Öt évig küzdött a Michelin-Budapest-rali szervezőbizottsága azért, hogy a kettes szorzójú Eb-futam megkapja az ötös szorzót, és úgy tűnik, végre siker koronázta a fáradozást. A jó hírt Erasmo Saliti, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) dél-európai régiójának képviselője közölte dr. Simon Lajossal, a főváros környéki viadal szervezőbizottságának vezetőjével. – A verseny sajtótájékoztatóján Saliti úr biztosított minket arról, hogy ha pozitív lesz a megfigyelői jelentés, akkor nincs akadálya annak, hogy előrébb lépjünk – mondta dr. Simon. –Az FIA ralibizottságának augusztus 29-i ülésén pedig a görög megfigyelő felterjesztette a versenyünket ötös szorzójúvá. Ezután már csak az van hátra, hogy a szövetség világtanácsa október másodikán elfogadja a felterjesztést, de ezzel általában nem szokott gond lenni.– Szerepelt az indoklásban, hogy mivel volt elsősorban elégedett a FIA-megfigyelő?– Kimagaslónak tartotta a sajtóiroda tevékenységét, a verseny publicitását, tetszettek neki a pályák, és a biztonsági előírásoknak is megfelelt a futamunk. Külön kiemelte, hogy az interneten egy gyorsasági késéssel lehetett követni az eseményeket. Természetesen az is sokat nyomott a latban, hogy a magyar mezőny rendkívül erős, no és az is lényeges, hogy a Michelinnel, mint főszponzorral kötött hosszú távú szerződés stabilitást és garanciát jelent számunkra az elkövetkező évekre. – Ön szerint az ötös szorzó jelent majd minőségnövekedést a külföldi indulók tekintetében?– Nem tudom, milyen összefüggésben lesz a kettő, de az biztos, hogy Saliti úrnak van egy terve arra vonatkozólag, hogy az egymáshoz közel lévő országok minél több képviselője vegyen részt a környező Eb-futamokon. – A hazai szövetség örült az előrelépésnek?– Természetes, hogy az MNASZ várja a végleges döntést, a vezetők hivatalosan csak a világtanács ülése után foglalnak majd állást az ügyben.