Amit lehetett, besöpört a Williams-istálló Magny-Cours-ban: Ralf Schumacher és Juan Pablo Montoya rajtolt az első sorból, a német rajtcél győzelmet aratott, míg a verseny leggyorsabb körét a kolumbiai jegyezte.
Ralf Schumacher tökéletesen kihasználja a lehetôséget, amelyet a Williams, a BMW és a Michelin közösen teremtett meg számára
Ralf Schumacher tökéletesen kihasználja a lehetôséget, amelyet a Williams, a BMW és a Michelin közösen teremtett meg számára
A 111 nagydíjsikert számláló grove-i alakulat a legutóbbi három versenyen ötven pontot szerzett (Montreal 14, Nürburgring és Magny-Cours 18-18), ugyanannyit, mint az idény első hét futamán összesen. A hátránya már csak három pont a Ferrarival szemben, és jelenlegi formáját látva nehéz lesz megállítani. "A Williams-BMW-k jelenlegi teljesítménye számos összetevő eredménye. A technikai partnereink kiváló eszközökkel látnak el minket, de a javulás igazából a legutóbbi aerodinamikai fejlesztésekben rejlik. És persze abban a rengeteg tesztmunkában, amelyet a Michelinnel közösen elvégeztünk az elmúlt hónapokban” – mondta Sam Michael, a Williams főmérnöke. A vasárnap hazai pályán versenyző Michelin érdemeivel tisztában van a többi szakember és a szurkolók is, a Ferrari legfőbb gondja ebben a szezonban az, hogy a Bridgestone képtelen olyan jó minőségű abroncsokat előállítani, mint francia konkurense. "A Michelin az egyik legfőbb fegyverünk ebben a szezonban, és az sem mellékes, hogy Ralf képes mindent kihozni a kedvező helyzetből. A silverstone-i futam nagyon nehéz lesz, a legutóbbi teszten nagyon erős volt ott a Ferrari. Igaz, az három héttel ezelőtt történt” – mondta Sir Frank Williams. A Ferrarinál tagadják, hogy krízishelyzet lenne, minden idegszálukkal azon dolgoznak, hogy a
Sajtóvisszhang
Németország Bild: – Eredményhirdetés. Libabôr. Himnusz. Könnyes szemek. 15:43 különleges pillanat: Ralf a dobogó tetején, Michael pedig sokkal lejjebb a harmadik helyen. Ez a Schumacherek új világa. Kicker: – Ralf Schumacher elôzésbe kezdett. Megsemmisítô vereség, mégis maximális profit. Erre csak a Ferrari és Michael Schumacher képes.
Franciaország Le Parisien: – A Ferrari kezdhet aggódni. Libération: – Ralf, a sorozatgyôztes.
Anglia Daily Star: – A fiatalabb Schumacher duplázott, s faragott hátrányából. Coulthardból idiótát csináltak. The Sun: – Williams-tűz: Ralf és Juan Pablo felforrósította a világbajnoki címért folyó versenyt. Daily Mail: – Ralf befűtött testvérének. The Times: – Ralf bajnoknak látszik. Schumacher és a Williams továbbra is a figyelem középpontjában, a futam azonban unalmas volt.
Olaszország La Gazzetta dello Sport: – A láncaitól megszabadult Ralf megérezte a gyôzelem ízét. Felcserélt szerepek: egy krimiíró azt sejtetné, hogy a fiatalabb Schumacher az éjszaka leple alatt ellopta bátyjától az autóját és a lelkét. Corriere della Sera: – Schumi II hiba nélkül – a Williams félelmetes. Liberta: – A kistesó ismét teljesen nyílttá tette a világbajnokságot. A Williams uralkodik, de a Ferrari még mindig vezet.
Ausztria Salzburger Nachrichten: – Ralf nyolc napon belül második futamgyôzelmét aratta, s ezzel bátyja, Michael riválisává lépett elô. Die Presse: – Ezúttal is Ralf volt a nagyobbik Schumacher. Kronenzeitung: – Ralf kiautózott Michael árnyékából.
lehető leghamarabb megállítsák a grove-iak menetelését. "Tagadhatatlan, hogy az elmúlt időszakban a Williams, BMW, Michelin hármas jobb volt, mint a mi konstrukciónk. Hat versennyel az idény vége előtt négy pilóta tizenhét, három csapat tizennyolc ponton belül van, tehát teljesen nyílt a világbajnokság. Ez a hét roppant fontos lesz, mert a nyári teszttilalom előtt utoljára gyakorolhatunk. Mugellóban, Barcelonában és Fioranóban is együtt dolgozunk a Bridgestone-nal, mert mindenképpen javulnunk kell, hogy az idény végéhez közeledve megtartsuk, sőt növeljük az előnyünket a pontversenyekben. Nagyon oda kell figyelnünk a Williamsre, ha öszszeszedjük magunkat, megtaláljuk az ellenszert” – bizakodik Jean Todt, a Ferrari csapatfőnöke, amihez Ross Brawn technikai igazgató annyit fűzött hozzá: örül, hogy véget ért a Francia Nagydíj. Maranellóban tehát a gumik jelentik a fő problémát, és így van ezzel másik két bridgestone-os csapat, a Sauber és a BAR is. Utóbbiból Jacques Villeneuve a kilencedik helyen végzett, de elmondta, ha jobb gumikkal látják el BAR-Hondáját, bekerül a pontszerzők közé. Tehát a Ferrari van olyan jó autó, mint a Williams-BMW, és a BAR-Honda is eléri a Jaguar-Cosworth színvonalát, de a Michelin-gumik miatt az utóbbi versenyeken a grove-iak és a Milton Keynes-iek sikeresebbek. "Az összes partnerünk elégedett volt a gumijainkkal, ami nagyon hízelgő, mert ezért vagyunk a Formula–1-ben. Elkaptunk egy hullámot, amelyet szeretnénk a lehető legtovább meglovagolni. Kiválóan dolgoznak a munkatársaink, akik közül ezerötszázan nézték a helyszínen a Williams oldalán aratott kettős győzelmünket. Az ünneplésre azonban nincs sok idő, nagyon fontos teszthét előtt állunk. Jelenleg a csúcson vagyunk, de ha kicsit is lazítunk, elveszítjük az előnyünket” – mondta Pierre Dupasquier, a Michelin sportigazgatója. A Michelinnel ellentétben a Renault hazai versenye nem sikerült valami jól, két körön belül két motorhiba miatt kellett feladnia a versenyt Fernando Alonsónak és Jarno Trullinak. A csapat az idén először nem szerzett pontot, pedig mindkét pilótájának jó esélye volt rá. "Fernando autójában nagyon hirtelen ment tönkre a motor, mi is abban a pillanatban vettük észre a bajt, amikor mindenki más.
Niki Lauda vallomása
MAGNY-COURS. A háromszoros Formula–1-es világbajnok Niki Laudát a gondatlanul feladott utolsó kenet sarkallta arra, hogy túlélje 1976-os szörnyű balesetét. Az 54 éves legenda a német ARD televízióban mesélt elôször különös élményérôl. „A kórházba eljött egy pap feladni a szentséget, de csak azt éreztem, hogy szentelt olajos ujjával a vállamhoz ér. Azt hitte, elájultam, így »elfelejtett« imát mondani bűneim bocsánatáért. Ez annyira felidegesített, hogy úgy döntöttem, azért sem halok meg” – mondta az osztrák. Lauda Ferrarija porig égett a nürburgringi futamon, ôt magát égési sérülésekkel ugyan, de csodával határos módon sikerült kimenteni.
Jarno autójával sokkal bonyolultabb volt a helyzet, előbb gyengült, majd teljesen leállt. Mindkettő sajnálatos eset, át kell néznünk a motorokat, mielőtt az okokról beszélnénk” – fogalmazott Denis Chevrier, a Renault motorfelelőse. A pilóták sajnálták, hogy fel kellett adniuk a futamot, különösen azután, hogy a McLaren versenyzőinek több problémával is szembe kellett nézniük. Kimi Räikkönent a lekörözendő pilóták tartották fel, David Coulthard pedig azért került Michael Schumacher mögé, mert a harmadik boxkiállása során gondok akadtak az üzemanyagtömlőjével. "A tömlő nem illeszkedett az üzemanyagnyílásba, ezért a tartalékot kellett használnunk. Az nagyon nehezen jött ki a kocsiból, már elindultam, pedig még ki sem húzták. Szerencsére senki sem sérült meg, de azt sajnálom, hogy elúszott a harmadik hely” – mondta DC.