Rockingham törölve, de van másik három jelölt
CART. A törölték a Cart-világsorozat 2003-as programjából a nagy-britanniai futamot, amelynek a közép-angliai Rockingham adott otthont. A verseny két év után, elsôsorban a csekély érdeklôdés miatt került le a műsorról, de a helyiek nem tartják kizártnak a visszatérést 2004-ben. A Cart idei egyetlen európai futamát jövôre hárommal is pótolhatják, a lehetséges helyszínek korábban már számos Formula–1-es futamnak adtak otthont. A tervek szerint az angliai Brands Hatch, a portugáliai Estoril és a belgiumi Spa-Francorchamps várhatja a mezônyt.
Rockingham törölve, de van másik három jelölt
CART. A törölték a Cart-világsorozat 2003-as programjából a nagy-britanniai futamot, amelynek a közép-angliai Rockingham adott otthont. A verseny két év után, elsôsorban a csekély érdeklôdés miatt került le a műsorról, de a helyiek nem tartják kizártnak a visszatérést 2004-ben. A Cart idei egyetlen európai futamát jövôre hárommal is pótolhatják, a lehetséges helyszínek korábban már számos Formula–1-es futamnak adtak otthont. A tervek szerint az angliai Brands Hatch, a portugáliai Estoril és a belgiumi Spa-Francorchamps várhatja a mezônyt.
Ó, azok a nyolcvanas évek! Az 1979-ben életre hívott Dakar-rali történetében ezek voltak a legszebb esztendők. A mezőny tele volt nagy tudású autósokkal és motorosokkal, ám ez egyáltalán nem volt meglepő, hiszen a Formula–1-ből, a ralivilágbajnokságból, a motokrossz vb-ből valamint az enduro elitjéből neveztek be pilóták a sivatagi megméretésre. De mindennél többet mond egy rövid névsor: Jacky Ickx, Juha Kankkunen, Patrick Tambay, Waldegard, Gaston Rahier és Gilles Lalay neve garanciát jelentett a minőségre.
És a régi, dicsőséges idők újra viszszatérnek a 25. Dakaron, mivel jó néhány nagy visszatérő, Jordi Arcarons, Edi Orioli, Sinozuka Kendzsiro és Ari Vatanen mellett egy ralilegenda, az olasz Massimo Biasion, vagy ahogy mindenki ismeri, Miki Biasion is jelezte az indulását. És ez azért különlegesség, mert a 44 éves Biasion először vág neki a Szaharának egy autó volánja mögött. Méghozzá rögtön egy gyári Mitsubishi Pajero volánja mögött!
Biasion neve szinte egybeforrt a ralizással. Az olasz klasszis 1983-tól 1996-ig tartó pályafutása során nyert két vb-aranyat (1988, 1989), valamint három ezüstöt. A 17 futamgyőzelemmel büszkélkedő Biasion azonban 1997-ben kategóriát váltott és elkezdett terepralizni a kamionosok mezőnyében.
Az "óriásokkal” is sikeres volt Biasion, 1998-ban és 1999-ben megnyerte a Világkupát. Ám még mindig nem elég neki a győzelmekből és a legújabb terveihez megfelelő segítőtársra lelt a Dakar legsikeresebb autós csapatában, a Mitsubishiben.
Peterhansel, Maszuoka és Fontenay társaként tehát Biasion is gyári támogatott lesz a 25. Dakaron. Az új alakulat hivatalos bemutatóját a hét végén tartották Barcelonában, ahol az olasz részletesen beszámolt a terveiről. "Nagy lehetőséget kaptam a Mitsubishitől, hiszen egy ütőképes autóval végre bekerülhetek a terepralizás elitjébe. Csak rajtam múlik, hogy mennyire leszek sikeres. Ezt annak ellenére mondom, hogy én Fontenay-hez hasonlóan nem kapom meg az új fejlesztésű Pajero Evolution II-t. A régebbi Pajero azonban majdnem olyan versenyképes, mint a Peterhansel és Maszuoka által használt újdonság. A kocsim majdnem olyan mint egy raliautó: stabil, az ugratóknál könynyen irányítható. Technikailag pedig alig különbözik Peterhanselék autójától, hiszen a karosszérián kívül a motor és a futómű szinte ugyanaz” – nyilatkozta Biasion, aki vasárnap nem tudta megnyerni a 24 órás Portugál terepraliversenyt. Hajnali négykor ugyanis, amikor már 47 másodperccel vezetett, két másik autóval ütközött. A szervizelés nem sikerült jól, Biasion a visszaállása után egy technikai malőr miatt feladta a viadalt. "A Dakaron másképp lesz!” – mondta bizakodón Biasion.