A rali-világbajnokságban szereplő Ford-istálló vezetői eldöntötték, nem harcolnak tovább a Citroennel és a Subaruval azért, hogy megtarthassák Colin McRae-t, hanem inkább hagyják elmenni a pilótát az év végén, amikor amúgy is lejár a szerződése. Arról már néhány héttel ezelőtt felröppentek hírek, hogy a Ford megválik valamelyik sztárpilótájától, mert McRae-nek és Sainznak is túl magas a fizetése, és ha az egyikükét megspórolnák, akkor többet tudnának költeni a technikai fejlesztésekre.
S hogy miért az 1995-ben világbajnoki címet szerzett skóttól válnak meg? Talán azért, mert neki több volt a kérője, talán azért, mert ötmillió fontban határozta meg a következő évi fizetését. A Ford szóvivője már hivatalosan is bejelentette: "Megegyeztünk abban, hogy nem hosszabbítjuk meg McRae szerződését.”Természetesen kérők máris akadtak, és bár jelenleg úgy tűnik, hogy a Citroen lesz a befutó, az sem kizárt, hogy a heves vérmérsékletű skót visszatér ahhoz a csapathoz – a Subaru-istállóhoz –, amellyel a legfényesebb sikereit elérte. Az mindenesetre biztos, hogy McRae hétfőn találkozott a Citroen-főnök Guy Frequelinnel és a hírek szerint a szerződést már az Új-Zéland-rali előtt, vagyis október 3-a előtt aláírják. "Egyelőre nem döntöttem –vallotta be McRae –, de remélem, hogy hamarosan pontot teszünk az ügy végére. A citroenesek nagyon szeretnék, ha csatlakoznék hozzájuk, én azonban még nem tudom, hogy mit csináljak. Egyvalami azonban biztos: eddig még nem írtunk alá semmiféle szerződést. A legfontosabb, hogy olyan istállóval szeretnék együtt dolgozni a jövőben, amelynek autójával világbajnoki címet szerezhetnék.”