Azért még a Ferrari az úr
A Ferrari és Michael Schumacher számos sorozata megszakadt a hét végén Melbourne-ben, ahol a Formula1-es mezőny remek reklámot csinált a 2003-as szezonnak, de legalábbis a Malajziai Nagydíjnak. A Scuderia 53 futamot átívelő dobogós és a tíz versenyen át tartó győzelmi szériája mellett megszakadt Michael Schumacher dobogós sorozata és világbajnoki listavezetői szériája is.

Schumacher és a Ferrari-csapat hibát hibára halmozott Melbourne-ben, ahonnan a vb-pontverseny negyedikjeként távozott

Schumacher és a Ferrari-csapat hibát hibára halmozott Melbourne-ben, ahonnan a vb-pontverseny negyedikjeként távozott
Schumacher legutóbb a 2001-es Olasz Nagydíjon maradt le a dobogóról, Juan Pablo Montoya eddigi egyetlen győzelme alkalmával a negyedik helyen végzett. A pontszerző szériája viszont folytatódik, a 2001-es Német GP óta 23 versenyen volt eredményes, ezalatt öszszesen 188 pontot szerzett.
A Ferrari 53 dobogós menetelésével volt egyidejű a pontszerző sorozata is, és utóbbi Schumi negyedik helyének köszönhetően folytatódik. A Scuderia legutóbb az eső áztatta, 1999-es Európai Nagydíjon nem szerzett pontot, a Stewart-Forddal versenyző Johnny Herbert győzelmével véget érő versenyen Eddie Irvine hetedik lett, míg a lábtöréssel küszködő Schumachert helyettesítő Mika Salo kiesett. Azóta viszont töretlen a Ferrari sorozata, melynek során a team zsinórban 601 pontot szerzett.
Schumacher a pályafutása során eddig 950 pontot gyűjtött, 101 versenyen 3668 körön át száguldott az élen, Ausztráliában ebből tízet vállalt. A versenyen egyébként Montoya 21, Kimi Räikkönen 16, a végső győztes, Coulthard pedig 11 körön át vezetett.
Az eddigi utolsó versenyen, amelyen nem Ferrari nyert, szintén David Coulthard szerezte meg a győzelmet, tavaly Monte-Carlóban. A McLaren vezetősége nagyon büszke, hiszen Coulthard a 11. helyről vágott neki a futamnak, míg Räikkönen a boxutcából rajtolt, miután belátta, hogy az autójára rakott nedves gumikkal hosszú távon nem lesz eredményes, és a felvezető kör végén kerékcserére szánta el magát.
"Hibátlan versenyzést mutattak be a pilótáink, a csapat fantasztikusan dolgozott, és a stratégáink előtt is le a kalappal. David megérdemelte a győzelmet, ő és Kimi is fantasztikus volt. Kimitől bocsánatot kell kérnünk, mert a csapat hibázott, amikor a boxutca bejáratánál egy egész egy tized kilométer per órával átlépte a sebességhatárt. A következő állomás Malajzia, a sepangi pálya pedig a mi autóinknak való” –mondta Ron Dennis csapatfőnök, aki jó folytatást vár csapatától, amely áprilisban mutatja be új, MP4-18-as autóját.
A Ferrarinál Rubens Barrichello és Michael Schumacher is rémesen kezdte a szezont, előbbi kicsúszott és pontot sem szerzett, utóbbi szívóssága viszont öt egységet ért a maranellóiaknak. Schumi mindhárom napon küzdött, pénteken "utcaseprő” volt a többiek előtt az első hivatalos időmérőn, szombaton délelőtt a falnak csapta autóját, de három keréken is a boxba vitte, hogy szerelőinek ne kelljen megvárniuk az edzés végét a javítási munkálatokkal. A versenyen a rossz gumiválasztás és a bal hátsó kerék cseréjének elrontása ellenére is nyerhetett volna, de az oldalsó légterelők leváltak a kisodródó autóról, és a versenybírák a boxba szólították a németet.
Schumi végül negyedik lett, és minden bizonnyal azért nem támadta Räikkönent, mert a finn korábbi kemény ellenállása után mindegy volt számára, hogy öt vagy hat pontot szerez. (A légterelők hiánya minimálisan lassítja a kocsit, és rontja a stabilitását, ugyanis ezek az elemek elsősorban arra szolgálnak, hogy az autó hűtőrendszerébe tereljék a menetszelet.)
"Nem volt valami jó versenyünk, az elején elrontottuk a gumiválasztást, sokkal gyorsabban száradt fel a pálya, mint ahogy azt reméltük. Amikor már a száraz pályára való kerekek voltak az autón, már minden rendben ment. Összességében tehát nem a teljesítménnyel volt a baj, még az új autóval sem tudtuk volna elkerülni a problémákat. Egyszerűen rossz napunk volt, a McLarennek és a Williamsnek pedig kijött a lépés” – nyilatkozta Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója.
Reálisan látja az erőviszonyokat Ralf Schumacher is. A Williams németje rettenetes hétvégét zárt, nyolcadik helyezése csak az új szabályoknak köszönhetően ért egy pontot. "Juan Pablo második helye kiváló eredmény, de de nem szabad ebből kiindulni. A McLaren rossz gumikon kezdett, Coulthard és Räikkönen is hátulról tört előre, és a Ferrari is elszámította magát. Hasznos a csapat számára a dobogós eredmény, de rengeteg tennivalónk van, mert néhány verseny múlva két vetélytársunk új autóval lendül támadásba” – fogalmazott Ralf.
A Renault kiváló eredménnyel indított, Jarno Trulli az 5., Fernando Alonso a 7. helyen ért célba, ketten hat pontot szereztek a francia istállónak. "Óriási eredményt produkáltunk, jó taktikát választottunk, és a kocsit is könnyű volt kezelni. Végre a megbízhatóság terén is megálltuk a helyünket, csodálatos idénykezdet ez” – mondta Trulli. "Nem vártam jobb eredményt az idénynyitótól, boldog vagyok életem első F1-es pontjai miatt, köszönöm a csapat kemény munkáját”–tette hozzá Alonso.
A két Renault között Heinz-Harald Frentzen futott be a Sauber-Petronasszal. "A rajt után hatalmas volt a kavalkád, aztán száraz pályára való kerekekre kellett váltanunk. Utána kiváló volt a kocsi, de Trullit nem tudtam megelőzni, olykor összevissza cikázott előttem. Örülök, hogy a végén Alonsót visszatartottam, ez három pontot ért”– mondta Frentzen.
A mezőny négy újonca közül Justin Wilson és Antonio Pizzonia műszaki hiba, Cristiano da Matta és Ralph Firman kicsúszás miatt feladni kényszerült a versenyt. Nem értek célba, mindazonáltal elmondhatják magukról, hogy az ő közreműködésükkel nőtt hatszázra az eddig rajtolt Formula–1-es pilóták száma (leszámítva az Indy 500-akat, amelyek 1950-től 1960-ig az F1-es pontverseny részei voltak).
A BAR pilótái befejezték a versenyt, de nem szereztek pontot: Jacques Villeneuve a 9., Jenson Button a 10. lett. Utóbbi roppant dühös volt a verseny után, mert a második boxkiállásakor Villeneuve a vártnál egy körrel később ment ki a depóba, éppen akkor, amikor brit csapattársa. A szerelők már Buttont várták, de meg kellett keresniük Villeneuve kerekeit, és amíg azokat az autóra rakták, Button a boxutcában várakozott. Később könnyedén utolérte csapattársát, akinél gyorsabb volt a verseny vége felé.
A kanadai a rádió hibájára panaszkodott, de Nagy-Britanniában máris arról cikkeznek, hogy 1997-ben és 1998-ban ugyanezt csinálta a Williamsnél Frentzennel, és hogy tönkre akarja tenni Buttont. "Jacques tönkretette a versenyemet. Bár a célba érés után bocsánatot kért, ezzel nem csillapította a bánatomat” – nyilatkozta Button.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik






