Carlos Sainz bírja a gyilkos terepet

Vágólapra másolva!
2003.03.01. 21:23
Címkék
Sok vb-újonc (többek között két magyar páros) választása esett a Török Ralira, amikor azt kellett kiválasztani, hogy melyik versenyen debütáljanak. Az indok: így legalább a pályaismeret (pontosabban "nemismeret) nem jelent majd hátrányt számukra.
Carlos Sainz szombaton három gyorsasági szakaszt megnyert, de vezetô pozíciójához a vetélytársak problémái is kellettek (Fotó: Afp)
Carlos Sainz szombaton három gyorsasági szakaszt megnyert, de vezetô pozíciójához a vetélytársak problémái is kellettek (Fotó: Afp)
Carlos Sainz szombaton három gyorsasági szakaszt megnyert, de vezetô pozíciójához a vetélytársak problémái is kellettek (Fotó: Afp)
Carlos Sainz szombaton három gyorsasági szakaszt megnyert, de vezetô pozíciójához a vetélytársak problémái is kellettek (Fotó: Afp)
Carlos Sainz szombaton három gyorsasági szakaszt megnyert, de vezetô pozíciójához a vetélytársak problémái is kellettek (Fotó: Afp)
Carlos Sainz szombaton három gyorsasági szakaszt megnyert, de vezetô pozíciójához a vetélytársak problémái is kellettek (Fotó: Afp)
A tények és a versenyen két nap alatt történtek ismeretében azonban kijelenthetjük: ez a verseny egyáltalán nem könnyű, sőt, inkább a nehéz vb-futamok közé tartozik. Veszélyes sziklák, hatalmas kövek – autógyilkos terep. Csak adalékként: a viadal 60 indulója közül jelenleg 29 (vagyis kevesebb mint a fele) van versenyben.
A kiesők listáján olvashatjuk a pénteken még élen álló Harri Rovanperä nevét is. Az északiak számára már az első napon sem hozott szerencsét a Török Rali (gondoljunk csak Solberg és Hirvonen kiesésére, Grönholm szervógondjaira), és a pechsorozatuk szombaton is folytatódott. Rovanperä a napi zárószakaszon állt ki technikai gondok miatt, de akkor már a 12. helyről, mert korábban megütött néhány sziklát és összetörte a Peugeot-t. Honfitársa, a négyszeres világbajnok Tommi Mäkinen a harmadik pozíciót cserélte nyolcadikra, miután Rovanperähoz hasonlóan ő is összevissza verte a kocsiját.

Benik Grönholm mögött, a 12. helyen áll

Fülöp Rajmundék pénteki kiesése után (technikai hiba miatt búcsúztak a 4. gyorsasági szakaszon), már csak a Benik Balázs, Rácz Bence kettôsért szoríthattak a hazai ralirajongók. Nekik azonban még vasárnap is szurkolhatunk, hiszen bár szombaton is rengeteg volt a kiesô, ôk továbbra is versenyben vannak, sôt, az elôkelô 12. helyrôl (közvetlenül a világbajnoki címvédô Marcus Grönholm mögül) várhatják a zárónapot.
Pedig szombaton sem kímélte ôket a technika ördöge: rögtön az elsô szakaszon meghibásodott a hátsó differenciálmû, ezenkívül két defekt és egy kuplungberagadás hátráltatta a párost.
„Örülök, hogy beértünk, mert nagyon kemény napunk volt – sóhajtott a célban Benik. – Százhatvan kilométert mentünk iszonyatos körülmények között. Minden körben volt valami gondunk, a végén már nem is csodálkoztunk ezen. A tizedik és a tizenegyedik szakaszon azonban nagyon megijedtünk, mert teljesen tönkrement a differenciálmûvünk. Olyan hangja volt és akkorákat ütött, hogy azt hittük, mire elérünk a célig, nem lesz hátulja a kocsinak. A szerelôink és a gyári csapat technikusai azonban hihetetlen munkát végeztek, húsz perc alatt mindent kicseréltek, ami szétverôdött a Focuson. Köszönöm nekik, mert újra tökéletes autót raktak alánk. Hátravan még egy nap, amely szintén nagyon hosszú lesz, de mindenképpen azon leszünk, hogy célba érjünk, és lehetôleg nem rosszabb helyen, mint ahol most állunk.”
Ezek után a vezetést az idén Citroenre váltó Carlos Sainz vette át, aki persze nagyon boldog volt az első hely miatt, de tökéletesen tisztában van azzal, hogy vele is bármikor, bármi megtörténhet. Ráadásul a tavalyelőtti világbajnok, a második helyen tanyázó Richard Burns hátránya sem behozhatatlan. Érdekesség, ha közülük kerülne ki a viadal győztese, az mindkettejük számára az első győzelmet jelentené csapatuk színeiben.
Harmadikként következik a fordos Francois Duval, akinek bár voltak apróbb gondjai (kétszer a saját hibájából leállt a kocsi), mindig tovább tudott menni, mert amint mondta: a Focus mindent kibír.
A gumiháborúban – amely roppant fontos ezen az abroncsgyilkos terepen – egyértelmű a Michelin fölénye – a pontszerző helyek közül mindössze egyen (az utolsón) áll pirellis sofőr.


1. Török Rali, a 14 futamos vb 3. versenye

Abszolút sorrend a 13. gyorsasági szakasz után: 1. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 3:26:49.9 (átlag: 73.6 km/óra), 2. Burns, Reid (brit, Peugeot 206 WRC) 1:19.5 perc hátrány, 3. Duval, Prevot (belga, Ford Focus WRC) 1:44.0 p h., 4. C. McRae, Ringer (brit, Citroen Xsara WRC) 2:26.0 p h., 5. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Peugeot 206 WRC) 2:45.1 p h., 6. Gardemeister, Lukander (finn, Skoda Octavia WRC) 3:39.7 p h., 7. Martin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 3:54.3 p h., 8. Mäkinen, Lindström (finn, Subaru Impreza WRC) 7:01.0 p h., …12. Benik Balázs, Rácz Bence (magyar, Ford Focus WRC) 21:09.5 p h.
Következik: 3. nap, 5 gyorsasági szakasz (102.76 km)
Tv: Eurosport, 0.15 (összefoglaló)
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik