Három magyar a rajtnál

Vágólapra másolva!
2003.06.04. 21:49
Címkék
A januári Dakar-ralira készülő magyar egységek közül három is rajthoz áll a csütörtökön kezdődő Marokkó-ralin. Az ötnapos sivatagi megméretés távja 1718 kilométer (ebből 1292 km a szelektív szakaszok hossza) és az eredménye beleszámít a Világkupa értékelésébe is.
Ezért aztán a világ élmezőnyéből is jó néhányan képviseltetik magukat a viadalon, ami azért is lényeges, mert a 2004-es Dakar útvonalában szerepel Marokkó is.Harcba száll a pontokért a Vk-címvédő Jean-Louis Schlesser, valamint csapattársa, Jose-María Servía, aki valószínűleg most is segíti majd az autóépítő fenomént. A Mitsubishi gyári csapatát ezúttal Carlos Sousa képviseli, a Nissanét pedig a roppant tehetséges, dél-afrikai Giniel De Villiers. S ha már a nissanosoknál tartunk, nem szabad megfeledkeznünk az idei Dakar egyik hőséről, a Kis Sándor, Czeglédi Péter duóról sem, amely szintén egy Nissant kormányoz, igaz, ez a Pick-Up egyelőre nem gyári színekben versenyez. "Hosszabb rugók kerültek az autónk elejére, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy ott lágyabb lett a rugózása, így talán könnyebben vesszük majd az ugratókat – reménykedett Kis. – Persze, a sivatagban még nem próbáltuk az alkatrészt, de remélem, hogy jól működik majd. Nincs túl sok induló a versenyen – mindössze ötvenen neveztek –, úgyhogy mindenképpen szeretnénk az élmezőnyben végezni.”A fennmaradó két páros közül mindkettő indult már az idén sivatagi Világkupa-futamon, ám csak a Szalay Balázs, Laklóth Aladár duó tudott célba érni a Tunézia-ralin. Sőt, olyan jó részeredményeket produkált (5. hely a zárószakaszon), hogy az éllovasok is kénytelenek voltak odafigyelni rá. Sajnos, akkor egy technikai hiba megakadályozta Szalayékat az összetettbeli siker elérésében, ám most újult erővel vágnak neki a sivatagnak. "Mindenképpen szeretnénk az első tízben végezni – jelentette ki Szalay. – Nemcsak mi vagyunk remek formában, az autót is sikerült jól felkészíteni. Persze, a homoktengerben bármi megtörténhet, de optimizmusra ad okot, hogy a szervizkamion is teljes felszereltséggel kísér el minket.”Palik László és Darázsi Gábor meglepetéssel szolgál majd az ellenfeleknek, hiszen az eddigi, találóan "olajkályhának” becézett dízel Toyotát lecserélte egy négyliteres V8-as motorral felszerelt Bowlerre. "Egyelőre csak erre az egy futamra béreltük ki a kocsit, aztán a verseny végén meglátjuk, hogyan tovább – mondta Palik. – Köztudott, hogy január óta keresünk egy új autót, amellyel teljesíteni tudjuk a 2004-es Dakar távját, és ha lehet, jobb pozícióban, mint az idén. Egyelőre nem túl sokat mentem a kocsival, még nem vagyunk egymással tegező viszonyban, de már most látszik, hogy ez a gép, a Toyotától eltérően, olyan, mint egy birodalmi lépegető – átmegy mindenen. Jó lenne műszaki hiba nélkül teljesíteni ezt a csaknem kétezer kilométert.”Nos, ez az óhaj valószínűleg nemcsak Palik szájából hangzott el, és nem is csak egyszer – az autógyilkos sivatagi száguldás előtt ugyanis az összes induló gondmentes versenyt remél.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik