Olivier Panis a biztonsági szolgálat fiatal hölgytagjaival társalgott, miközben csapattársa, Cristiano da Matta robogóval megtette élete első köreit a Hungaroringen.
Vajon Rubens Barrichello a csokifagylalt vagy a pénteki kihallgatás miatt fintorog?
Vajon Rubens Barrichello a csokifagylalt vagy a pénteki kihallgatás miatt fintorog?
Justin Wilson és Mark Webber, a Jaguar brit, ausztrál duója a légkondicionált motorhome-ban múlatta az idejét, miközben a renault-sok bő félóra alatt körbesétálták az átépített mogyoródi pályát. Jarno Trullit és héttagú csoportját jó kétszáz méteres lemaradással követte Fernando Alonso és a maga kísérőtábora. Alaposan megvizsgálták a pálya egy-egy pontját, a mérnökök az utolsó előtti kanyarban türelmetlenül várták a visszamaradó Trullit, akit megpróbáltak rávenni, hogy tegye túl magát a külső íven lévő gödröcskén, hiszen ha azzal akad dolga a hét végén, már megette a fene az egészet. A nagymenők nem sok időt töltöttek ismerkedéssel, Michael Schumacher, Kimi Räikkönen, Juan Pablo Montoya és Ralf Schumacher már délután megérkezett a paddockba, ahol a szerelők az autók felkészítésével és a gépátvétellel ütötték el az idejüket. A nap csúcspontja – lesz ez még izgalmasabb is – az öt pilóta résztvételével megtartott FIA-sajtótájékoztató volt, amelyen a hockenheimi rajtbaleset három szereplője (Ralf Schumi, Räikkönen és Rubens Barrichello) mellett Mark Webber és Montoya válaszolt a kérdésekre. A központi téma természetesen a Német Nagydíj startjánál történt karambol volt, amely után Ralf Schumachert megbüntették, de a keddi tárgyalás után szerdán a tíz rajthellyel való hátrébb sorolást 50 ezer dolláros bírságra módosították. "Nagyon megkönnyebbültem, mert így már tényleg van esélyem a győzelemre. Sokkal nagyobb motivációt jelent, ha arról a helyről rajtolhatok, amelyikre kvalifikálom magam, remélem, ez az első sorok egyikében lesz. A Német Nagydíjon történteket egyébként ezzel szeretném lezárni, már csak egy megbeszélésem lesz Sir Frank Williamsszel, azon eldöntjük, melyikünk fizeti ki az ötvenezer dollárt” – mosolygott a Williams pilótája. Neki ezzel véget ért a Német Nagydíj, de Barrichellót és Räikkönent még kihallgatják az FIA illetékesei. Mindketten védik magukat, egyikük sem számít büntetésre. A McLaren finnje ezután szlovákiai kalandjáról beszélt, északi szomszédunknál NHL-hokisok társaságában töltött el egy napot. "Jó volt végre jeget látni, de amíg korcsolyázni sem tudok jól, nem érdemes a hokitudásomat a szlovák profikéhoz hasonlítani” – vigyorgott a finn. Barrichello rengeteget szórakozott Montoyával, aki a sajtótájékoztató végére szét is szedte a brazil mikrofonját. "Rengeteget kell dolgoznunk a Magyar Nagydíj utáni teszteken. Nemcsak az idei utolsó versenyekre fogunk készülni, hanem a következő szezont is szem előtt tartjuk. Nem tudok jósolni a Magyar GP előtt, mert tavaly túl jók voltunk a többiekhez képest, ám az idén sok függ az időjárástól, a gumiválasztástól és más tényezőtől. Az lesz a világbajnok, akinek a hátralévő futamokon kedvez az időjárás” – beszélt a maga és Michael Schumacher nevében is Rubinho. Montoya szűkszavúan nyilatkozott, elmondta: ő is a csapattal együtt örül Ralf büntetése módosításának, és hogy a Magyar GP eredményétől függetlenül kemény munka vár a csapatra a teszteken. Webber a hockenheimi versenyen történt kicsúszásáról mesélt. "Az utolsó körben jártunk, Jenson Button pontszerző helyen állt, én pedig nem. Semmit sem veszíthettem, megpróbáltam megelőzni. Kockáztattam, kiestem, de nem bánom, örülök, hogy megpróbáltam – fogalmazott az ausztrál, aki józanul beszélt új csapattársáról, Justin Wilsonról is. – Jól kijövünk. Antonio nem volt lassú, Justin sem az, a szezon végén megtudjuk, érdemes volt-e változtatni.” Webber volt az első, aki válaszolt Bernie Ecclestone azon felvetésére, miszerint aki a pilótaparádén nem integet, hanem inkább társával cseverészik, pénzbüntetést kap. "Nehéz mindenkinek boldogságot szerezni, de tényleg többet érdemelnek a nézők. Természetesen beszélünk egymással a parádén, senki sem tilthatja meg, hogy egymáshoz szóljunk. Az túlzás, hogy nem szoktunk integetni, amit lehet, megteszünk” – ígérte meg Webber. Talán a szurkolók szívesen elviselik az integetés hiányát, ha vasárnap remek versennyel kárpótolják őket a pilóták.
Pilótagondolatok a hétvége előtt
Giancarlo Fisichella: – A Magyar Nagydíjat az előtte lévő nyári szünet miatt szeretem, mindig pihenten érkezünk ide.
Ralph Firman: – Az Európát sújtó hőhullám miatt a Magyar GP ugyanolyan kegyetlen körülmények között zajlik majd, mint a Német Nagydíj. Remélem, ezúttal tovább jutok az első kanyarnál, elegem van a balesetekből. A Hungaroring teljesen ismeretlen számomra, csak annyit tudok róla, hogy tele van kanyarral.
Justin Wilson: – Első F1-es idényemben a Hungaroring az egyik olyan pálya, amelyet már sikerült korábban megismernem. Három Formula– 3000-es versenyen szerepeltem itt, kétszer álltam dobogón, ebből az egyik győzelem alkalmából adatott meg.
Cristiano da Matta: – Még sohasem jártam Magyarországon, csak hallomásból ismerem a pályát, amelyen lehetetlen előzni. Azért remélem, az új célegyenesben sikerül majd izgalmas pillanatokkal gazdagodni.
David Coulthard: – Bizakodó vagyok, a hőség kedvezni fog a Michelin gumijainknak, ami még élvezetesebbé teheti a hétvégénket.
Jarno Trulli: – A Német GP után részt akartam venni a sajtótájékoztatón, de az orvosok azt mondták, inkább kivizsgálnak, nehogy baj legyen. Azóta már rendbe jöttem, és igyekeztem felkészülni a Magyar Nagydíjra, remélem, itt nem ismétlődik meg ugyanez. Még sohasem szereztem pontot Magyarországon, pedig nagyon szeretem a pályát.
Fernando Alonso: – Imádom a pályát, Budapestet és az itt élő embereket. A Hungaroringen rengeteg a hibázási lehetőség, itt jobban kijön közöttünk a tudáskülönbség.
Jacques Villeneuve: – Élvezem a Magyar Nagydíjat, az emberek nagyon jó hangulatot tudnak itt teremteni, és a városban állandóan zajlik az élet. A pályán kevés az egyenes szakasz, de a sok kanyar nem unalmas, érdekes módon jó ritmusa van a ringnek.
Jenson Button: – A Hungaroring sohasem tartozott a kedvenc pályáim közé, de Budapestet magát szeretem. Nagyon nagy lesz a forróság, de nem ijedek meg, folytatni akarom a két verseny óta tartó pontszerző szériámat.
Hasznos tudnivalók
Gödöllői HÉV. A Hungaroring a Formula–1 idején a gödöllői HÉV-vel is elérhető, hiszen a vonatok a Hungaroring ideiglenes megállóhelynél is megállnak majd. A szerelvények augusztus 22. és 24. között naponta 7.00 és 20.00 óra között állnak meg a Hungaroring megállóhelynél, a menetrendben meghatározott 20-45 perces gyakorisággal.
Ingyenes buszjárat. Azokat a szurkolókat, akiknek érvényes belépőjük van, ingyenes buszjáratok szállítják a Hungaroringre. A buszok az Áprád híd pesti hídfőjétől Mogyoród templomtérig közlekednek pénteken: 8.30 és 11.30 között, illetve 14.45 és 18.00 óra között 10–20 percenként, szombaton: 7.00 és 11.30 között, illetve 14.45 és 18.00 óra között 10–20 percenként, vasárnap: 7.30 és 11.00 között, illetve 16.00 és 18.30 között 5–10 percenként.