Magyarok a dobogón

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2002.09.09. 20:43
Címkék
Hat magyar indulója volt a hét végi, ausztriai zónabajnoki viadalnak: a királykategóriában és a H-csoportban is három-három hazai pilóta vette fel a versenyt a külföldi vetélytársakkal. A divízió I-ben tizenkilencen vágtak neki a küzdelmeknek, köztük a zónabajnoki pontversenyt e hét végéig vezető Révész Tamás, a Lanciával autózó Simon Zoltán és a nyolcszoros magyar bajnok Kotán Péter.
Közép-európai Zóna Trófea, 5. futam, Nordring

Divízió I.: 1. Alois Höller (osztrák, Lancia Delta), 2. Kotán (magyar, Fahrer Racing Club, Ford Focus), 3. Spitaler (osztrák, BMW), ...10. Simon (magyar, Topp Cars SE, Lancia Delta), ...16. Révész T. (magyar, Révész Rallye Team, Toyota Corolla). H-csoport: 1. Révész Bálint (magyar, Révész Rallye Team, Audi S2), 2. Reither (osztrák, VW Golf), 3. Móricz (magyar, Rabócsiring, Ford Escort Cosworth)
Közép-európai Zóna Trófea, 5. futam, Nordring

Divízió I.: 1. Alois Höller (osztrák, Lancia Delta), 2. Kotán (magyar, Fahrer Racing Club, Ford Focus), 3. Spitaler (osztrák, BMW), ...10. Simon (magyar, Topp Cars SE, Lancia Delta), ...16. Révész T. (magyar, Révész Rallye Team, Toyota Corolla). H-csoport: 1. Révész Bálint (magyar, Révész Rallye Team, Audi S2), 2. Reither (osztrák, VW Golf), 3. Móricz (magyar, Rabócsiring, Ford Escort Cosworth)
A mieinken kívül rajthoz állt a viadalon az Eb élmezőnyéhez tartozó Pavel Koutny, valamint a teljes osztrák élmezőny, beleértve az örökös bajnok Alois Höllert is.
De térjünk vissza a magyarokhoz. Révésznek ezen a hét végén nem volt szerencséje: az autója gyengélkedett a selejtezők során, ráadásul a harmadik kvalifikációs futamban ütközött az egyik ellenfelével, és bár besorolták a C-döntő első helyére, azon már technikai okok miatt nem tudott részt venni. A B-döntőben Simon révén voltunk érdekeltek, aki a negyedik helyről várhatta a lámpa szabad jelzését. Az első körben azonban ütközött az osztrák Stammingerrel, a Lanciája eleje teljesen összetört, úgyhogy meg kellett elégednie az összetett tizedik helyezéssel.
És akkor következett a királykategória nagydöntője, amelyben Koutny, Höller, Ramler, Kotán volt a felállás az első két sorban. A rajtot jól csípte el Kotán, pontosabban fogalmazhatnánk úgy is, hogy Koutny egy kicsit beragadt, úgyhogy a magyar mellé tudott érni az első kanyarban. Az Eb-mezőnyben edződött rutinos pilóta azonban erőszakosan védte a saját pozícióját, sikerült is Kotánt nekilöknie Ramlernek. A mi fiúnk visszaszorult a harmadik helyre, miközben ádáz csata kezdődött a vezető Höller és az őt támadó Koutny között az első helyért, ám az osztrák a cseh szabálytalanságai ellenére is megőrizte első helyét. Utóbb Koutnyt kizárták az említett szabálytalanságok miatt, úgyhogy Kotán végül az ezüstnek örülhetett. És tényleg örült, hiszen az idén eddig nem nagyon termett neki babér, mostanra viszont úgy tűnik, végre sikerült kiküszöbölni az "újszülött” Ford Focus gyerekbetegségeit.
A H-csoportban mindhárom magyar versenyző bejutott az A-döntőbe, ahol Révész Bálint a pole pozícióból, Móricz József mellőle, a sorozat pontversenyét eddig vezető Tóth Mihály pedig a negyedik helyről várhatta a rajtot.
A rajt Révésznek sikerült a legjobban: már a viadal elején egérutat nyert és végül rajt-cél győzelmet aratott Tóth és az osztrák Reither előtt. Móriczot ezen a hét végén nem vette pártfogásába Fortuna: a rajtnál eltört a Fordja féltengelye, úgyhogy a hatodik helyen zárt.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik