Portugál Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 11. futama, Estoril
A rajtsorrend. 125 kcm: 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:46.664, 2. Poggiali (San Marinó-i, Gilera) 1:46.872, 3. Ui (japán, Derbi) 1:47.113, 4. Jenkner (német, Aprilia) 1:47.113, 5. Kallio (finn, Honda) 1:47.320, 6. Sanna (olasz, Aprilia) 1:47.373, …11. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 1:47.573, …31. Tóth Imre (magyar, Honda) 1:49.743. 250 kcm: 1. Porto (argentin, Yamaha) 1:41.708, 2. Melandri (olasz, Aprilia) 1:42.097, 3. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:42.325, 4. Elias (spanyol, Aprilia) 1:42.451, 5. Battaini (olasz, Aprilia) 1:42.542, 6. Alzamora (spanyol, Honda) 1:42.595. MotoGP: 1. Checa (spanyol, Yamaha) 1:39.793, 2. Kato (japán, Honda) 1:39.868, 3. Rossi (olasz, Honda) 1:39.984, 4. Barros (brazil, Honda) 1:40.112, 5. Biaggi (olasz, Yamaha) 1:40.147, 6. McWilliams (brit, Proton KR3) 1:40.308
Tv: Eurosport, 11.00–16.15 (élô)
Checa négy évet várt
Portugál Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 11. futama, Estoril
A rajtsorrend. 125 kcm: 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:46.664, 2. Poggiali (San Marinó-i, Gilera) 1:46.872, 3. Ui (japán, Derbi) 1:47.113, 4. Jenkner (német, Aprilia) 1:47.113, 5. Kallio (finn, Honda) 1:47.320, 6. Sanna (olasz, Aprilia) 1:47.373, …11. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 1:47.573, …31. Tóth Imre (magyar, Honda) 1:49.743. 250 kcm: 1. Porto (argentin, Yamaha) 1:41.708, 2. Melandri (olasz, Aprilia) 1:42.097, 3. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:42.325, 4. Elias (spanyol, Aprilia) 1:42.451, 5. Battaini (olasz, Aprilia) 1:42.542, 6. Alzamora (spanyol, Honda) 1:42.595. MotoGP: 1. Checa (spanyol, Yamaha) 1:39.793, 2. Kato (japán, Honda) 1:39.868, 3. Rossi (olasz, Honda) 1:39.984, 4. Barros (brazil, Honda) 1:40.112, 5. Biaggi (olasz, Yamaha) 1:40.147, 6. McWilliams (brit, Proton KR3) 1:40.308
Tv: Eurosport, 11.00–16.15 (élô)
A rajtsorrend. 125 kcm: 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:46.664, 2. Poggiali (San Marinó-i, Gilera) 1:46.872, 3. Ui (japán, Derbi) 1:47.113, 4. Jenkner (német, Aprilia) 1:47.113, 5. Kallio (finn, Honda) 1:47.320, 6. Sanna (olasz, Aprilia) 1:47.373, …11. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 1:47.573, …31. Tóth Imre (magyar, Honda) 1:49.743. 250 kcm: 1. Porto (argentin, Yamaha) 1:41.708, 2. Melandri (olasz, Aprilia) 1:42.097, 3. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:42.325, 4. Elias (spanyol, Aprilia) 1:42.451, 5. Battaini (olasz, Aprilia) 1:42.542, 6. Alzamora (spanyol, Honda) 1:42.595. MotoGP: 1. Checa (spanyol, Yamaha) 1:39.793, 2. Kato (japán, Honda) 1:39.868, 3. Rossi (olasz, Honda) 1:39.984, 4. Barros (brazil, Honda) 1:40.112, 5. Biaggi (olasz, Yamaha) 1:40.147, 6. McWilliams (brit, Proton KR3) 1:40.308
Tv: Eurosport, 11.00–16.15 (élô)
A harmadik sorból rajtolhat Talmácsi
Talmácsi Gábor (125 kcm, 11. rajtpozíció): – Délelôtt remek formában voltam, a szabadedzésen futott köridômmel az ötödik lennék a rajtsorrendben. Az idômérésen azonban rapszodikus volt az idôjárás, hol csepergett az esô, hol kisütött a nap, a forgalom is nagy volt a pályán, ezért nem tudtam javítani. A pénteken mögöttem végzôk közül ketten azonban gyorsultak, így Checcinello és Kallio elém került, de így is a harmadik sorból indulhatok. Az edzés végén egyébként „megragadt” a motorom, az utolsó kört már be sem tudtam fejezni, kimentem a porba. Mivel az új henger egy kicsit másként mûködik, mint a régebbi, hosszabb váltóáttételt fogok használni a vasárnap reggeli bemelegítô edzésen. A versenyen pedig egy jó start után bármi megtörténhet, fôleg, ha esik az esô... Általában a vizes pályán én jól szoktam menni, úgyhogy talán nem is lenne rossz, ha esne.
Tóth Imre (125 kcm, 31. rajtpozíció): – A délelôtti tréningen javítottam több mint egy másodpercet a pénteki idôeredményemen, ám a délutáni idômérést nagyon elrontottam. Az idôjárás viszontagságai miatt csak az elsô hat-hét percben lehetett gyors kört menni, és én futottam is egy elfogadhatót, de ezt követôen sajnos senkinek a szélárnyékába nem tudtam behúzódni. Úgy nézett ki, hogy mindenki vár valamire. Ráadásul az utolsó körben hatalmasat esett közvetlenül elôttem az egyik angol ellenfelem, úgyhogy majdnem keresztülmentem rajta. Ezek után már esélyem sem volt a javításra.
Talmácsi Gábor (125 kcm, 11. rajtpozíció): – Délelôtt remek formában voltam, a szabadedzésen futott köridômmel az ötödik lennék a rajtsorrendben. Az idômérésen azonban rapszodikus volt az idôjárás, hol csepergett az esô, hol kisütött a nap, a forgalom is nagy volt a pályán, ezért nem tudtam javítani. A pénteken mögöttem végzôk közül ketten azonban gyorsultak, így Checcinello és Kallio elém került, de így is a harmadik sorból indulhatok. Az edzés végén egyébként „megragadt” a motorom, az utolsó kört már be sem tudtam fejezni, kimentem a porba. Mivel az új henger egy kicsit másként mûködik, mint a régebbi, hosszabb váltóáttételt fogok használni a vasárnap reggeli bemelegítô edzésen. A versenyen pedig egy jó start után bármi megtörténhet, fôleg, ha esik az esô... Általában a vizes pályán én jól szoktam menni, úgyhogy talán nem is lenne rossz, ha esne.
Tóth Imre (125 kcm, 31. rajtpozíció): – A délelôtti tréningen javítottam több mint egy másodpercet a pénteki idôeredményemen, ám a délutáni idômérést nagyon elrontottam. Az idôjárás viszontagságai miatt csak az elsô hat-hét percben lehetett gyors kört menni, és én futottam is egy elfogadhatót, de ezt követôen sajnos senkinek a szélárnyékába nem tudtam behúzódni. Úgy nézett ki, hogy mindenki vár valamire. Ráadásul az utolsó körben hatalmasat esett közvetlenül elôttem az egyik angol ellenfelem, úgyhogy majdnem keresztülmentem rajta. Ezek után már esélyem sem volt a javításra.
Szombaton mégsem Checa volt reflektorfényben, hanem egy 250-es motoros. Az argentin Sebastian Portóról van szó, aki az egész idény eddigi legnagyobb szenzációját szolgáltatta Estorilban. Miután Olivier Jacque 2000-ben világbajnok lett, a Yamaha kivonta gyári alakulatát a negyedliteres mezőnyből, ennek megfelelően az YZR–250-es fejlesztését sem erőltette túlságosan. Ugyan a japán Oszamu Mijazaki megnyerte a Japán GP-t – a szuzukai esős versenyen elsősorban a pályaismeret miatt győzött a pilóta –, azt senki sem gondolta volna, hogy a gyári hondásokat és apriliásokat a későbbiekben is meg tudja előzni egy privát yamahás. A 24 éves Portónak viszont sikerült, ami csak részben meglepetés: egyrészt a Német és Cseh GP-n megszerezte az első érmeit, ráadásul a Yamaha jövőre fel akarja vinni őt a MotoGP-be.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik





