Szabó Gergőt egyszerűen imádja a közönség. Nem csupán azért, mert a magyar ralipályákon korábban sohasem látott Skoda Octavia WRC-t kormányoz, hanem azért is, mert amellett, hogy pokoli gyors, rendkívül látványosan tereli a versenygépét.
Szabó Gergô harminc pontot kapott élete elsô abszolút futamgyôzelméért (Fotó: Meggyesi Bálint)
Szabó Gergô harminc pontot kapott élete elsô abszolút futamgyôzelméért (Fotó: Meggyesi Bálint)
Az akcióit általában lelkes üdvrivalgás és dudaszó kíséri. Szabó pedig élvezi a népszerűséget és a száguldást is. Nos, ez a vagány fiatalember szombaton élete első abszolút bajnoki futamgyőzelmét ünnepelhette. Ráadásul nem csupán” húsz pontot kapott érte, hanem a másfélszeres szorzó miatt harmincat. "Iszonyú kemény csata volt! – sóhajtott boldogan Szabó. – Nem lehetett spórolósan autózni, ugyanakkor mindenki tudta, hogy egy defekt mindent eldönthet. Nagyon boldog vagyok, az Octavia beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Murván tényleg sokkal jobb, mint aszfalton!” S hogy kivel csatázott Szabó? Nem mással, mint a néhány hete Miskolcon hatalmasat eső Benik Balázs, Somogyi Pál duóval. Az akkor totálkárosra tört Focus helyett most a tavalyival szállt harcba a kettős, és bár a pilóta szerint a beállításokat egyáltalán nem sikerült eltalálni, azért megfigyelhető volt: ahogyan kezd visszarázódni Benik, úgy gyorsul. A délelőtti szakaszok közül az egyiken majdnem orra esett, és akkor leszögezte: nagyon jó lenne nyerni, de nem mindenáron. Az összetett pontversenyben most már Szabóval azonos pontszámmal az élen álló Angyalfi Károlynak is a célba érkezés volt a legfontosabb, aki ugyan egy csúnya defekt miatt elszalasztotta az esélyt, hogy a második helyért
5. nemzetközi Fehérvár-rali a Pirelli Duna-kupáért Abszolút végeredmény (nem hivatalos): 1. Szabó Gergô, Kerék Balázs (Budaörs Motorsport, Skoda Octavia WRC) 1:47:19.2, 2. Benik, Somogyi (OMV Best Racing, Ford Focus WRC) 37.0 mp h., 3. ifj. Angyalfi, Kazár (Szerpen Team, Subaru Impreza WRC) 2:08.7 p h., 4. Aschenbrenner, Földesi (V-Max Asi Rally Club, Mitsubishi Lancer Evo6) 4:32.4 p h., 5. Turi, Kerék (Botka Rally Club, Mitsubishi Lancer Evo6) 7:08.5 p h., 6. Bútor, Tóth V. (Citroen-Total Rally Team, Citroen Saxo Kit-car) 10:06.5 p h. Az ob állása 3 futam után. Abszolút sorrend (nem hivatalos): 1. Szabó Gergô, Kerék Balázs 45 pont, 2. ifj. Angyalfi, Kazár 45, 3. Benik, Somogyi 42.5, 4. Aschenbrenner, Földesi 33, 5. Bútor, Tóth V. 21, 6. ifj. Tóth, Tóth 20 Következik (június 14-15.): Savaria-rali, Szombathely
csatázzon, de továbbra is számolni kell vele a bajnoki címért küzdőknek. (Az összetettben egyébként azért Szabó áll előrébb, mert ő már nyert futamot az idén, míg Angyalfi nem.) A bajnoki cím tehát pillanatnyilag legalább négyesélyes. Igaz, messze még a vége, de három pilóta (Szabó, Benik, ifjabb Angyalfi) máris benyújtotta az igényét a trónra. A trónra amelyen jelenleg a hatszoros bajnok ifjabb Tóth János, Tóth Imre kettős ül. S hogy mi történt velük? A lapzártánkkor véget érő, pénteki utolsó előtti gyorsaságin kiestek a versenyből: "Elrontottam egy féktávot, és nem tudtam befordulni egy jobb kanyarba – kezdte a 206 WRC pilótája. – Hogy ne ütközzünk szemből a házfalnak, elfordítottam a kocsit, de így is elsodortunk öt nézőt. Szerencsére nem sérültek meg súlyosan, engem azonban nagyon megviselt az eset. Úgy látszik, az idén minden megtörténik velünk, ami az utóbbi években nem. Technikai hiba, baleset – mi jöhet még?!” Nos, valóban, ifjabb Tóth az utóbbi esztendőkben nagyon simán megszerezte a magyar bajnoki címeket, most azonban úgy tűnik, nehezebb dolga lesz, bár ő nem olyan, aki egykönnyen feladja. A WRC-sek közül amúgy nem a bajnok volt az egyetlen kieső: Szilágyi János a záró szakaszon ment neki egy betontuskónak, és a hatodik helyről búcsúzott. Az A8-as géposztályban kétség sem férhetett Aschenbrenner György győzelméhez, főleg azok után, hogy az aszfaltos szakaszokon sokszor a World Rally Carral autózó ellenfeleket is megleckéztette, és a pénteki napot az abszolút első helyen zárta. Utóbb kiderült, a murvára még nem tökéletesek a kocsi beállításai, így "Asi” a vasárnapi szakaszokon szép lassan viszszacsúszott. Mögötte Turi Tamásnak megint nem volt túl nagy szerencséje – újból a váltórudazat tört szét, ami miatt a pilóta másodperceket "spájzolt”. Az N-csoportban az Oroszlán László, Oroszlán Tibor testvérpár a verseny rajtjától kezdve az élen állt, és úgy nyert, hogy helyezését egyedül Spitzmüller Csabának sikerült veszélybe sodornia, igaz, nem túl sokáig. Az első nap végén 1.5 másodperc volt közöttük a különbség, és a szombati nyitó szakaszon Spitzmüller ahogy kell, támadásba lendült, és át is vette a vezetést, ám nem sokáig örülhetett. A két, egymással versengő páros csatájába ugyanis beleszólt egy harmadik, a Kakuszi Zsolt, Pálinkás Zsolt duó. Mindkét első helyért küzdő páros beszorult ugyanis a "gyengélkedő” VW Golf mögé, s közülük Spitzmüllernek sikerült több időt eltölteni a porában. Ehhez jött még, hogy eltört a gátló és tönkrement a fék, így a kettősnek már nem csak az első, a második helyről is le kellett mondania. Oroszlánék tehát rutinosan autózva, kihasználva a murván szerzett sokéves tapasztalatukat megnyerték idei első versenyüket. Rajtuk kívül örömmámorban úszott a tavaly még másodosztályban versenyző Schleider Ferenc is, aki az első jelentős elitbeli sikerét aratta. Az F2-es géposztályban továbbra is legyőzhetetlen a Bútor Róbert, Tóth Vilmos kettős. Noha a kétkerékhajtású Saxo Kit-cart egyáltalán nem murvás pályákra tervezték, Bútor azért tudott örömet szerezni vele a közönségnek. A páros kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott, egyetlen pillanatig sem forgott veszélyben az idei harmadik futamgyőzelme. A csapattárs Herczig Norbert nem is akart küzdeni a címvédővel, számára az volt a legfontosabb, hogy megtanulja, miként kell a Szuper1600-os Citroent murvás pályán vezetni. A végén még ráijesztett a szurkolóira – két gyorsaságival a vége előtt törött féltengellyel közlekedett, ettől azonban csak a hátránya nőtt, a második helye megmaradt, hiszen a Kakuszi Zsolt, Pálinkás Zsolt duó messze lemaradt tőle.