Még mindig bajban az Arrows-istálló
Az Arrows-istálló szerdán nagy örömmel bejelentette, hogy megoldódtak pénzügyi gondjai, és részt vesz a Belga Nagydíjon. Tom Walkinshaw csapatának kamionjai meg is érkeztek Spa-Francorchamps-ba, és a csütörtöki gépátvételen is sikeresen átestek a narancs-fekete gépek. Azonban a szerzôdések péntekre tervezett véglegesítése elmaradt, ezért az Arrows lemondta a Belga GP-n való szereplést. „A szerdai nyilatkozat után közöljük, hogy az istálló jogi megbízottai még dolgoznak azon a dokumentumon, amely biztosítja az Arrows adásvételét. A legkiválóbb szakemberek az egész héten azon fáradoztak, hogy a Belga Nagydíj elsô napjára készen legyenek a papírmunkával, ám az adatok sokasága miatt ez nem valósulhatott meg. Ennek megfelelôen a csapat tulajdonosváltása nem következett be, így az Arrows nem tud részt venni a Belga Nagydíjon” – szólt a team hivatalos nyilatkozata. Az FIA részletes magyarázatot követel a csapattól, mielôtt szankcionálja a nagydíj elmulasztását. Az Arrows Enrique Bernoldit és Heinz-Harald Frentzent nevezte csütörtökön, igaz, a német sofôr el sem utazott Spába, hanem otthon maradt Monte-Carlóban.
Schumacher első spái pole-ja
A világbajnok Michael Schumacher indul az első rajtkockából a 49. Belga Nagydíjon, amelyen a Ferrari magyarországi uralma után ismét szorosnak tűnik a versengés. Kimi Räikkönen, a West-McLaren finnje a pénteki és szombat délelőtti remeklése után beékelődött a két ferraris közé, a 48. pole pozícióját szerző Schumi mellől, a második helyről rajtolhat. A két héttel ezelőtti Magyar Nagydíjat megnyerő Rubens Barrichello és a hungaroringi harmadik Ralf Schumacheré a második, Juan Pablo Montoyáé és David Coulthardé a harmadik rajtsor. A Francia GP-hez és a Magyar Nagydíjhoz hasonlóan a spái futamot is az Arrows-Cosworthok nélkül rendezik meg, a csapat adásvétele ugyanis még nem fejeződött be.
Michael Schumacher 1991-ben Spa-Francorchamps-ban debütált a Formula–1-ben, amelyben első győzelmét egy évvel később, azaz tíz éve aratta. Azóta 1993-ban a négyszeres világbajnokká váló Alain Prostot másodikként kísérte a célba, 1994-ben elvették tőle a győzelmet, mert autója nem felelt meg a szabályoknak, 1995-ben, 1996-ban és 1997-ben zsinórban háromszor győzött, 1998-ban emlékezetes karambolba keveredett David Coultharddal, az 1999-es futamot lábtörése miatt kihagyta, 2000-ben Mika Häkkinen káprázatos előzése megfosztotta a győzelemtől, amelyet tavaly sikerült bezsebelnie.Az ötszörös világbajnok számára különleges futam a Belga Nagydíj, amelyet Spa-Francorchamps-ban, szülőhelyétől 50 kilométerre rendeznek. Azonban az eddigi tíz alkalommal egyvalami nem jött össze a németnek: megszerezni a pole pozíciót. Schumachernek szombatig kellett várnia a bravúrra, az F2002-essel ugyanis sikerült megkaparintania az első rajtkockát. A Ferrari németjének a lehetséges tizenkettőből kilenc kör is elég volt a felhős időben, ám az esőmentes tréningen az idejével senki sem volt partiban.Az edzéselsőséget a véghajrá előtti utolsó kísérletével biztosította be, 1:43.726 perces körével már Kimi Räikkönen sem tudta felvenni a versenyt. A pénteki és szombat délelőtti szabadedzések legjobbja kiválóan vezetett, a McLaren-Mercedesszel megelőzte a Magyar Nagydíjon rajtelső Rubens Barrichellót. A finn eredményei minden próbálkozással javultak, de az utolsó percben tett kísérleténél megcsúszott az ezüst nyila, és elszálltak az elsőségről szóló reményei. Räikkönen a Magyar Nagydíj 11. rajtkockájához képest elégedett lehet, és ha a versenyen ugyanolyan gyors tud lenni, mint az eddigi napokon, jóváteheti franciaországi hibáját (akkor öt körrel a leintés előtt megcsúszott, és Michael Schumacher átvette tőle az első helyet).A Räikkönennel szemben hiába próbálkozó Barrichello indul a legjobb helyről a vb-pontverseny második helyéért küzdők közül, a 40-40 ponttal álló két williamsest és Coulthardot is maga mögé utasította. A Williams-BMW-t irányító Ralf Schumacher, Juan Pablo Montoya páros a Magyar Nagydíjhoz hasonlóan Belgiumban sem tudott versenybe szállni az első rajtsorért. Montoya a digitális televízióban is hallható, a boxutca és közte élő rádióadón keresztül pocskondiázta Räikkönent, aki feltartotta az egyik gyors körében.Coulthardnak nemcsak fiatal csapattársával szembeni reménytelen próbálkozását kellett elviselnie, hanem ezüst nyilának hibáit is, amelyek miatt az edzés folyamán a tartalékautóra kellett váltania, és végül csak a hatodik lett, egy másodperccel Räikkönen mögött.
Az igen jó Michelin-gumiknak és a felújított felfüggesztésének köszönhetően remekelt a Jaguar-istálló, a Jarno Trulli mögött a nyolcadik helyen végző Eddie Irvine az eddigi legelőkelőbb rajtkockát szerezte meg az idén. Pedro de la Rosa sem panaszkodhat, a 11. hely számára igen jó eredmény. A két Jaguar-Cosworth közé az idény végén visszavonuló Mika Salo és a pályafutását jövőre a BAR-nál folytató Jenson Button ékelődött be, majd a harmadik legjobb bridgestone-os, Jacques Villeneuve következett.
A kanadai is egyike volt azon három hondásnak, akik a pálya szélén hagyták autójukat, Villeneuve Giancarlo Fisichellához hasonlóan kicsúszott, míg Olivier Panis mögött – a pénteki szabadedzéshez hasonlóan – kifüstölt a Honda-motor. A leginkább mégis a Sauber lehet dühös, Felipe Massa és Nick Heidfeld a 17. és 18. rajtkockát szerezte meg, utóbbit majdnem megelőzte a minardis Mark Webber. Az ausztrál csapattársa, Anthony Davidson – aki a gyengélkedő Alex Yoong helyett ugrott be két versenyre – a Magyar Nagydíj után másodszor is magabiztosan kvalifikálta magát a versenyre, amelynek rajtja vasárnap délután kettőkor lesz.
Még mindig bajban az Arrows-istálló
Az Arrows-istálló szerdán nagy örömmel bejelentette, hogy megoldódtak pénzügyi gondjai, és részt vesz a Belga Nagydíjon. Tom Walkinshaw csapatának kamionjai meg is érkeztek Spa-Francorchamps-ba, és a csütörtöki gépátvételen is sikeresen átestek a narancs-fekete gépek. Azonban a szerzôdések péntekre tervezett véglegesítése elmaradt, ezért az Arrows lemondta a Belga GP-n való szereplést. „A szerdai nyilatkozat után közöljük, hogy az istálló jogi megbízottai még dolgoznak azon a dokumentumon, amely biztosítja az Arrows adásvételét. A legkiválóbb szakemberek az egész héten azon fáradoztak, hogy a Belga Nagydíj elsô napjára készen legyenek a papírmunkával, ám az adatok sokasága miatt ez nem valósulhatott meg. Ennek megfelelôen a csapat tulajdonosváltása nem következett be, így az Arrows nem tud részt venni a Belga Nagydíjon” – szólt a team hivatalos nyilatkozata. Az FIA részletes magyarázatot követel a csapattól, mielôtt szankcionálja a nagydíj elmulasztását. Az Arrows Enrique Bernoldit és Heinz-Harald Frentzent nevezte csütörtökön, igaz, a német sofôr el sem utazott Spába, hanem otthon maradt Monte-Carlóban.
Az Arrows-istálló szerdán nagy örömmel bejelentette, hogy megoldódtak pénzügyi gondjai, és részt vesz a Belga Nagydíjon. Tom Walkinshaw csapatának kamionjai meg is érkeztek Spa-Francorchamps-ba, és a csütörtöki gépátvételen is sikeresen átestek a narancs-fekete gépek. Azonban a szerzôdések péntekre tervezett véglegesítése elmaradt, ezért az Arrows lemondta a Belga GP-n való szereplést. „A szerdai nyilatkozat után közöljük, hogy az istálló jogi megbízottai még dolgoznak azon a dokumentumon, amely biztosítja az Arrows adásvételét. A legkiválóbb szakemberek az egész héten azon fáradoztak, hogy a Belga Nagydíj elsô napjára készen legyenek a papírmunkával, ám az adatok sokasága miatt ez nem valósulhatott meg. Ennek megfelelôen a csapat tulajdonosváltása nem következett be, így az Arrows nem tud részt venni a Belga Nagydíjon” – szólt a team hivatalos nyilatkozata. Az FIA részletes magyarázatot követel a csapattól, mielôtt szankcionálja a nagydíj elmulasztását. Az Arrows Enrique Bernoldit és Heinz-Harald Frentzent nevezte csütörtökön, igaz, a német sofôr el sem utazott Spába, hanem otthon maradt Monte-Carlóban.
Az igen jó Michelin-gumiknak és a felújított felfüggesztésének köszönhetően remekelt a Jaguar-istálló, a Jarno Trulli mögött a nyolcadik helyen végző Eddie Irvine az eddigi legelőkelőbb rajtkockát szerezte meg az idén. Pedro de la Rosa sem panaszkodhat, a 11. hely számára igen jó eredmény. A két Jaguar-Cosworth közé az idény végén visszavonuló Mika Salo és a pályafutását jövőre a BAR-nál folytató Jenson Button ékelődött be, majd a harmadik legjobb bridgestone-os, Jacques Villeneuve következett.
A kanadai is egyike volt azon három hondásnak, akik a pálya szélén hagyták autójukat, Villeneuve Giancarlo Fisichellához hasonlóan kicsúszott, míg Olivier Panis mögött – a pénteki szabadedzéshez hasonlóan – kifüstölt a Honda-motor. A leginkább mégis a Sauber lehet dühös, Felipe Massa és Nick Heidfeld a 17. és 18. rajtkockát szerezte meg, utóbbit majdnem megelőzte a minardis Mark Webber. Az ausztrál csapattársa, Anthony Davidson – aki a gyengélkedő Alex Yoong helyett ugrott be két versenyre – a Magyar Nagydíj után másodszor is magabiztosan kvalifikálta magát a versenyre, amelynek rajtja vasárnap délután kettőkor lesz.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik








