A Peugeot fölényét hozta az év egyik legkeményebb versenyének, a Ciprus-ralinak az első napja. Az autógyilkos pályákon jó néhány pilótának volt technikai gondja, ezért aztán nem lehet tudni, hogy az "oroszlánosok meggyőző alakítása a 206 WRC remek teljesítményének köszönhető, vagy a riválisok problémáinak. Talán egy kicsit mindkettőnek.
Marcus Grönholm még a „takarítóbrigádba” tartozott (harmadikként rajtolt), ennek ellenére a nap végére már az elsô helyen állt
Marcus Grönholm még a „takarítóbrigádba” tartozott (harmadikként rajtolt), ennek ellenére a nap végére már az elsô helyen állt
A mindössze négy gyorsaságiból álló napot Harri Rovanperä kezdte a legjobban: sorozatban három szakaszgyőzelménél jobb kezdést el sem képzelhetett volna a fiatal finn. Persze, az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy ő nagyon kedvező pozícióból (11.) rajtolhatott, mire odaért, a nagyok már letisztították előtte az utat. A második körre már javultak az útviszonyok, a világbajnoki címvédő Marcus Grönholm ennek megfelelően meg is kezdte a felzárkózást, és utóbb, a nap záró szakaszán meg is előzte csapattársát. A Peugeot-dominanciához hozzájárul Gilles Panizzi szereplése is, akit ugyan nem neveztek a csapatversenybe, de egy privát csapattól bérelt 206-ossal is ott tud lenni a topon. A Peugeot-istálló negyedik tagja, a világbajnoki pontversenyt történetesen vezető Richard Burns egész nap szenvedett. Nem elég, hogy neki kellett vállalnia a "takarító” szerepét, defektet kapott, az autójának hidraulikus és differenciálgondjai voltak, ráadásul a végére még a gázpedál is rakoncátlankodni kezdett. Nem csoda hát, hogy a tavalyelőtti világbajnok csak a nyolcadik helyen tanyázik. Egy ideig a Subaruk is remekül álltak a viadalon, ám Tommi Mäkinen az utolsó gyorsaságin kormányproblémák miatt jelentős hátrányba került, úgyhogy csak Petter Solberg maradt "tűzközelben”. A norvég pilóta mindössze tíz másodperces hátránnyal van lemaradva az éllovas Grönholmtól, és jelenleg a harmadik helyen tanyázik.
Ciprus-rali, a vb 7. futama Az állás 4 gyorsasági szakasz után: 1. Grönholm, Räutiäinen (finn, Peugeot 206 WRC) 1:28:49.8, 2. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Peugeot 206 WRC) 6.8 mp h., 3. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 10.3 mp h., 4. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Peugeot 206 WRC) 13.9 mp h., 5. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 40.4 mp h., 6. C. McRae, Ringer (brit, Citroen Xsara WRC) 55.7 mp h., 7. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 1:22.3 p h., 8. Burns, Reid (brit, Peugeot 206 WRC) 1:31.2 p h.
A Citroen-csapatból Carlos Sainz szintén a rossz (pontosabban a túl jó) rajtpozíciója miatt szenvedett: ő hajtott másodikként a pályára, és a tisztogatáson kívül mást nem nagyon csinált. A csapattársak közül Loeb az ötödik, McRae a hatodik. Meglepetés, hogy a két héttel ezelőtt, hasonló pályaviszonyok között taroló Ford-csapatnak most nem megy úgy, mint Görögországban. Persze, az igazságoz tartozik, hogy mindkét pilótát rengeteg technikai gond bosszantotta, a futamgyőztesek elit klubjába nemrég belépő Markko Märtin azonban így is hetedik. Persze, korai még bármilyen következtetést levonni, hiszen két hosszú nap még hátravan a versenyből.