Baumgartner nyugodt

Vágólapra másolva!
2003.08.21. 20:42
Címkék
Hazajött. Noha Európa szinte összes pályáján versenyzett már, némelyiket talán jobban is ismeri, mint a Hungaroringet, mégis itt van otthon. Mert itt a magyar közönség, amely érte szurkol, mert itt vannak a barátai. De nem lehet minden tökéletes  itt a teher is nagyobb.
Baumgartner az elsô háromba szeretne bekerülni – az F3000-es futamon
Baumgartner az elsô háromba szeretne bekerülni – az F3000-es futamon
Baumgartner az elsô háromba szeretne bekerülni – az F3000-es futamon
Baumgartner az elsô háromba szeretne bekerülni – az F3000-es futamon
Baumgartner az elsô háromba szeretne bekerülni – az F3000-es futamon
Baumgartner az elsô háromba szeretne bekerülni – az F3000-es futamon
Bizonyítania kell. Bizonyítania a hitetlenkedőknek, a barátoknak és saját magának is. Baumgartner Zsoltnak nem lesz könnyű napja pénteken. Reggel kétórás Formula–1-es teszttel kezd, amelyet már alig vár, délután pedig következnek a Formula–3000-es edzések, amelyek közül a második meghatározza a szombati verseny rajtsorrendjét.
– Izgul?
– Egyáltalán nem. Tavaly ilyenkor sokkal rosszabb volt a helyzet, mert még nem tudtam, mi vár rám, abban sem voltam biztos, hogy egyáltalán el tudok indulni az autóval, anélkül hogy lefulladna. Most talán csak azért van bennem egy kis harctéri izgalom, hogy milyen lesz hazai pályán, hazai közönség előtt körözni két órán keresztül.
– Úgy tűnt, a csapat teljesen befogadta, régi ismerősként üdvözölték a mérnökök, a szerelők a Jordan motorhome-jában.
– Mindenki nagyon kedves velem. A mérnökökkel délután volt egy találkozóm, megbeszéltük a teszttel kapcsolatos technikai tudnivalókat.
– Gondolt már arra, hogy esetleg eshet az eső?
– Szerintem erre vajmi kevés esély van, de ha esik, azt se bánom, hiszen újabb kihívást jelentene számomra, ha vizes pályán is vezethetném az F1-es Jordant.
– A Formula–1-es teszt vagy a Formula–3000-es verseny a fontosabb az ön számára ezen a hét végén?
– Természetesen a Formula–3000-es viadal. Nagyon vágyom már arra, hogy végre jó eredményt érjek el.
– Milyen helyezésre gondol?
– Mindenképp pontot szeretnék szerezni, de jó esetben a dobogós helyezést sem tartom elképzelhetetlennek.
– Mekkora nehézséget jelent az új szabály, amelynek értelmében ettől a versenytől kezdve az F3000-eseknek is ki kell állniuk egy kerékcserére a futam közben?
– Egy egész délután gyakoroltuk a kiállást, és a csapat még utána is sokat dolgozott. Sikerült tizenkét másodperc alá vinnünk az időt, ami elég jó, főleg úgy, hogy míg a Formula–1-ben négy szerelő jut egy-egy kerékre, addig nálunk csak egy. Persze azért nekünk is nagyon kell figyelnünk, például arra, hogy a mi autónkban nincs limitáló gomb, amely szabályozza a sebességet, így állandóan kontrollálni kell a sebességet a boxutcában.
– A háromhetes szünet alatt rápihent a Magyar Nagydíjra?
– Szerdán még a tatai edzőtáborban tréningeztem az öttusa-válogatottal. Mindig formában kell lenni!
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik