Egy különös összeállítású sportegyesület

Vágólapra másolva!
2003.02.04. 21:16
Címkék
Első ránézésre furcsa csapat a Team Hungary  de legalábbis minden eddigitől eltérő összeállítású.Mert ritkán fordul elő, hogy egy úszó (esetünkben Güttler Károly kétszeres olimpiai ezüstérmes), három vitorlázó (a háromszoros masters világbajnok Wossala György, Vezér Károly, Kovácsi László solingos trió), egy ralis páros (a tavaly kategória harmadik Dornai Tibor és Bunkoczi László) és két gyorsasági motorversenyző (a világbajnoki szezonra készülő Rizmayer Gábor és Tóth Imre) ugyanannak a teamnek a színeiben álljon rajthoz a viadalokon.
A vegyes csapat összeállítása (felsô sor): Kovácsi László, Güttler Károly, Dornai Tibor, Bunkoczi László, a csapatvezetô Takács Viktor, illetve az alsó sorban Wossala György, Tóth Imre és Rizmayer Gábor – reméljük, mindannyiuknak lesz okuk pezsgôzni
A vegyes csapat összeállítása (felsô sor): Kovácsi László, Güttler Károly, Dornai Tibor, Bunkoczi László, a csapatvezetô Takács Viktor, illetve az alsó sorban Wossala György, Tóth Imre és Rizmayer Gábor – reméljük, mindannyiuknak lesz okuk pezsgôzni
A vegyes csapat összeállítása (felsô sor): Kovácsi László, Güttler Károly, Dornai Tibor, Bunkoczi László, a csapatvezetô Takács Viktor, illetve az alsó sorban Wossala György, Tóth Imre és Rizmayer Gábor – reméljük, mindannyiuknak lesz okuk pezsgôzni
A vegyes csapat összeállítása (felsô sor): Kovácsi László, Güttler Károly, Dornai Tibor, Bunkoczi László, a csapatvezetô Takács Viktor, illetve az alsó sorban Wossala György, Tóth Imre és Rizmayer Gábor – reméljük, mindannyiuknak lesz okuk pezsgôzni
A vegyes csapat összeállítása (felsô sor): Kovácsi László, Güttler Károly, Dornai Tibor, Bunkoczi László, a csapatvezetô Takács Viktor, illetve az alsó sorban Wossala György, Tóth Imre és Rizmayer Gábor – reméljük, mindannyiuknak lesz okuk pezsgôzni
A vegyes csapat összeállítása (felsô sor): Kovácsi László, Güttler Károly, Dornai Tibor, Bunkoczi László, a csapatvezetô Takács Viktor, illetve az alsó sorban Wossala György, Tóth Imre és Rizmayer Gábor – reméljük, mindannyiuknak lesz okuk pezsgôzni
Márpedig az említett sportolók pontosan erre készülnek. Azért fogtak össze, mert úgy gondolták, közösen könynyebb lesz boldogulni, könnyebb lesz megteremteni a versenyzésükhöz szükséges hátteret. A csapat tagjai elsősorban a nemzetközi viadalokon szeretnének bizonyítani. Güttler az ötödik olimpiájára készül, Wossaláék az idén hazánkban tartandó soling-világbajnokságra, Dornaiék hat Európa-bajnoki futamra, a két motoros pedig természetesen a világbajnokságra.
A technikai sportokban versenyzőkkel kapcsolatos érdekesség, hogy mindhárman egyedi dologra készülnek. A Dornai, Bunkoczi duó lesz az egyetlen a mezőnyből, amely ilyen sok kontinensbajnoki viadalon vesz majd részt (őszintén szólva az utóbbi időben csak egy-egy futamra látogattak el a mieink a környező országokba). A céljuk egyelőre az, hogy tanuljanak, azt sem fogják szégyellni, ha kikapnak a vetélytársaktól, hiszen nincs túl sok tapasztalatuk a nemzetközi porondon. A tavalyira csak külsőségeiben hasonlító versenyautójukról azt kell tudni, hogy háromszáz lóerős és a nyomaték növelésével tudnak majd javítani a teljesítményén.
És akkor a motorversenyzőkről, akikkel kapcsolatban jó néhány újdonság látott napvilágot. Már az maga is hatalmas szenzációnak számított (noha motoros berkekben már hetekkel ezelőtt hallani lehetett róla), hogy Rizmayer Gábor is indul a világbajnokságon, méghozzá egy 250 köbcentis Honda nyergében. Ez ugyanis azt jelenti, hogy már nemcsak a nyolcadliteres viadalokon lesz kiért szurkolniuk a magyar drukkereknek, hanem a negyedlitereseken is. "Riziről” azt kell tudni, hogy már évek óta ott van a hazai élvonalban, és a szakemberek szerint már évek óta ott lenne a helye a világbajnoki mezőnyben. Kétszer volt ötödik az Eb-sorozatban, kétszeres magyar bajnok, és nagy álma teljesült azzal, hogy most az elitben is kipróbálhatja a gyorsaságát.
"Azért hasznos ez a csapat, mert mindannyiunk számára nagy segítség, hogy nem kell a saját menedzselésünkkel foglalkozni – vallotta be Rizmayer. – Így csak a versenyzésre kell koncentrálnunk, és ez így van jól, hiszen ehhez értünk a legjobban. Nekem amúgy is lesz elég dolgom, hiszen újonc leszek a világbajnoki mezőnyben, a tizenhat pálya közül mindössze hármat ismerek, és ez jelentős hátrány. A Hondámat a hazai márkaképviseleten keresztül kapom majd meg, ám azt, hogy milyen erőt fog képviselni a nemzetközi mezőnyben, egyelőre nem tudom. Abban azért bízom, hogy nem döntöttek rosszul azok, akik velem együtt a Hondára adták le a voksukat – a tavalyi négy helyett az idén már tizenegy versenyző választotta az aranyszárnyas márkát. Persze, ezek a motorok azért különböző erősségűek, hiszen lesz közöttük gyári és nem gyári is. Az enyém az utóbbi kategóriába tartozik, de pontszerzésre, remélem, jó lesz.”
Tóth Imrét senkinek sem kell bemutatni, aki figyelemmel kísérte a tavalyi világbajnoki sorozatot, hiszen a fiatal versenyző ott volt minden futamon és újoncként a 17 versenyből 16-ot befejezett. Pontot sajnos nem sikerült szereznie (bár voltak helyzetek, amikor nagyon közel állt hozzá), ám ezen az idén mindenképpen szeretne változtatni. Ennek érdekében új csapattal (a német Syllel) dolgozik, német szerelőkkel, és remélhetőleg olyan technikai háttérrel, amely már alkalmas lesz arra, hogy bekerüljön vele az első tizenötbe.
"Sajnos már megint nőttem két centit – sóhajtott fel az immár 168 centis fiú. – A súlyom azonban ugyanannyi, mint amikor még alacsonyabb voltam, hiszen a motorozásban kulcsfontosságú, hogy minél kevesebbet kelljen cipelnie a versenygépnek. Az idén nem gyári motorom lesz, viszont a csapat folyamatosan fejleszti majd a Hondát. Néhány nappal ezelőtt részt vettem egy Bridgestone-teszten Jerezben és egy másodperccel jobb időeredményt értem el, mint tavaly a viadalon. Ezekkel az abroncsokkal és ezzel a géppel szerintem a legjobb tizenöt-húsz között lehetek, ami azt jelenti, hogy csak egy kis szerencse kérdése a pontszerzés. Persze, nem lesz könnyű dolgom, mert a mezőny folyamatosan erősödik, most is jön két újabb gyári alakulat. Az azonban mindenképpen jó érzés, hogy van egy társam, hiszen a világbajnokságon még sohasem ment magyar csapat. Az elején szerintem fogok tudni segíteni Rizinek, mivel én már ismerem a pályákat, amelyeket ő még nem is látott.”
A két vb-menőnk február második felében ül először motorra, a világbajnoki mezőny első hivatalos tesztjén.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik