Formula–1-es tesztek, szerda
Barcelona: 1. Ralf Schumacher (német, Williams-BMW, Michelin) 1:31.578 (54 kör), 2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:31.950 (53), 3. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, Bridgestone) 1:32.488 (27), 4. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:32.685 (25), 5. Firman (brit, Jordan-Ford, B) 1:32.719 (51), 6. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:33.055 (47), 7. Panis (francia, Toyota, M) 1:34.003 (38), 8. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:34.201 (33), 9. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:34.981 (31), 10. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) 1:35.027 (46), 11. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:38.801 (51), 12. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:39.961 (25)
Imola: 1. Michael Schumacher (német, Ferrari F2003-GA, B) 1:20.441 (52), 2. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:21.451 (68), 3. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:21.749 (82), 4. Frentzen (német, Sauber-Petronas, B) 1:22.117 (74)
Baumgartner sérülése
FORMULA–3000. A tervezettnél késôbb kezdi az idényre való felkészülést egyetlen Formula–3000-es versenyzônk, Baumgartner Zsolt. A tavalyi év végén a Colonihoz igazoló pilóta egy futóedzésen szenvedett térdsérülést, emiatt nem vehet részt az elsô hivatalos teszten, amely csütörtökön kezdôdött Imolában. Baumgartner az orvosi vélemény szerint már most is autóba ülhetett volna, de a csapat vezetôivel egyeztetve úgy döntöttek: inkább nem kockáztatnak, megvárják a következô tréninglehetôséget és azt, hogy a versenyzô tökéletesen meggyógyuljon.
Formula–1-es tesztek, szerda
Barcelona: 1. Ralf Schumacher (német, Williams-BMW, Michelin) 1:31.578 (54 kör), 2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:31.950 (53), 3. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, Bridgestone) 1:32.488 (27), 4. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:32.685 (25), 5. Firman (brit, Jordan-Ford, B) 1:32.719 (51), 6. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:33.055 (47), 7. Panis (francia, Toyota, M) 1:34.003 (38), 8. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:34.201 (33), 9. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:34.981 (31), 10. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) 1:35.027 (46), 11. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:38.801 (51), 12. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:39.961 (25)
Imola: 1. Michael Schumacher (német, Ferrari F2003-GA, B) 1:20.441 (52), 2. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:21.451 (68), 3. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:21.749 (82), 4. Frentzen (német, Sauber-Petronas, B) 1:22.117 (74)
Baumgartner sérülése
FORMULA–3000. A tervezettnél késôbb kezdi az idényre való felkészülést egyetlen Formula–3000-es versenyzônk, Baumgartner Zsolt. A tavalyi év végén a Colonihoz igazoló pilóta egy futóedzésen szenvedett térdsérülést, emiatt nem vehet részt az elsô hivatalos teszten, amely csütörtökön kezdôdött Imolában. Baumgartner az orvosi vélemény szerint már most is autóba ülhetett volna, de a csapat vezetôivel egyeztetve úgy döntöttek: inkább nem kockáztatnak, megvárják a következô tréninglehetôséget és azt, hogy a versenyzô tökéletesen meggyógyuljon.
Sir Frank Williams és Ron Dennis levelet írt az Nemzetközi Automobil-szövetségnek (FIA), amelyben mindketten bírálják a szövetséget az új szabályok és a bejelentésük stílusa miatt. A két csapatfőnök szerint az FIA nemcsak lejáratja a Formula–1-et, hanem az új regulákkal veszélyezteti a pilóták biztonságát. A csapatok ugyanis alig kapnak időt az időmérő edzés és a verseny között az autó megjavítására – szombaton délután a guminyomást ellenőrizhetik és az indító akkumulátort csatlakoztathatják, vasárnap délelőtt pedig kijavíthatják az autó esetleges sérüléseit, meghatározott folyadékokat (nem az üzemanyagot) és akkumulátort cserélhetnek, és időjárás-változás esetén gumit válthatnak –, ráadásul a telemetrikus rendszerek kivonásával nem jönnek rá az esetleges meghibásodásokra.
A tesztelés persze eközben gőzerővel folyik. Barcelonában például szakadó esőben tréningeztek a Formula–1-es csapatok, amelyek közül a Williams pilótái zárták az élen a napot. Délelőtt egyetlen pilóta sem ment ki a pályára, de amikor bizonyossá vált, hogy nem hagy alább a nagy eső, egyre többen merészkedtek a Circuit de Catalunyára, és néhányan ötven kört is teljesítettek.
Köztük volt Ralf Schumacher és Juan Pablo Montoya is, a Williams két sofőrje elégedett volt az új Michelin abroncsokkal. A Bridgestone-t a Jordan képviselte legeredményesebben, Giancarlo Fisichella és Ralph Firman a harmadik, illetve az ötödik helyen végzett. A silverstone-i csapat a nagy eső ellenére végrehajtotta tervezett programjának egy részét, közte a rajtok gyakorlását.
A toyotás Cristiano da Matta a Cart biztonsági szabályai miatt keveset autózott még esőben, de most gyakorolhatta a vizes aszfalton való autóvezetést, 51 kört tett meg a tavalyi TF102-essel. "Szörnyű ez az időjárás! Néha semmi mással nem tudtam törődni, csak arra figyeltem, hogy az aszfalton maradjon az autó” –nyilatkozta a brazil.
A Ferrari és a Sauber befejezte e heti felkészülésének imolai fázisát, Michael Schumacher már gyorsabb volt az új autóval, mint a régivel, sőt, 1:20.441 perccel új pályacsúcsot futott. Rubens Barrichello mögött alig maradt el Nick Heidfeld, a Sauber fiatal németje 82 kört teljesített a C22-essel.