Rossi hiába nyert a pályán

Vágólapra másolva!
2003.07.13. 21:18
Címkék
Nagyon sokáig nem fogjuk elfelejteni a vasárnapi Brit Nagydíjat. A 125-ben a 17 éves spanyol Hector Barbera az utolsó körbeli előzésének köszönhetően megszerezte első diadalát  az összetett első két helyezettje, Daniel Pedrosa és Steve Jenkner viszont egyetlen pontot sem gyűjtött.
Talmácsi beváltotta az ígéretét

Talmácsi Gábor (Aprilia, 9. hely):
– A rajtom nem a legfényesebben sikerült, mindössze egy pozíciót tudtam elôrejönni. De nem aggódtam nagyon, tudtam, hogy sokan el fognak esni, az élmezônyben ugyanis nagyon szoros volt a küzdelem, a két visszafordító viszont pokoli módon csúszott. Vincent és Kallio ment elôttem egy bolyban, próbáltak meglépni, és én annyira igyekeztem tartani velük a lépést, hogy kétszer majdnem elcsúsztam. A második után eldöntöttem, hogy ráállok a saját tempómra, és így néhány körön belül utolértem ôket. Két körön keresztül kerestem az elôzési lehetôséget, és szerintem sikerült is volna, ha az egyik lekörözött versenyzô nem tart föl. Kilencedik lettem, tehát betartottam az ígéretemet, hogy bekerülök a legjobb tízbe, de nem vagyok maximálisan elégedett.

Tóth Imre (Honda, 17.): – Az elsô hét körömmel semmi gond nem volt, azután folyamatosan csúsztam hátrébb, mert túl puha gumit választottam, amely elolvadt, úgyhogy a kanyarokban folyamatosan sodródtam kifelé. Sokkal melegebb volt most, mint az edzéseken, de még így sem gondoltam, hogy ennyire hamar elolvad majd a gumi. Ha más abroncsok mellett döntök, most reális esélyem lett volna a pontszerzésre.

Lénárt Péter (Honda, 20.): – A start után még a szabadkártyások is megelôztek, úgyhogy nem éreztem jól magam. Ám ahogy melegedtek a gumijaim, úgy gyorsultam és hagytam ôket magam mögött. Az utolsó körökben nagy csatát vívtam az egyik ellenfelemmel, és sikerült is megelôznöm. A huszadik helyezéssel elégedett vagyok, csak azzal nem, ahogy megszereztem.
Talmácsi beváltotta az ígéretét

Talmácsi Gábor (Aprilia, 9. hely):
– A rajtom nem a legfényesebben sikerült, mindössze egy pozíciót tudtam elôrejönni. De nem aggódtam nagyon, tudtam, hogy sokan el fognak esni, az élmezônyben ugyanis nagyon szoros volt a küzdelem, a két visszafordító viszont pokoli módon csúszott. Vincent és Kallio ment elôttem egy bolyban, próbáltak meglépni, és én annyira igyekeztem tartani velük a lépést, hogy kétszer majdnem elcsúsztam. A második után eldöntöttem, hogy ráállok a saját tempómra, és így néhány körön belül utolértem ôket. Két körön keresztül kerestem az elôzési lehetôséget, és szerintem sikerült is volna, ha az egyik lekörözött versenyzô nem tart föl. Kilencedik lettem, tehát betartottam az ígéretemet, hogy bekerülök a legjobb tízbe, de nem vagyok maximálisan elégedett.

Tóth Imre (Honda, 17.): – Az elsô hét körömmel semmi gond nem volt, azután folyamatosan csúsztam hátrébb, mert túl puha gumit választottam, amely elolvadt, úgyhogy a kanyarokban folyamatosan sodródtam kifelé. Sokkal melegebb volt most, mint az edzéseken, de még így sem gondoltam, hogy ennyire hamar elolvad majd a gumi. Ha más abroncsok mellett döntök, most reális esélyem lett volna a pontszerzésre.

Lénárt Péter (Honda, 20.): – A start után még a szabadkártyások is megelôztek, úgyhogy nem éreztem jól magam. Ám ahogy melegedtek a gumijaim, úgy gyorsultam és hagytam ôket magam mögött. Az utolsó körökben nagy csatát vívtam az egyik ellenfelemmel, és sikerült is megelôznöm. A huszadik helyezéssel elégedett vagyok, csak azzal nem, ahogy megszereztem.
A 250-ben is spanyol diadal született a Donington Parkban feltámadó Fonsi Nieto révén, aki az első 2003-as rajtelsősége után idei első aranyának is örülhetett. A MotoGP-ben Valentino Rossi állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára, ám másfél órával az ünnepélyes díjátadó után a verseny zsűrije Max Biaggit hozta ki elsőnek.
A 125-ös versenyben már az első körben egyértelművé vált minden. Jenkner néhány kanyar megtétele után bukott, öt pilóta, Andrea Dovizioso, Lucio Cecchinello, Stefano Perugini, Pedrosa és Barbera pedig elhúzott a mezőnytől. Az ötös élboly a 13. körig teljesen együtt volt, majd egy körrel később elkezdődött a lemorzsolódás: Cecchinello a célegyenesre ráfordító kanyarban elesett (később visszaállt, és a 10. lett), aztán a hajrában Perugini összeütközött Pedrosával.
Egy géposztállyal feljebb Fonsi Nieto karrierje egyik legszebb versenyét mutatta be: előbb hagyta, hogy Toni Elias és Manuel Poggiali "kiverekedje magát”, aztán hét körrel a kockás zászló meglengetése előtt robbantott, majd rendre visszaverte Poggiali támadásait.
A MotoGP-nek három nagy vesztese volt. A brazil Alex Barros a jobb kezét eltörte a warm-upon, ezért nem állt rajthoz; a harmadik helyről rajtoló Marco Melandri az 5. körben bukott, és a verseny feladására kényszerült; Rossi viszont sokáig győztesként ünnepelhetett. Az olasz katasztrofális startja után a nyolcadik helyről a második helyre jött fel Biaggi mögé, akitől a 13. körben vette át az első helyet, miután ősi riválisa elrontott egy sikánt. Rossi a leintésig már nem hibázott, kiderült azonban, hogy korábban igen. 17 óra 33 perckor (a futam 15 óra 46 perckor ért véget) a versenybíróság 10 másodperces büntetéssel sújtotta a vb-listavezetőt, amiért a 2. körben sárga zászlónál megelőzte Loris Capirossit. A négyszeres világbajnok így visszacsúszott a harmadik helyre.
Az ügyben csak az furcsa, hogy a szabályok értelmében már a viadal alatt meg kellett volna büntetni Rossit egy 10 másodperces "stop and go”-ra, ami után akár nyerhetett is volna. Elvégre a Katalán GP-n sokkal nagyobb hátrányt dolgozott le a hetedikről a második helyre ugorva.

Brit Nagydíj, a gyorsasági motorkerékpáros vb 8. futama, Donington Park

125 kcm (25 kör, 100.575 km): 1. Barbera (spanyol, Aprilia) 41:25.907 (145.649 km/óra), 2. Dovizioso (olasz, Honda) 0.605 mp h., 3. Perugini (olasz, Aprilia) 2.597 mp h., 4. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 9.170 mp h., 5. Stoner (ausztrál, Aprilia) 11.692 mp h., 6. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 15.898 mp h., …9. Talmácsi Gábor (magyar, Aprilia) 22.212 mp h., …17. Tóth Imre (magyar, Honda) 51.520 mp h., …20. Lénárt Péter (magyar, Honda) 1:11.783 p h.

250 kcm (27 kör, 108.621 km): 1. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 42:58.011 (151.681 km/óra), 2. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 0.269 mp h., 3. West (ausztrál, Aprilia) 2.558 mp h., 4. Elias (spanyol, Aprilia) 2.933 mp h., 5. Rolfo (olasz, Honda) 2.934 mp h., 6. Porto (argentin, Honda) 25.030 mp h.

MotoGP (30 kör, 120.690 km): 1. Biaggi (olasz, Honda) 46:06.688 (157.041 km/óra), 2. Gibernau (spanyol, Honda) 7.138 mp h., 3. Rossi (olasz, Honda) 8.794 mp h., 4. Capirossi (olasz, Ducati) 14.247 mp h., 5. Bayliss (ausztrál, Ducati) 17.475 mp h., 6. Checa (spanyol, Yamaha) 28.291 mp h.

A vb-pontverseny állása
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik