Csökkenő amerikai érdeklődés
Az Egyesült Államokban a tavalyinál is alacsonyabb létszámú közönségre számítanak a vasárnapi indianapolisi Formula1-es futamon, de még így is a leglátogatottabb verseny lehet az idényben a magyar idő szerint este nyolc órakor kezdődő viadal. A Brickyardon rendezett első újkori F1-es viadalra 2000-ben még kétszázezren látogattak ki, de egy évvel ezelőtt csökkent az érdeklődés.

Jacques Villeneuve szerint az F1-es autók verhetetlenek lennének az oválpályán, amelyen padlógázzal tudnának végigszáguldani

Jacques Villeneuve szerint az F1-es autók verhetetlenek lennének az oválpályán, amelyen padlógázzal tudnának végigszáguldani
A pályán az eddigi versenyekhez képest kevesebb újonc szerepel majd, Felipe Massát ugyanis erre a versenyre Heinz-Harald Frentzennel pótolják a Sauber-csapatnál. A brazil büntetését töltené (a szombati időmérőn elért pozíciójához képest tíz hellyel hátrébbról rajtolhatna) Indianapolisban, de a szankció személyre szóló, és Frentzen nevezésével kijátszható.
Így csak Szato Takuma, Mark Webber és Allan McNish számára lesz új a helyszín, a trióból a szintén újonc Toyota-istálló skót sofőrje mesélte el eddigi egyetlen emlékét a Brickyardról. "Az oválpályán egyszer körbementem busszal, öt dollárért. A sofőr hetvenöt éves volt, és emlékszem, a pálya második kanyarjában a betonfalon látható sötét foltra mutatott. »Itt ment neki a falnak Paul Tracy«, mondta, majd öt perc alatt végiggurultunk a hátsó egyenesen, és újra megszólalt. »Itt állt meg Tracy autója.« Sokkoló volt. Egyelőre ennyit tudok a pályáról, a Formula–1-es oldalát még nem ismerem” – mondta McNish. A Toyota tavaly jó néhány pályát körbejárt hosszú tesztsorozata alatt, de Indianapolisba nem jutottak el a kölniek, akik nagyon nehéz versenyre számítanak.
Szato valamivel optimistábban áll hozzá a viadalhoz, a japán élete első F1-es pontjaira tör az Indianapolis Motor Speedwayen. "Két verseny van hátra, keményen küzdök az első pontért, nem adom fel! Indianapolis eltér a többi Formula–1-es pályától, már nagyon várom, hogy ezen a történelmi ringen autózzak” – mondta Szato, akinek csapattársa, Giancarlo Fisichella szerezte a Jordan-istálló eddigi összes pontját 2002-ben.
Jacques Villeneuve és Olivier Panis testvériesen osztozik a BAR egységein, három-három ponttal holtversenyben áll a két pilóta az összetettben. Villeneuve 1995-ben megnyerte az Indy 500-at, és szeretné megtudni, mire lenne képes egy Formula–1-es autó a kétmérföldes oválpályán. "Néha elgondolkozom, milyen lehet itt egy ilyen masinával körbeszáguldani. Más gumik kellenének, mint amilyet általában használunk, és nagyon meg kellene változtatni a kocsik beállítását. Ha ez megtörténne, biztos vagyok benne, hogy a teljes kört meg lehetne tenni padlógázzal. Biztosan gyorsabbak lennénk, mint az Indy 500-on szereplő autók, de úgy érzem, ez egy olyan kérdés, amelyre sohasem kapunk választ”– fogalmazott Villeneuve.
Michael Schumacher nem kedveli igazán a pályát, de a szurkolók miatt imád Amerikában versenyezni. Az ötszörös világbajnok egyetért Villeneuve-vel abban, hogy az eredeti vonalvezetés az igazi. "Ez egy híres pálya, de mivel nem a klasszikus oválpályán rendezik a viadalt, hanem egy belső, kanyargós részben, közepesnek minősítem. Ugyanakkor óriási kiváltság kétszázezer ember előtt versenyezni, tavaly megdöbbentő volt, milyen gyorsan feldolgozták ezek a remek emberek a verseny előtti hetekben történt tragédiákat” – fogalmazott Schumacher, aki idei 11. győzelmére hajt Indianapolisban.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik








