A Michelin a Williams aduja

Vágólapra másolva!
2003.07.07. 20:57
Címkék
Amit lehetett, besöpört a Williams-istálló Magny-Cours-ban: Ralf Schumacher és Juan Pablo Montoya rajtolt az első sorból, a német rajtcél győzelmet aratott, míg a verseny leggyorsabb körét a kolumbiai jegyezte.
Ralf Schumacher tökéletesen kihasználja a lehetôséget, amelyet a Williams, a BMW és a Michelin közösen teremtett meg számára
Ralf Schumacher tökéletesen kihasználja a lehetôséget, amelyet a Williams, a BMW és a Michelin közösen teremtett meg számára
Ralf Schumacher tökéletesen kihasználja a lehetôséget, amelyet a Williams, a BMW és a Michelin közösen teremtett meg számára
Ralf Schumacher tökéletesen kihasználja a lehetôséget, amelyet a Williams, a BMW és a Michelin közösen teremtett meg számára
Ralf Schumacher tökéletesen kihasználja a lehetôséget, amelyet a Williams, a BMW és a Michelin közösen teremtett meg számára
Ralf Schumacher tökéletesen kihasználja a lehetôséget, amelyet a Williams, a BMW és a Michelin közösen teremtett meg számára
A 111 nagydíjsikert számláló grove-i alakulat a legutóbbi három versenyen ötven pontot szerzett (Montreal 14, Nürburgring és Magny-Cours 18-18), ugyanannyit, mint az idény első hét futamán összesen.
A hátránya már csak három pont a Ferrarival szemben, és jelenlegi formáját látva nehéz lesz megállítani. "A Williams-BMW-k jelenlegi teljesítménye számos összetevő eredménye. A technikai partnereink kiváló eszközökkel látnak el minket, de a javulás igazából a legutóbbi aerodinamikai fejlesztésekben rejlik. És persze abban a rengeteg tesztmunkában, amelyet a Michelinnel közösen elvégeztünk az elmúlt hónapokban” – mondta Sam Michael, a Williams főmérnöke. A vasárnap hazai pályán versenyző Michelin érdemeivel tisztában van a többi szakember és a szurkolók is, a Ferrari legfőbb gondja ebben a szezonban az, hogy a Bridgestone képtelen olyan jó minőségű abroncsokat előállítani, mint francia konkurense. "A Michelin az egyik legfőbb fegyverünk ebben a szezonban, és az sem mellékes, hogy Ralf képes mindent kihozni a kedvező helyzetből. A silverstone-i futam nagyon nehéz lesz, a legutóbbi teszten nagyon erős volt ott a Ferrari. Igaz, az három héttel ezelőtt történt” – mondta Sir Frank Williams.
A Ferrarinál tagadják, hogy krízishelyzet lenne, minden idegszálukkal azon dolgoznak, hogy a
Sajtóvisszhang

Németország
Bild:
– Eredményhirdetés. Libabôr. Himnusz. Könnyes szemek. 15:43 különleges pillanat: Ralf a dobogó tetején, Michael pedig sokkal lejjebb a harmadik helyen. Ez a Schumacherek új világa.
Kicker: – Ralf Schumacher elôzésbe kezdett. Megsemmisítô vereség, mégis maximális profit. Erre csak a Ferrari és Michael Schumacher képes.

Franciaország
Le Parisien:
– A Ferrari kezdhet aggódni.
Libération: – Ralf, a sorozatgyôztes.

Anglia
Daily Star:
– A fiatalabb Schumacher duplázott, s faragott hátrányából. Coulthardból idiótát csináltak.
The Sun: – Williams-tűz: Ralf és Juan Pablo felforrósította a világbajnoki címért folyó versenyt.
Daily Mail: – Ralf befűtött testvérének.
The Times: – Ralf bajnoknak látszik. Schumacher és a Williams továbbra is a figyelem középpontjában, a futam azonban unalmas volt.

Olaszország
La Gazzetta dello Sport:
– A láncaitól megszabadult Ralf megérezte a gyôzelem ízét. Felcserélt szerepek: egy krimiíró azt sejtetné, hogy a fiatalabb Schumacher az éjszaka leple alatt ellopta bátyjától az autóját és a lelkét.
Corriere della Sera: – Schumi II hiba nélkül – a Williams félelmetes.
Liberta: – A kistesó ismét teljesen nyílttá tette a világbajnokságot. A Williams uralkodik, de a Ferrari még mindig vezet.

Ausztria
Salzburger Nachrichten:
– Ralf nyolc napon belül második futamgyôzelmét aratta, s ezzel bátyja, Michael riválisává lépett elô.
Die Presse: – Ezúttal is Ralf volt a nagyobbik Schumacher.
Kronenzeitung: – Ralf kiautózott Michael árnyékából.
lehető leghamarabb megállítsák a grove-iak menetelését. "Tagadhatatlan, hogy az elmúlt időszakban a Williams, BMW, Michelin hármas jobb volt, mint a mi konstrukciónk. Hat versennyel az idény vége előtt négy pilóta tizenhét, három csapat tizennyolc ponton belül van, tehát teljesen nyílt a világbajnokság. Ez a hét roppant fontos lesz, mert a nyári teszttilalom előtt utoljára gyakorolhatunk. Mugellóban, Barcelonában és Fioranóban is együtt dolgozunk a Bridgestone-nal, mert mindenképpen javulnunk kell, hogy az idény végéhez közeledve megtartsuk, sőt növeljük az előnyünket a pontversenyekben. Nagyon oda kell figyelnünk a Williamsre, ha öszszeszedjük magunkat, megtaláljuk az ellenszert” – bizakodik Jean Todt, a Ferrari csapatfőnöke, amihez Ross Brawn technikai igazgató annyit fűzött hozzá: örül, hogy véget ért a Francia Nagydíj.
Maranellóban tehát a gumik jelentik a fő problémát, és így van ezzel másik két bridgestone-os csapat, a Sauber és a BAR is. Utóbbiból Jacques Villeneuve a kilencedik helyen végzett, de elmondta, ha jobb gumikkal látják el BAR-Hondáját, bekerül a pontszerzők közé. Tehát a Ferrari van olyan jó autó, mint a Williams-BMW, és a BAR-Honda is eléri a Jaguar-Cosworth színvonalát, de a Michelin-gumik miatt az utóbbi versenyeken a grove-iak és a Milton Keynes-iek sikeresebbek.
"Az összes partnerünk elégedett volt a gumijainkkal, ami nagyon hízelgő, mert ezért vagyunk a Formula–1-ben. Elkaptunk egy hullámot, amelyet szeretnénk a lehető legtovább meglovagolni. Kiválóan dolgoznak a munkatársaink, akik közül ezerötszázan nézték a helyszínen a Williams oldalán aratott kettős győzelmünket. Az ünneplésre azonban nincs sok idő, nagyon fontos teszthét előtt állunk. Jelenleg a csúcson vagyunk, de ha kicsit is lazítunk, elveszítjük az előnyünket” – mondta Pierre Dupasquier, a Michelin sportigazgatója.
A Michelinnel ellentétben a Renault hazai versenye nem sikerült valami jól, két körön belül két motorhiba miatt kellett feladnia a versenyt Fernando Alonsónak és Jarno Trullinak. A csapat az idén először nem szerzett pontot, pedig mindkét pilótájának jó esélye volt rá. "Fernando autójában nagyon hirtelen ment tönkre a motor, mi is abban a pillanatban vettük észre a bajt, amikor mindenki más.
Niki Lauda vallomása

MAGNY-COURS. A háromszoros Formula–1-es világbajnok Niki Laudát a gondatlanul feladott utolsó kenet sarkallta arra, hogy túlélje 1976-os szörnyű balesetét. Az 54 éves legenda a német ARD televízióban mesélt elôször különös élményérôl. „A kórházba eljött egy pap feladni a szentséget, de csak azt éreztem, hogy szentelt olajos ujjával a vállamhoz ér. Azt hitte, elájultam, így »elfelejtett« imát mondani bűneim bocsánatáért. Ez annyira felidegesített, hogy úgy döntöttem, azért sem halok meg” – mondta az osztrák. Lauda Ferrarija porig égett a nürburgringi futamon, ôt magát égési sérülésekkel ugyan, de csodával határos módon sikerült kimenteni.
Jarno autójával sokkal bonyolultabb volt a helyzet, előbb gyengült, majd teljesen leállt. Mindkettő sajnálatos eset, át kell néznünk a motorokat, mielőtt az okokról beszélnénk” – fogalmazott Denis Chevrier, a Renault motorfelelőse. A pilóták sajnálták, hogy fel kellett adniuk a futamot, különösen azután, hogy a McLaren versenyzőinek több problémával is szembe kellett nézniük.
Kimi Räikkönent a lekörözendő pilóták tartották fel, David Coulthard pedig azért került Michael Schumacher mögé, mert a harmadik boxkiállása során gondok akadtak az üzemanyagtömlőjével. "A tömlő nem illeszkedett az üzemanyagnyílásba, ezért a tartalékot kellett használnunk. Az nagyon nehezen jött ki a kocsiból, már elindultam, pedig még ki sem húzták. Szerencsére senki sem sérült meg, de azt sajnálom, hogy elúszott a harmadik hely” – mondta DC.
A 2003-as menetrend
győztesvb-pontverseny éllovasa (pontjai, illetve előnye)
Ausztrál Nagydíj, MelbourneCoulthardCoulthard (10, 2)
Malajziai Nagydíj, SepangRäikkönenRäikkönen (16, 6)
Brazil Nagydíj, InterlagosFisichellaRäikkönen (24, 9)
San Marinó-i Nagydíj, ImolaM. SchumacherRäikkönen (32, 13)
Spanyol Nagydíj, BarcelonaM. SchumacherRäikkönen (32, 4)
Osztrák Nagydíj, A1-RingM. SchumacherRäikkönen (40, 2)
Monacói Nagydíj, Monte-CarloMontoyaRäikkönen (48, 4)
Kanadai Nagydíj, MontrealM. SchumacherM. Schumacher (54, 3)
Európai Nagydíj, NürburgringR. SchumacherM. Schumacher (58, 7)
Francia Nagydíj, Magny-CoursR. SchumacherM. Schumacher (64, 8)
Brit Nagydíj, Silverstone július 20.
Német Nagydíj, Hockenheim augusztus 3.
Magyar Nagydíj, Hungaroring augusztus 24.
Olasz Nagydíj, Monza szeptember 14.
Egyesült Államok Nagydíja, Indianapolis szeptember 28.
Japán Nagydíj, Szuzuka október 12.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik