Ralf nyert a bíróságonRalf Schumacher sikeresen fellebbezett a Német Nagydíj rajtjánál történt baleset okozásáért rá kiszabott büntetés ellen, így a Hungaroringen mégsem kell tíz hellyel hátrébbról rajtolnia annál a pozíciónál, amelyet a szombati hivatalos időmérő edzésen elér. A német Hockenheimben a rajt után összeütközött Rubens Barrichellóval és Kimi Räikkönennel, mindhárman feladták a futamot, és az eset utáni kavarodás áldozata lett Heinz-Harald Frentzen, Ralph Firman és Justin Wilson is.
A versenybírók a futam után közölték, hogy szerintük a pályán balra húzódó Ralf Schumacher okozta a balesetet, és ezért az ilyenkor szokásos büntetést szabják ki rá, azaz a következő futamon, a Magyar Nagydíjon 10 rajthelyet veszíteni fog. Ralf és a Williams-istálló azonnal fellebbezett, és a hétfői meghallgatáson olyan meggyőzően érvelt, hogy az FIA fellebbviteli bizottsága igazat adott neki.
Párizsban Ralf Schumacheren kívül Räikkönen és Barrichello is megjelent, elmondta, hogy védte a saját vonalát, és miután irányváltoztatás nélkül haladt, nem okolhatják. "Senki sem hibáztatható a történtek miatt, átlagos versenybaleset volt. Bárkivel, bárhol megtörténhet ugyanez” – mondta a Williams pilótája. Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója elmondta, hogy Ralf nem láthatta a visszapillantó tükrében Barrichellót, ugyanakkor vigyáznia kellett volna, tudomásul kell vennie, hogy nem mehet mindig azon a vonalon, amelyen akar.
Barrichello és Räikkönen is a saját igazát védte. "Fékeztem, és irányt is változtattam, de nem kerülhettem el az ütközést.
Kemény, Lauda és a csónakműhely
Az olimpiai és világbajnok vízilabda-válogatott szövetségi kapitánya, Kemény Dénes régi rajongója a Formula–1-nek. Nincs kedvenc istállója, sôt, újabban már versenyzôje sem („Prost volt annak idején”), a futamokat viszont, ha csak teheti, végigköveti.
„Szeretem, mert látványos sport, különösen az idén, amikor sokkal több a bizonytalansági tényezô, mint akár egy évvel ezelôtt – mondta a mester, aki sajnálkozott, hogy a New York-i Világliga-döntô miatt lemarad az idei Magyar Nagydíjról. – Az új szabályok miatt nagyobb a fluktuáció, épp ezért szerintem megjósolhatatlan, ki nyer Mogyoródon. Ami tény: aki most gyôz, pszichésen elônyre tehet szert, vagy azért, mert növeli a különbséget, vagy azért, mert elôz a pontversenyben. Amíg Olaszországban éltem, rendszeresen jártam ki a futamokra, illetve, Comóban, ahol laktunk, évrôl évre visszatérô vendégek voltak a nagy sztárok, a monzai verseny idején szinte mindenki ott lakott a tó körül. Sôt, Lauda és Piquet ugyanabban a műhelyben csináltatta a motorcsónakjait, mint én, igaz, az enyém nem igazán volt mérhetô az ô egy-kétmillió dolláros hajóikhoz…”
Bizarr lenne azt állítani, hogy belerohantam Ralfba” – mondta Barrichello. "Nem akartam elhagyni a pályát, a füvön ugyanis nem túl jó a tapadás”– így Räikkönen. A Ferrari és a McLaren pilótájáról nem döntöttek, további vizsgálatok után derül ki, hogy bűnösnek találják-e őket.
Ralfot azért nem mentették fel teljesen, csupán változtattak a büntetésén. "A fellebbviteli bizottság bűnösnek találta a Ralf Schumacher által vezetett autó manőverét, de az eredetileg kiszabott tíz rajthelyes büntetést ötvenezer dolláros bírságra módosította. Peter Wright, az FIA technikai és biztonsági tanácsadója nyilvánosságra hozott olyan információkat, amelyek szerint a balesetben résztvevő másik két autónak is köze volt a történtekhez. Kimi Räikkönen és Rubens Barrichello szerepét tovább vizsgálja az FIA” – szólt a szövetség hivatalos nyilatkozata.
"Örülünk a döntésnek, a pénzbüntetésre módosítás azt jelenti, hogy Ralf a Magyar Nagydíjon folytathatja a világbajnoki hadjáratát. Elégedett vagyok, mert a fellebbviteli bizottság józan és sportszerű módon bírálta el az ügyet, így mindenki tiszta lappal indulhat a Magyar Nagydíjon” – mondta Sir Frank Williams csapatfőnök, míg Ralf úgy fogalmazott: nem számított erre a döntésre a meghallgatás után, így kellemes meglepetés érte.
Coulthard marad a McLarennélA McLaren-istálló várhatóan a Magyar Nagydíj hétvégéjén jelenti be, hogy Kimi Räikkönen mellett jövőre is David Coulthard lesz a másik pilótája. A skót ezzel 2004-ben már a kilencedik idényét kezdi meg a wokingiaknál, de több mint valószínű, hogy egyben az utolsót is. Egyre bizonyosabb ugyanis, hogy Juan Pablo Montoya 2005-től a McLarent fogja erősíteni, és ha ez így lesz, akkor nem Coulthard, hanem Räikkönen csapattársaként.
Arról, hogy Montoya megegyezett a McLaren vezetőivel, júliusban kezdtek el pletykálni, és azóta, hogy a legnagyobb példányszámú kolumbiai napilapban, a Cambióban megjelent: Montoya már aláírt, biztosra vehető a váltás. A kolumbiai a Német Nagydíj után azonnal hazautazott, ahol állítólag elújságolta hozzátartozóinak és barátainak a hírt, és valaki elárulta azt az újságíróknak. Nagy-Britanniában a BBC kiderítette, hogy előszerződés született, de az angol újság nem Montoyához, hanem a McLarenhez közeli forrásból informálódott.
"Juan Pablo 2004-ig a miénk, azután viszont bárkivel megegyezhet. Szeretnénk, ha örökre nálunk maradna, de nincs beleszólásunk a döntésébe, és úgy tudjuk, hogy a McLaren nagyon szeretné megszerezni őt. Néhány ember azt gondolja, hogy a más kertje zöldebb. Tényleg nem tudom, hol akarja folytatni” – nyilatkozta nemrég Sir Frank Williams, aki évente 2.5 millió dollárt fizet Montoyának, míg Ralf Schumacher az idén 12, jövőre 15, azután pedig ismét 12 millió dollárt kap.
Coulthardnak tehát minden bizonynyal egy éve van még a McLarennél, aztán el kell gondolkoznia a visszavonuláson vagy a Jordan és a Jaguar esetleges ajánlatain. Montoya és Räikkönen pedig az egyik legérdekesebb párost alkothatja a Formula–1-ben, hiszen az idén ők ketten Michael Schumacher legnagyobb ellenfelei.
A Renault nem változtatA Renault-istálló szerdán bejelentette, hogy jövőre változatlan felállásban szerepel a világbajnokságon, azaz Fernando Alonso mellett Jarno Trullit is megtartja. A Benetton-csapatból kialakuló gárdának az elmúlt három évben változott a pilótapárosa, legutóbb még a jogelőd idején
Hasznos tudnivalók
Gödöllôi HÉV. A Hungaroring a Formula–1 idején a gödöllôi HÉV-vel is elérhetô, hiszen a vonatok a Hungaroring ideiglenes megállóhelynél is megállnak majd. A szerelvények augusztus 22. és 24. között naponta 7.00 és 20.00 óra között állnak meg a Hungaroring megállóhelynél, a menetrendben meghatározott 20-45 perces gyakorisággal.
Ingyenes buszjárat. Azokat a szurkolókat, akiknek érvényes belépôjük van, ingyenes buszjáratok szállítják a Hungaroringre. A buszok az Áprád híd pesti hídfôjétôl Mogyoród templomtérig közlekednek pénteken: 8.30 és 11.30 között, illetve 14.45 és 18.00 óra között 10–20 percenként, szombaton: 7.00 és 11.30 között, illetve 14.45 és 18.00 óra között 10–20 percenként, vasárnap: 7.30 és 11.00 között, illetve 16.00 és 18.30 között 5–10 percenként.
Boxlátogatás tribünbérlettel. A háromnapos ülôbérletet vásárló szurkolók az elmúlt évekhez képest plusz lehetôséget kapnak. Csütörtökön 16.00 és 19.00 óra között díjmentesen bemehetnek a boxutcába, és közelrôl is megnézhetik a Formula–1-es Magyar Nagydíj elôkészületeit. A találkozási hely a Hungaroring fôbejárata.
versenyzett több éven át egymás mellett ugyanaz a két sofőr, Alexander Wurz és Giancarlo Fisichella. Ám előbb az osztrák ment, a helyére Jenson Buttont szerződtette a csapat, majd Fisichella helyére érkezett 2001-ben Trulli. Az olasz egy évig volt Button csapattársa, az angol ugyanis tudva, hogy Alonso tesztpilótaként a nagy beugrásra vár, a BAR-hoz szerződött.
Az idén először versenyzett egymás mellett Trulli és Alonso, és Flavio Briatore csapatfőnök olyannyira elégedett volt, hogy úgy döntött, ezúttal már nem változtat. Alonsónak állítólag 2006 végéig szól a szerződése, de azt nem lehet tudni, hogy Trulli év végén lejáró megállapodását mennyivel hosszabbította meg Briatore.
A Renault tavaly már a mezőny negyedik legjobb csapata volt, az idei szezon célkitűzése pedig az volt, hogy a team már bele tudjon szólni a három élcsapat vetélkedésébe. Ez sikerült is, sőt, a négy dobogós helyezéssel, a Malajziai Nagydíj első rajtsorának elfoglalásával és Alonso Montrealban elért verseny alatti leggyorsabb körével túl is teljesítették a tervet.
"Jarnóról mindenki tudja, milyen gyors és versenyképes. Fernando bebizonyította, hogy nem véletlenül szerződtettük, és hogy olykor a tapasztalt pilótákat is ki tudja oktatni. Semmi kétség, hogy teljesítettük a célkitűzéseinket, és néhány szempontból meg is haladtuk azokat. A következő évben tovább akarunk javulni, ezzel a két versenyzővel jó esélyünk van rá, mert nemcsak a pályán kiválóak, hanem a technikai személyzettel is megértik magukat” – nyilatkozta Briatore, akihez hasonlóan Patrick Faure, a Formula–1-es team igazgatója is elégedetten beszélt az istállóról. "Fantasztikus a csapaton belüli hangulat, a két pilóta viszonya rendkívüli, akárcsak a mérnökökkel ápolt kapcsolata. A stabilitás lehet a jövőbeli sikereink alapja, ezért ragaszkodunk a jelenlegi két versenyzőnkhöz” – mondta Faure, aki bízik benne, hogy az idény hátralévő négy futamán tovább folytatódik a Renault sikersorozata.
Formula-1-hírek"Nem félek a Magyar Nagydíjtól – állítja Michael Schumacher, akinek a legutóbbi négy versenyből egyet sem sikerült megnyernie, ezáltal veszélybe került a világbajnoki címvédése. – A Ferrari motivált, és én is kész vagyok az újabb győzelem kiharcolására. Nem olyan egyszerű ez a sportág, mint kívülről látszik, sok apró tényező játszhat közre a pilóták szereplésében. Silverstone-ban Rubens Barrichello nyert, Hockenheimben nem voltunk versenyképesek, de nem kizárt, hogy megint mi leszünk a legjobbak. Nagyon kevesen hisznek a győzelmünkben, de a többieket meg fogjuk lepni.”
Jövőre augusztus 29-én rendezik meg a Belga Nagydíjat, ami azt jelenti, hogy két héttel korábban, azaz augusztus 15-én kerül sor a 19. Magyar Nagydíjra. Serge Kubla, a vallon tartomány gazdasági minisztere jelentette be, hogy visszakapják a korábbi, augusztus végi dátumukat.
Az angol Chelsea labdarúgócsapatot nemrég felvásárló orosz millárdos, Roman Abramovics állítólag Formula–1-es csapatot akar venni. Sven-Göran Eriksson, az angol labdarúgó-válogatott svéd szövetségi kapitánya árulta el, hogy Abramovics beszélt neki a terveiről. "Azt mondta, mindenképpen beszáll a cirkuszba” – így Eriksson. A Minardi és a Jordan, az F1 két legszegényebb istállója kijelentette, még nem kopogtatott náluk az orosz az ajánlatával, de szívesen leülnének tárgyalni.