44. San Remo-rali, a vb 11. futama
A program. Péntek: 8 gyorsasági szakasz (147.25 km). Szombat: 6 (150.57). Vasárnap: 4 (88.02). Össztáv: 1406.84 km (ebbôl a gyorsasági szakaszok hossza: 385.84 km)
A vb állása. Pilóták: 1. Marcus Grönholm (finn, Peugeot 206 WRC) 51 pont, 2. C. McRae (brit, Ford Focus WRC) 33, 3. Burns (brit, Peugeot 206 WRC) 31, 4. Sainz (spanyol, Ford Focus WRC) 26, 5. G. Panizzi (francia, Peugeot 206 WRC) 21, 6. Solberg (norvég, Subaru Imrpeza WRC) 19. Gyártók: 1. Peugeot 115, 2. Ford 81, 3. Subaru 42, 4. Mitsubishi és Skoda 8-8, 6. Hyundai 6
Tv: Viasat3 –1.05, illetve Eurosport –0.15
44. San Remo-rali, a vb 11. futama
A program. Péntek: 8 gyorsasági szakasz (147.25 km). Szombat: 6 (150.57). Vasárnap: 4 (88.02). Össztáv: 1406.84 km (ebbôl a gyorsasági szakaszok hossza: 385.84 km)
A vb állása. Pilóták: 1. Marcus Grönholm (finn, Peugeot 206 WRC) 51 pont, 2. C. McRae (brit, Ford Focus WRC) 33, 3. Burns (brit, Peugeot 206 WRC) 31, 4. Sainz (spanyol, Ford Focus WRC) 26, 5. G. Panizzi (francia, Peugeot 206 WRC) 21, 6. Solberg (norvég, Subaru Imrpeza WRC) 19. Gyártók: 1. Peugeot 115, 2. Ford 81, 3. Subaru 42, 4. Mitsubishi és Skoda 8-8, 6. Hyundai 6
Tv: Viasat3 –1.05, illetve Eurosport –0.15
Ehhez arra lenne szükség, hogy a ponttáblázatban jelenleg fölényesen vezető Peugeot-istálló versenyzői az első két helyen végezzenek és a legnagyobb rivális, a Ford három pontnál kevesebbet gyűjtsön. És erre jó esély van az elmúlt évek tapasztalatai alapján. Az utóbbi két esztendőben ugyanis az oroszlános márka képviseletében Gilles Panizzi végzett az élen. A Peugeot aszfaltspecialistája most is kész a bevetésre – a sérülés miatt kihagyott két viadal után már újra a csapata rendelkezésére áll. Richard Burnsszel és Marcus Grönholmmal kiegészülve abszolút nem elképzelhetetlen, hogy a francia gyár újra kettős győzelmet arat.
Persze, arról sem szabad megfeledkezni, hogy a fő rivális Ford skót pilótája, Colin McRae is kétszer nyert már ezen a viadalon (1996, 1997), ráadásul neki és csapattársának, Carlos Sainznak most különösen fontos a jó szereplés, hiszen a Ford nemrég nyilvánvalóvá tette, hogy kettejük közül csak az egyik szerződését hosszabbítják meg az év végén. Hogy ez eredményfüggő, vagy sem, azt nem tudni, mindenesetre nem árt igyekezni...
A Subarunál Tommi Mäkinen lehet a csodafegyver: a négyszeres világbajnok ugyanis már nagyon szeretne bizonyítani, ráadásul neki is fekszenek az olasz pályák. Ezt bizonyítja, hogy 1998-ban és 1999-ben is nyert Olaszországban.
Persze, az igazsághoz tartozik, hogy az eredmény nemcsak a versenyzőkön múlik. Nagyon sokat számít a technikai háttér és a gumiválasztás is. Aszfalton a tapasztalatok alapján jobb a Michelin és mivel márciusban volt az utolsó klasszikus aszfaltos verseny (a német viadalon tele voltak kaviccsal az utak, úgyhogy az nem sorolható ide), a pirelliseknek meg kell várniuk az első néhány szakaszt ahhoz, hogy megtudják: mennyit fejlődött az abroncs az eltelt hónapok alatt.
Tehát a francia gumigyár nyújtotta előny is a Peugeot mellett szól, amely szeretné három futammal a vb vége előtt bebiztosítani a 32. világbajnoki címét.