Fernando Alonso meghatódott, szűkebb hazájában, Oviedóban pedig ôt ünnepelték
Fernando Alonso meghatódott, szűkebb hazájában, Oviedóban pedig ôt ünnepelték
Fernando Alonso: – Már többször mondtam ezt az idén, de ez életem legszebb napja. Minden tökéletes volt, Mark mögöttem feltartotta a többieket, és kényelmesen nyertem. Az utolsó tíz körben már mindenféle rossz hangot hallottam a motorból meg a váltóból, de ez biztos csak képzelődés volt. Köszönöm a csapat franciaországi és angliai részlegének is, örülök, hogy nyertem versenyt a Renault-val, és hogy én lettem az első spanyol futamgyőztes. Kimi Räikkönen: – Nagyon boldog vagyok, jócskán faragtunk a pontversenybeli hátrányunkból. A hetedik helyről rajtoltam, és a második lettem, ami nagyon felemelő ezen a pályán. A győzelmi esélyeim akkor szálltak el, amikor Webber mögé szorultam. Hiába előztem meg utóbb, Alonso már túl messze volt. Nagyon várom a következő versenyeket, amelyeken mindent beleadunk. Juan Pablo Montoya: – A pálya koszos oldalán úgy indultam, mint a hajó, amelynek még lent van a vasmacskája. A nyolcadik helyre estem vissza az első körben, Michaelt nem tudtam megelőzni, összevissza cikázott előttem, de már megszoktam, ez az ő stílusa, túlságosan is agresszívan védekezik. Keményen nyomtam a gázt, feljöttem a harmadik helyre, de tíz körrel a vége előtt megcsúsztam. Szerencsére meg tudtam tartani a helyezésemet, és vissza tudtam verni Ralf próbálkozásait. Nagyon örülök a pontjaimnak, főleg, mert Michael csak egyet szerzett. Ráadásul a csapat vezeti a pontversenyt, ami nagyon jó hír! Ralf Schumacher: – Nem tudom, mi történt a rajtnál. Nem volt tapadás, nem volt gyorsulás, a második kanyarnál pedig kis híján nekimentem Juannak. Ekkor megcsúsztam, de szerencsére gyorsan felvettem a ritmust, és visszaértem az élmezőnybe. Közben belegondoltam, mi lett volna, ha jobban sikerül a rajt, de szerintem semmiképp sem tudtam volna tartani a lépést Alonsóval. Ezután csoda kell ahhoz, hogy az idén világbajnok legyek. David Coulthard: – Újra nyílt mindkét pontverseny, és ez a mi jó eredményünknek köszönhető. A kétkiállásos taktikával sikerült pozíciókat nyernem. A verseny egyébként eseménytelen volt, csak magam mögött kellett tartanom a többieket. Mark Webber: – Nagyon élveztem ezt a versenyt, pedig kegyetlenül nehéz volt. Az autó, a gumik és a pilóta is megszenvedett, de megérte! Rubens a második körben megpróbált megelőzni, de levágta a sikánt, és ez nagyon tetszett, mert meg tudtam tartani a pozíciómat. Rengeteg gyors kört futottam, csak a végén fogtam vissza magam
18. Magyar Nagydíj, a 16 futamos Formula–1-es világbajnokság 13. állomása, Hungaroring A 70 körös (306.873 km) verseny végeredménye: 1. Fernando Alonso (spanyol, Renault, Michelin) 1:39:01.460 (átlag: 185.810 km/óra) 2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 16.768 mp h. 3. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 34.537 mp h. 4. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 35.620 mp h. 5. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 56.535 mp h. 6. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:12.643 p h. 7. Trulli (olasz, Renault, M) 1 kör h. 8. M. Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1 kör h. 9. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1 k h., 10. Button (brit, BAR-Honda, B) 1 k h., 11. Da Matta (brazil, Toyota, M) 2 k h., 12. Verstappen (holland, Minardi-Cosworth, B) 3 k h., 13. Kiesa (dán, Minardi-Cosworth, B) 4 k h. Feladta: Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B, hidraulika) 14, Barrichello (brazil, Ferrari, B, felfüggesztés) 19, Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B, motor) 28, Panis (francia, Toyota, M, váltó) 33, Baumgartner (magyar, Jordan-Ford, B, motor) 34, Wilson (brit, Jaguar-Cosworth, M, motor) 42, Frentzen (német, Sauber-Petronas, B, üzemanyag) 47 megtett kör után
Pilóták 1. M. Schumacher 72 2. Montoya 71 3. Räikkönen 70 4. R. Schumacher 58 5. Alonso 54 6. Barrichello 49, 7. Coulthard 45, 8. Trulli 24, 9. Webber 15, 10. Button 12, 11. Fisichella 10, 12. Da Matta 8, 13. Frentzen 7, 14. Panis 6, 15. Villeneuve 3, 16. Heidfeld 2, 17. Firman 1
Konstruktôrök 1. Williams 129 2. Ferrari 121 3. McLaren 115 4. Renault 78 5. BAR és Jaguar 15-15, 7. Toyota 14, 8. Jordan 11, 9. Sauber 9
Következik: Olasz Nagydíj, szeptember 14., Monza
a csapat utasítására. Nem tudok elég köszönetet mondani a csapatnak, most már az a célunk, hogy megverjük a BAR-t a pontversenyben. Jarno Trulli: – Mindenekelőtt gratulálok Fernandónak, aki különlegessé tette ezt a napot a csapat számára. A magam részéről remekül rajtoltam, később pedig előnyt tudtam kovácsolni Rubens hibájából. Remek csatát vívtunk, de minden boxkiállásom után rossz volt a tapadás, de legalább magam mögött tartottam Michaelt. Michael Schumacher: – Nem volt nagy verseny ez számomra, sokat időztem a nálam lassabb autók mögött, nem tudtam kihozni az autóból a maximumot. A második boxkiállás előtt majdnem kifogyott az üzemanyagom, és más sem úgy történt, ahogy azt elképzeltem. Nagyon szoros a vébé, de legalább még én vezetek! Monzában fontos teszt következik, keményen kell dolgoznunk.
Számításaink szerint
Fernando Alonso lett minden idők legfiatalabb nagydíjgyőztese! A 30. GP-jén részt vevő asztúriai üstökös 22 évesen és 26 naposan nyert életében először, ezzel megelőzte az amerikai Troy Ruttmant, aki 22 éves és 80 napos korában diadalmaskodott az 1952-es Indy 500-on. Alonso másvalamivel is beírta magát az autósport történetébe: ő lett a száguldó cirkuszba a közelmúltban visszatérő Renault-istálló első "újkori” futamelsője (legutóbb az 1983-as Osztrák GP-n Alain Prost nyert a franciák színeiben), mi több, ő lett az első spanyol nagydíjgyőztes is. Sikerével immár húsz ország szerzett győzelmet a száguldó cirkuszban. Kimi Räikkönen ebben a szezonban ötödször végzett a második helyen, ezt megelőzően Monacóban. Csapattársa, David Coulthard két nagyszerű sorozatot is jegyez: egyfelől egyhuzamban hatodszor gyűjtött pontot a Hungaroringen, másfelől négy viadal óta mindig benne van a legjobb nyolcban. Utóbbi tekintetben Juan Pablo Montoya és Michael Schumacher is bőven túltesz rajta, elvégre a kolumbiai megszakítás nélkül hetedszer pezsgőzhetett, míg a német sorozatban tizedik alkalommal került be a pontzónába. Nem lehet azonban nem észrevenni, hogy Schumi I leszálló ágban van – íme helyezései a Francia Nagydíj óta: 3., 4., 7., 8. Aligha lehet sok következtetést levonni abból Baumgartner Zsolt jövőjét illetően, hogy a magyar nem találkozott a kockás zászlóval. A jelenlegi mezőnyből – Ralph Firmant is ideszámítva – ugyanis tucatnyi pilóta kezdte úgy Formula–1-es pályafutását, ahogy honfitársunk, azaz nem fejezte be a futamot. És köztük van Michael Schumacher, Juan Pablo Montoya, Ralf Schumacher, Rubens Barrichello és David Coulthard is! A nyolc minősített eredményt elérő pilóta közül is csupán három szerzett pontot mindjárt az első versenyén: Jacques Villeneuve (2. hely), Mark Webber (5.) és Kimi Räikkönen (6.). Az újdonsült mogyoródi győztes debütálásakor, a 2001-es Ausztrál Nagydíjon a 12. helyen ért célba a Minardival.