Hosszú évek óta nem volt példa arra, hogy magyar versenyzők ilyen nagy létszámban pályára léphessenek az F1 hétvégéjén. Ennek egyrészt sportszakmai szempontból van hatalmas jelentősége, másrészt pedig azért, mert a versenyzőknek sem mindennap adatik meg, hogy tömött lelátók előtt autózzanak.
A népes mezőnyben találhatunk világbajnokokat is: Besenyei Péter műrepülésben gyűjtögeti a babérokat, Wéber Gábor pedig Formula–1-es szimulátorral volt a világ legjobbja – mindketten a Clio-kupa állandó résztvevői, ráadásul utóbbi pilóta szinte egyeduralkodónak számít az eddigi viadalok alapján.
A versenyzők ugyanúgy kapnak lehetőséget a szabadedzésre és az időmérésre, mint bármelyik másik versenyhétvégén, magára a 14 körös futamra pedig vasárnap délelőtt kerül sor. "Amikor Zengő Zoliék elkezdték szervezni ezt a sorozatot, egy hajítófát sem adtam volna érte, most pedig ott tartunk, hogy a Formula–1 betétfutama lesz egy országos bajnoki viadal – mondta Ferjáncz Attila, a Magyar Nemzeti Autósport-szövetség elnöke. – Ez sportszakmailag óriási előrelépést jelent.”
A viadalnak lesz két különleges szereplője is. Az egyikük, Kiss István a Shell tízfordulós szlalombajnokságának győzteseként próbálhat ki egy Cliót (a pécsi fiatalember édesapja annak idején Trabanttal versenyzett), a másikuk pedig Talmácsi Gábor, a gyorsasági motoros világbajnokság 125 köbcentis kategóriájának versenyzője. Az apriliás versenyző tehát két kerékről négy kerékre vált, ami őszintén szólva nem lesz idegen számára, hiszen néhány évvel ezelőtt a Hungaroringen már kipróbálhatott egy Opel Astra-kupában induló versenygépet, alig két hete pedig a Budapest-rali prológján mutatta meg, hogy négy keréken is nagyon gyors.