Legalább húsz üveg pezsgő volt a gyógyír az idény során eddig elszenvedett sebekre. Szó sincs arról, hogy az ifjabb Tóth János, Tóth Imre duó lerészegedett volna a Veszprém-rali céljában (egyikük sem nagy ivó), hanem pezsgőfürdőt vett a szó szoros értelmében.
Az ifjabb Tóth János, Tóth Imre kettôs az idei második futamgyôzelmét aratta, és a végén már a régi szép idôket idézôen autózott (fotó: Meggyesi Bálint)
Az ifjabb Tóth János, Tóth Imre kettôs az idei második futamgyôzelmét aratta, és a végén már a régi szép idôket idézôen autózott (fotó: Meggyesi Bálint)
Janika, akire egyáltalán nem jellemző, hogy bármit is feladna, a céldobogón megadta magát – bár az vesse rá az első követ, aki a harmadik üveg, fejére és nyakába öntött pezsgő után nem ugyanezt tette volna. Szóval a Peugeot 206 WRC-vel autózó hatszoros bajnok megszerezte idei második futamgyőzelmét, ami csak azért furcsa, mert tavaly ilyenkor már négynél tartott (egy viadalon nem indult). Az idén eddig üldözte a balszerencse, talán éppen ez a verseny volt az, amelyen fordult a kocka. Mert noha a gyorsasági szakaszgyőzelmek tekintetében vasárnap döntetlenre (3–3) végzett egyik fő riválisával, Benik Balázzsal, a végén majdnem fél perc volt az előnye, és ez bizony a korábbi éveket idézi. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy Benik az első napon sokat panaszkodott, mert nem látott a Janika által felvert portól (ezért vasárnap már kétpercenként indították a versenyzőket), de, ugye, azt senki sem vitatja, hogy a címvédő kiváltsága az első helyről rajtolni. "Egy kicsit visszatért az önbizalmunk ez után a futam után – mondta ifjabb Tóth, aki a harmadik helyre zárkózott fel az összetettben. – Élveztem a versenyt, de az autókat nagyon megviselték ezek a pályák. Az utolsó három gyorsaságin nekünk is izgulnunk kellett, mert furcsa hangok jöttek a váltóból. De bíztunk a Peugeot strapabírásában. S lám, a 206-os meghálálta a bizalmat. A második napon sem mentünk sokkal lassabban, mint az elsőn, de azért vigyáztunk az előnyünkre.” A navigátor, Tóth Imre napközben eléggé izgatott volt a váltó miatt, különféle, nehezen betartható fogadalmakra is ragadtatta magát, azért fohászkodván, hogy eljussanak a célig. Ott aztán ő is a "pezsgőfürdőben” lazított. A pontversenyben továbbra is vezető Benik, Somogyi kettős számára már reggel kiderült, hogy ha ifjabb Tóthék nem hibáznak, akkor nincs sok esélye a győzelemre, így aztán biztonsági autózással teljesítette a napot. A pontszerzés ugyanis kötelező volt Benikék számára, hiszen a bajnoki cím megszerzése csak így képzelhető el. Márpedig ők azért küzdenek. Az abszolút harmadikként érkező Tagai Tamás, Tagai Róbert testvérpárnak nincsenek ilyen ambíciói, nem is lehetnek, hiszen nem indul az összes futamon. A szombaton történtek után az is nyilvánvaló volt, hogy a duó harmadik helye betonbiztos: előttük is, mögöttük is messze voltak az ellenfelek. Ennek ellenére szépen autóztak, igaz, majdnem a szüleik előtt sikerült felborulniuk a sólyi gyorsasági szakaszon. Az A8-as kategóriában Turi Tamás győzelmét az égvilágon senki sem veszélyeztette: ellenfelei közül ugyanis sokan már az első napon kiestek (a 72 tagú mezőnyből egyébként mindössze 32 versenyző ért célba). A Mitsubishi pilótájának fontos volt ez a győzelem a végső siker szempontjából, hiszen úgy szerezhetett 20 pontot, hogy a fő rivális Aschenbrenner eltiltás miatt nem indult, vagyis nullázott. Az N-csoportban Posta Attila már az első napot is az élen zárta, a célban mégsem nagyon akarta elhinni, hogy megvan élete első futamgyőzelme. Küzdelmes versenye volt, főleg úgy, hogy a mögötte jövő Tobak Zoltán a nap elején döntő támadást indított ellene. A harmadik szakaszon aztán eldőlt a különcsata: Tobak turbójával gondok akadtak, utána pedig már kevés volt az idő az újabb akcióhoz. Posta tehát megnyerte ezt a roppant nehéz viadalt, Tobak pedig az utolsó néhány gyorsaságin már csak a közönségnek autózott: keresztbe-kasul, hogy minél látványosabb legyen. A dobogó harmadik fokáért folyó harcban Botka Dávid legyőzte a sokkal rutinosabb, tíz év kihagyás után visszatérő Garami Zoltánt. Az ifjú pilóta életében először állhatott fel a dobogóra. Az F2-es kategóriában a Herczig Norbert, Herczig Róbert testvérpár vívta magányos küzdelmét a másodpercekkel. A címvédő és eddig a versenyig százszázalékos Bútor Róbert szombati kiesése után (leszakadt a generátora) a másik citroenes pilótát senki sem tudta megközelíteni. Herczig bevallotta, így nem volt az igazi a futam, és talán nincs is olyan értéke ennek a győzelemnek, mint ha Bútor is végigment volna. Az viszont tény, hogy a 20 pont ekképp is jár érte. S ez a 20 pont még nagyon jól jöhet a végelszámoláskor. Herczig egyébként annak ellenére, hogy biztosan vezetett a saját kategóriájában, a frászt hozta saját magára vasárnap délelőtt. Az első két szakasz után felcsillant a remény, hogy meglehet az abszolút ötödik hely, a nagy rohanásban viszont nekiment egy traktorguminak, ami elgörbítette a kormányösszekötőt. A végén még ráadásként kapott egy defektet – az abszolút hatodik helye ennek ellenére nem forgott veszélyben. Folytatás négy hét múlva a Michelin Budapest-ralin, amely másfeles szorzóval számít bele a bajnokságba.
10. Veszprém-rali, az ob 5. futama
Abszolút sorrend: 1. ifj. Tóth János, Tóth Imre (Bomba Rally Team, Peugeot 206 WRC) 1:32:36.2, 2. Benik, Somogyi (OMV Best Racing, Ford Focus WRC) 27.9 másodperc hátrány, 3. Tagai T., Tagai R. (Intermédia Motorsport, Subaru Impreza WRC) 2:30.4 p h., 4. Turi, Kerék I. (Botka Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo6) 6:41.1 p h., 5. Posta, Szabó (Posta Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo5) 9:08.0 p h., 6. Herczig N., Herczig R. (Citroen-Total Rally Team, Citroen Saxo S1600) 9:44.1 p h.