Portugál Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 11. futama, Estoril
Az 1. idômérô edzés. 125 kcm: 1. Poggiali (San Marinó-i, Gilera) 1:46.872, 2. Ui (japán, Derbi) 1:47.113, 3. Jenkner (német, Aprilia) 1:47.327, 4. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:47.348, 5. Sanna (olasz, Aprilia) 1:47.373, 6. Giansanti (olasz, Honda) 1:47.502, …9. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 1:47.573, …28. Tóth Imre (magyar, Honda) 1:50.213. 250 kcm: 1. Melandri (olasz, Aprilia) 1:42.106, 2. Rolfo (olasz, Honda) 1:42.353, 3. Battaini (olasz, Aprilia) 1:42.430, 4. Elias (spanyol, Aprilia) 1:42.544, 5. Alzamora (spanyol, Honda) 1.42.591, 6. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:42.729. MotoGP: 1. Barros (brazil, Honda) 1:40.112, 2. Kato (japán, Honda) 1:40.119, 3. Rossi (olasz, Honda) 1:40.413, 4. Capirossi (olasz, Honda) 1:40.441, 5. Checa (spanyol, Yamaha) 1:40.488, 6. Ukava (japán, Honda) 1:40.509, 7. Biaggi (olasz, Yamaha) 1:40.6
Tv: Eurosport, 13.45–16.15 (élô)
Barros a nevető negyedik

Alex Barros hatalmas meglepetésre kétütemû Hondájával megelôzte az „erôgépeket”

Alex Barros hatalmas meglepetésre kétütemû Hondájával megelôzte az „erôgépeket”
A Yamahánál is zajlanak az események. Egyfelől Max Biaggi bejelentette, hogy a brnói győzelme dacára sem tér vissza a három hangvillásokhoz, másrészt pedig a Yamaha közölte, hogy az idei amerikai szuperbike-bajnokot, a mindössze 21 éves Nicky Haydent szeretné megszerezni Biaggi helyére. (Ez utóbbi hír óriási meglepetés, hiszen Michael Doohan a Hondának már beajánlotta a fiatal tengerentúli tehetséget.)
És ezzel még nem volt vége a meglepetéseknek, az első időmérő edzésen újabbak következtek.
"Brnóban végleg bebizonyosodott, hogy nagyon nagy technikai hátrányba kerültünk az ellenfelekhez képest, amiért nagyon nehéz lesz megvédeni a vb-címemet” – mondta a gilerás Manuel Poggiali, akinek új alkatrészeket adott az olasz gyár Estorilra, amelyekkel egyelőre szárnyal. A 19 éves motoros legveszélyesebb riválisa Arnaud Vincent – akit Brno után kiemelten kezdett el támogatni az Aprilia-gyár – viszont szenved: a francia bukott és csak a 7. helyre volt jó. Talmácsi Gábornak azonban fekszik a technikás pálya. Honfitársunk úgy lett kilencedik, hogy megelőzte Cecchinellót, Olive-t, Pablo Nietót, Borsoit és Azumát is.
A MotoGP-ben sem a nyers erő diadalmaskodott. Hiszen ahogyan Poggiali féken tudta tartani a szupererős Apriliákat, úgy Alex Barros is le tudta előzni a kétütemű Hondájával a négyütemű lóerőgyárakat. (Barros motorja körülbelül 25 lóerővel gyengébb!) Pedig Ukava, Checa és Kato mindent megtett, ám az utolsó pillanatokban már nem volt ellenszerük Barrosszal szemben.
Talmácsi remekelt
Talmácsi Gábor (125 kcm, 9. hely): – Tavaly váltógondokkal küszködtem Estorilban, ezért most már otthon kiszámoltam, hogy mi lenne a megfelelô beállítás – és persze rosszul választottam. A délelôtti tréningen csak a huszonkettedik voltam, de ez a tapasztalat vitt közelebb a jó megoldáshoz. A kilencedik hely szerintem nagyon jó. Csak az a kérdés, végigbírja-e így a motor, mert az egyenesekben normálisan maximum tizennégyezres fordulaton kellene mûködnie, az enyém pedig tizennégyezer-ötszázat forog. Remélem, a szakemberek úgy döntenek, hogy ez nem kockázatos, mert jó lenne, ha tudnám tartani ezt a rajtpozíciót a szombati idômérésen is. Úgy érzem, bennem még van néhány tized, még tudok javulni.
Tóth Imre (125 kcm, 28. hely): –Az elsô edzésen sokkal jobb volt a motorom, mint Brnóban, ám nagyon nehéz volt számomra a tréning, mert egyáltalán nem ismertem a pályát. Van két sikán, amelyekben egyáltalán nem tudom eltalálni a helyes íveket. Látom, hogy hol fordulnak a többiek, de én képtelen vagyok rá. Ráadásul itt mindig nagy a szél, ráhordja a port a pályára, de ennek ellenére is tetszik nekem az estorili aszfaltcsík. Ha abban az ominózus két kanyarban úgy fordulnék, mint az élmenôk, az legalább egy másodpercet jelentene számomra.
Talmácsi Gábor (125 kcm, 9. hely): – Tavaly váltógondokkal küszködtem Estorilban, ezért most már otthon kiszámoltam, hogy mi lenne a megfelelô beállítás – és persze rosszul választottam. A délelôtti tréningen csak a huszonkettedik voltam, de ez a tapasztalat vitt közelebb a jó megoldáshoz. A kilencedik hely szerintem nagyon jó. Csak az a kérdés, végigbírja-e így a motor, mert az egyenesekben normálisan maximum tizennégyezres fordulaton kellene mûködnie, az enyém pedig tizennégyezer-ötszázat forog. Remélem, a szakemberek úgy döntenek, hogy ez nem kockázatos, mert jó lenne, ha tudnám tartani ezt a rajtpozíciót a szombati idômérésen is. Úgy érzem, bennem még van néhány tized, még tudok javulni.
Tóth Imre (125 kcm, 28. hely): –Az elsô edzésen sokkal jobb volt a motorom, mint Brnóban, ám nagyon nehéz volt számomra a tréning, mert egyáltalán nem ismertem a pályát. Van két sikán, amelyekben egyáltalán nem tudom eltalálni a helyes íveket. Látom, hogy hol fordulnak a többiek, de én képtelen vagyok rá. Ráadásul itt mindig nagy a szél, ráhordja a port a pályára, de ennek ellenére is tetszik nekem az estorili aszfaltcsík. Ha abban az ominózus két kanyarban úgy fordulnék, mint az élmenôk, az legalább egy másodpercet jelentene számomra.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik





