Pályán a Minardi-Cosworth

Vágólapra másolva!
2003.02.19. 21:35
Címkék
Eddig csak Michael Schumachernek adatott meg, hogy beüljön a Ferrari új F2003-GA-jába, csapattársa, Rubens Barrichello és a team tesztpilótája, Luca Badoer még csak a tavalyi F2002-essel száguldhatott a teszteken. Kedden Imolában mindhárman részt vettek a tréningen, de az idei gépet ezúttal is csak az ötszörös világbajnok kormányozhatta.
Formula–1-es tesztek, kedd

Barcelona: 1. Olivier Panis (francia, Toyota, Michelin) 1:15.480 (51 kör), 2. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:15.943 (50), 3. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, Bridgestone) 1:17.071 (56), 4. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:17.172 (56), 5. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:17.765 (42), 6. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:18.377 (53), 7. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:18.889 (41), 8. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:19.188 (53), 9. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:19.718 (11), 10. Trulli (olasz, Renault, M) 1:20.348 (12), 11. Firman (brit, Jordan-Ford, B) 1:20.593 (48), 12. McNish (brit, Renault, M) 1:21.860 (43)
Imola: 1. Michael Schumacher (német, Ferrari, B) 1:21.795 (57), 2. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:22.739 (26), 3. Badoer (olasz, Ferrari, B) 1:23.022 (15), 4. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:23.396 (81), 5. Frentzen (német, Sauber-Petronas, B) 1:23.414 (87)
Formula–1-es tesztek, kedd

Barcelona: 1. Olivier Panis (francia, Toyota, Michelin) 1:15.480 (51 kör), 2. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:15.943 (50), 3. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, Bridgestone) 1:17.071 (56), 4. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:17.172 (56), 5. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:17.765 (42), 6. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:18.377 (53), 7. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:18.889 (41), 8. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:19.188 (53), 9. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:19.718 (11), 10. Trulli (olasz, Renault, M) 1:20.348 (12), 11. Firman (brit, Jordan-Ford, B) 1:20.593 (48), 12. McNish (brit, Renault, M) 1:21.860 (43)
Imola: 1. Michael Schumacher (német, Ferrari, B) 1:21.795 (57), 2. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:22.739 (26), 3. Badoer (olasz, Ferrari, B) 1:23.022 (15), 4. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:23.396 (81), 5. Frentzen (német, Sauber-Petronas, B) 1:23.414 (87)
Schumi néhány kör megtétele után azonban átült az F2002-esbe, és az idény első néhány futamára készülve gumiteszteket hajtott végre. A legjobb körideje 1:21.795 lett, ezt a régi kocsival érte el. Barrichello és Badoer egyaránt a 2002-es géppel körözött, a brazil három tizeddel megelőzte olasz társát. A Sauber is Imolában tréningezett, Nick Heidfeld és Heinz-Harald Frentzen maratoni távot teljesített, a napi programjába iktatva egy-egy versenyszimulációt.
Barcelonában, a San Marinó-i Nagydíjat követő Spanyol GP helyszínén öt csapat tizenkét pilótája rótta a köröket, és ketten törtek be az 1:16 perces határ alá. Olivier Panis a Toyotával, Fernando Alonso a Renault-val emelkedett ki a mezőnyből, főleg csapattársaikkal szembeni fölényük volt látványos. Azonban erre magyarázatot ad, hogy amíg Cristiano da Matta nagyon szenvedett a tavalyi Toyotával, Jarno Trulli motorproblémák miatt csak 12 kört tudott megtenni. Panis a sokak által támadott HANS fej- és nyakvédő eszközt viselve az új Michelin abroncsokat tesztelte, és nagyon elégedett volt a csapat munkájával.
A panaszkodó Williams-pilóták közül Juan Pablo Montoya és Ralf Schumacher az új FW25-ös vadonatúj elemeit próbálgatta, míg Marc Gené a tavalyi géppel gumit tesztelt. A Jordan és a BAR versenyzői közül előbbiből Giancarlo Fisichella lehetett a legelégedettebb, míg Jacques Villeneuve amiatt bosszankodhatott, hogy igencsak elmaradt Jenson Button idejétől.
A Minardi szerdán elkezdte új PS03-asának tesztelését, miközben Hollandiában bejelentették, hogy a legnagyobb holland autóalkatrész-gyártó cég, a Halfords szponzorálni fogja a faenzai csapatot. A vállalat már támogatta a Tyrrellt, amikor Jos Verstappent alkalmazta, és a pilótát most a Minardinál is megtalálta. Verstappen Fioranóban ült az új, immár Bridgestone abroncsokon futó gép volánja mögé, és három elektronikai hiba után a negyedik próbálkozásra sikerült is megtennie első körét.
Max Mosley, az FIA elnöke a sajtó képviselői elé ült, és több, eddig kérdéses témában is megerősítette a szabálymódosításokat. A tervezet szerint elmarad a vasárnapi bemelegítő edzés, és már biztos, hogy a versenyzők autóiba nem tankolhatnak – és egyéb nagyobb javítási munkálatokat sem végezhetnek – az időmérő edzés és a verseny rajtja között. A 107 százalékos szabály a különböző üzemanyag-mennyiség miatt megszűnik, akárcsak az 1999-ben bevezetett, 48 millió dolláros jelentkezési pénz, amely lehetetlenné tette bizonyos istállók F1-be való nevezését. Az időmérő edzéseken szombaton három reklámszünetet tartanak, minden ötödik autó után néhány perces pauza következik, amelyet a tévétársaságoknak ki kell majd használniuk.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik