Webber, Montoya, Barrichello, Trulli, Räikkönen, M. Schumi sorrendben haladt az élmezőny, mögöttük a többiek Baumgartnerrel, majd felsorakoztak a rajtrácson. Da Matta kivételével mindenki el tudott rajtolni, Alonso és Webber elhúzott a pálya koszos oldalán szinte állva maradó Williams-BMW-ktől. Ralf, a nyolcadik helyről agresszívan előrehajtó Michael és Montoya az első és a második kanyarban is kis híján összeütközött, a végén Ralf Schumacher járt pórul, mert megpördült, és csak a mezőny után folytathatta – amiért a bíróságon megküzdött a német, azt most a rajtnál másodpercek alatt elvesztette. (Ismeretes, az FIA eredetileg tízrajthelyes visszasorolással akarta megbüntetni a williamsest, aki sikeresen fellebbezett.)
Az első kör végén Alonso, Webber, Barrichello, Räikkönen, Trulli, Coulthard, M. Schumacher, Montoya, Heidfeld, Villeneuve, Fisichella, Wilson, Verstappen, Frentzen, Panis, Baumgartner, Button, R. Schumacher, Kiesa, Da Matta volt a sorrend. Alonso nagyon elhúzott, két kör alatt három másodpercet vert Webberre. A harmadik körben Barrichello próbálta megelőzni az ausztrált a sikánnál, de elfékezte magát, és visszaesett Trulli mögé az ötödik helyre.
A harmadik kör végén már 7.3 másodperc volt Alonso előnye – Webber mögött vonatozott a mézőny. Ralf szorgalmasan dolgozott, egyre jobban felzárkózott, a kilencedik kör végén már a 11. helyen, Villeneuve nyakában loholt. Ekkor Alonso már 17.4 másodperccel vezetett, és egymás után futotta a leggyorsabb köröket.
Elsőként Wilson állt a boxba, vele együtt, a 12. kör végén jött Verstappen is. Alonso egy körrel később döntött a kerékcsere és a tankolás mellett, 6.4 másodperces pit stopja után Räikkönen mögött csatlakozott a versenyhez. Webber is kiállt, így a finn vezetett. A 15. kör elején R. Schumacher megelőzte Heidfeldet, és már a 8. helyen haladt – miközben Villeneuve műszaki hiba miatt a boxban feladta a versenyt. A kör végén Räikkönen és Trulli is a depóba hajtott, úgyhogy ismét Alonso vezetett. A McLaren finnje ugyanakkor megelőzte Webbert, tehát ami a pályán nem sikerült, a boxutcában igen.
A 16. körben Barrichello és Montoya szervizelt, majd jött a két Schumacher és Heidfeld is. A 18. körben Coulthard is kijött, a skót kiállása után Alonso, Räikkönen, Webber, Trulli, Barrichello, Montoya, M. Schumi, Coulthard, R. Schumi, Heidfeld volt az első tíz sorrendje.
A 19. fordulóban a célegyenes végén Barrichello Ferrarijáról leszakadt a jobb hátsó kerék, és a brazil a gumifalba csúszott. Az autó csúnyán összetört, de a pilóta sértetlen maradt.
Barrichello autója csúnyán összetört, sérülés szerencsére nem történt
Barrichello autója csúnyán összetört, sérülés szerencsére nem történt
Barrichello autója csúnyán összetört, sérülés szerencsére nem történt
A biztonsági autó pályára küldése nélkül folytatódott a verseny, amelyen Alonso 24 másodperccel vezetett Räikkönen előtt.
A finnt nyolc másodperces lemaradással követte Webber, aki négy szekundummal előzte meg a Montoya által támadott Trullit. A kolumbiai, olasz duó mögött a két Schumacher következett (Ralf korábban nem sokat időzött Coulthard nyomában, amint lehetett, megelőzte a skótot), így rövidesen már négyen hajtották egymást.
A 29. körben kiesett Fisichella, a harmincadik elején pedig Schumi II a célegyenes végén megelőzte bátyját, aki megérkezett Baumgartner mögé. A roppant kényelmesen vezető Alonso a kör végén másodszor is szervizelt, ezután két másodperccel Räikkönen elé jött vissza. Webber a rá következő körben állt a garázsa elé, majd Trulli következett. Az olasz kiállásával megnyílt az út Montoya előtt, igaz, ő 23 másodperces hátrányban volt Räikkönenhez képest.
A finn a 33. körben állt másodszor a boxba, és éppen hogy a leggyorsabb kört futó Montoya mögé jött vissza. A 34. körben Ralf, a 35. fordulóban Montoya szervizelt; a kolumbiai ezután be tudott furakodni Webber elé.
Baumgartner versenye a 36. körben, pontosan a verseny felénél ért véget: honfitársunknak a célegyenesben robbant fel a motorja.
Montoya káprázatosan autózott, egymás után futotta a leggyorsabb köröket. A 39. kör elején a szintén nagyon lelkes R. Schumi Webbert támadta, előzési kísérletét azonban viszszaverte az ausztrál. Michael Schumacher ebben a körben állt ki másodszor szervizelni, és Trulli mögé ért vissza. Az élmezőnyből egyedül DC nem hajtotta végre második kiállását, a skót a harmadik helyen haladt Alonso és Räikkönen mögött, valamint Montoya, Webber, R. Schumi, Trulli és M. Schumi előtt.
A verseny ezen szakaszában mindkét Schumacher támadott, Ralf Montoyát, Michael pedig Trullit veszélyeztette. Coulthard a 43. körben végrehajtotta második pit-stopját, és éppen a Trulli–Michael Schumacher csata kellős közepébe érkezett vissza. Ám nem alakult ki még egy olyan küzdelem, mint Hockenheimben, Trulli ugyanis elhúzott a két üldözőjétől. Eközben Wilson motorja kilehelte a lelkét – és némi fehér füstöt –, így már csak 14-en voltak versenyben.
Ralf a 47. kör elején megelőzte Webbert, és már a negyedik helyen haladt. Alonso 25 másodperccel vezetett Räikkönen, 39-cel pedig Montoya előtt. A kolumbiaitól 13 másodpercre volt a Williams németje; az egyetlen csata DC és Michael Schumi között folyt a hetedik helyért.
A 49. körben – Frentzen kiesése után – Alonso harmadszor is szervizelt, és éppen hogy Räikkönen elé érkezett vissza a pályára. Webber és M. Schumacher az 50. körben látogatta meg harmadszor a szerelőit, egy körrel később Räikkönen és Montoya is kijött. Az 52. körben Trulli ment be a boxutcába, és szerelői olyan gyorsan végeztek, hogy Michael Schumacher előtt folytathatta a viadalt. A vb-címvédő támadásba lendült, miközben öccse a depóba látogatott. Alonso mögött kialakult a végső sorrend.
A 62. körben Alonso lekörözte Michael Schumachert, majd Trullin is átverekedte magát. Ugyanebben a fordulóban, a kilences hajlatban megpördült Montoya, aki még azelőtt újra irányba került, hogy odaért volna csapattársa, Ralf. A német a célig üldözte kollégáját, de nem tudott előzni. Coulthard két kiállással teljesítette a versenyt, és ötödik lett – plusz egy pilóta a Räikkönen, Montoya duó és Michael Schumacher között. Azaz plusz egypontnyi különbség a versenyen, egy ponttal kevesebb előny a német számára a vb-n.
Räikkönen a második helyéért nyolc, Montoya a harmadikért hat pontot kapott, míg Michael Schumacher mindössze egy egységet szerzett a Hungaroringen. Következésképp Schumi 72, Montoya 71, Räikkönen pedig 70 pontot számlál jelenleg a világbajnokságon. Roppant izgalmasan alakul a küzdelem!
A verseny után mégsem ők voltak középpontban, hiszen mindenki a Renault szerelőit és mérnökeit ölelgette, Fernando Alonso ugyanis saját maga és Spanyolország első győzelmét aratta, ráadásul rendkívül fölényesen. A spanyol pilóta úgy verte tönkre a mezőnyt, mint Montoya a Hockenheimringen. Azzal, hogy Webber az elején viszszaverte Barrichello támadását, és a második helyen maradt, feltartotta a többieket. Alonso ezt kihasználva tudta ledolgozhatatlanná tenni előnyét.
A vb-pontversenyben ezzel visszaelőzte Barrichellót, ismét az ötödik. A konstruktőrök között már a Williams vezet, 129 pontjával nyolccal előzi meg a Ferrarit. A Scuderia mögött a McLaren jön 115 ponttal – a konstruktőrök között is hasonlóan szoros a versengés, mint a pilótáknál.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik