Talmácsi remek esélye

Vágólapra másolva!
2002.11.15. 21:16
Címkék
Noha világbajnoki szezon véget ért, Talmácsi Gábor mégis versenyezni fog a hét végén. A magyar versenyző, aki az idén vb-negyedik helyig jutott Brazíliában, egy gyári Apriliát tesztel a spanyol bajnokság utolsó előtti, valenciai futamán. A hír szenzációs, hiszen az Aprilia a világbajnokság egyik legeredményesebb márkája és azzal, hogy esélyt adott a mi fiúnknak, elismerte annak tehetségét.
Talmácsi még nem ismeri tökéletesen az Apriliát, de amit eddig látott, az tetszik neki
Talmácsi még nem ismeri tökéletesen az Apriliát, de amit eddig látott, az tetszik neki
Talmácsi még nem ismeri tökéletesen az Apriliát, de amit eddig látott, az tetszik neki
Talmácsi még nem ismeri tökéletesen az Apriliát, de amit eddig látott, az tetszik neki
Talmácsi még nem ismeri tökéletesen az Apriliát, de amit eddig látott, az tetszik neki
Talmácsi még nem ismeri tökéletesen az Apriliát, de amit eddig látott, az tetszik neki
Talmácsi egyébként a bizonyítási lehetőséget nem közvetlenül az Aprilia-istállótól kapta, hanem a Bridgestone-gumigyáról, amely jövőre szeretné a gyári pilótái között látni a küzdeni tudásáról ismert magyar versenyzőt. Az ügy pikantériája, hogy az Aprilia a világbajnokságon csak Dunlopot használ, ám most az is kiderül, hogy megy a motor Bridgestone-nal.
– A délelőtti szabadedzésen már kipróbáltam az Apriliát, és azt kell mondanom, hogy iszonyatosan erős a gép –mondta Talmácsi Gábor. –Az időeredményem csak azért nem volt jó, mert esett az eső, vagyis nem voltak ideálisak a motorozás feltételei. Az azonban ezalatt a néhány kör alatt is kiderült, hogy a gép kényelmes, könnyen vezethető, bár a futóművel egy kicsit még "az erdőben vagyunk”.
– Nem volt beállítása a csapatnak Valenciára?
– Azzal a beállítással hozták ide a motort, amelyet Jenkner használt itt az idén, de szerintem ez egyszerűen borzasztó. Ez valószínűleg annak is betudható, hogy teljesen más a vezetési stílusunk. Ami neki jó a kanyarokban, az nekem nem anynyira. A baj csak az, hogy nincs itt olyan futóműves szakember, aki segíthetne, úgyhogy a saját fejünk után megyünk.
– A Bridgestone-kamionok kizárólag ön miatt mentek Valenciába?
– Természetesen nem. A hét elején MotoGP teszt lesz, ám 125-ös abroncsokat csak miattam szállítottak ide. Az a tervünk, hogy kipróbáljuk Bridgestone-okat az Aprilián, amely az egyenesekben már így is pokoli gyors.
– Lesz olyan ellenfele a spanyol versenyen, aki mércét jelent az ön számára?
– Rajthoz áll Valenciában Hector Barbera, ha látom, hogy ő miként teljesít, fel tudom mérni, hogy én mennyire vagyok gyors. Ô a középmezőnyhöz tartozik a világbajnokságon, ráadásul hazai pályán biztos tiszta erőből húzza majd a gázt.
– Nem zavarja a motor "megtanulásában” az eső?
– Természetesen vizes pályán nem tudok olyan képet kapni az Apriliáról, mint szárazon, de azért a legfontosabb dolgokat így is megtudom, megtudtam.
– Azt mondta, elégedett a motorral. Ez azt jelenti, hogy jövőre egy Aprilia nyergében láthatjuk a vb-futamokon?
– Egyelőre senkivel sem kötöttem szerződést, várhatóan ezen a hét végén dől el, hogy melyik csapatnál folytatom a pályafutásomat. Nem rajtam múlik, nekem tetszik az Aprilia, hanem a támogatókon és azon, hogy mennyi pénzt tudunk összeszedni a jövő évre.

Vincent a KTM-nél

A vb zárófutamán, a Valenciai Nagydíjon két hír látott napvilágot az első francia 125-ös világbajnokkal, a 28 éves Arnaud Vincent-nal kapcsolatban. Az egyik szerint az egykori motorkerékpár-szerelő meghosszabbította a szerződését az idei apriliás csapatával, az Imola Circuit Exalttal, míg a másik szerint a nyúltenyésztéssel is foglalkozó motoros jövőre a KTM-nél fog versenyezni. Pénteken kiderült, hogy az utóbbinak van valóságalapja: Vincent ugyanis két évre aláírt az osztrák márkához. És őszintén szólva ez egyáltalán nem meglepetés. Vincent az 1998 óta tartó vb-pályafutása alatt először lehet gyári pilóta, először kereshet jelentős mennyiségű pénzt – az idén ingyen motorozott az olasz csapatban, a KTM-től viszont évi egymillió eurót kap majd –, ráadásul a 125-ös KTM-csapat nagyon ütőképesnek tűnik. A KTM-hez szerződött az egyik legelismertebb tervező, Harald Bartol – világbajnok volt a Gilerával –, ezen felül Heinz Kinigadner csapatfőnök évi 3 millió euróból gazdálkodhat. Azaz minden adott ahhoz, hogy Vincent megvédhesse a vb-címét. Igaz, nem lesz könnyű dolga, hiszen az az olasz Roberto Locatelli lesz a csapattársa, aki tavalyelőtt 125-ös világelső volt.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik