17. Magyar Nagydíj, a 17 futamos Formula–1-es világbajnokság 13. állomása, HungaroringA 77 körös (306.069 km) verseny végeredménye:
1. Rubens Barrichello (brazil, Ferrari, Bridgestone) 1:41.49.001 (átlag: 180.364 km/óra)
2. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 0.434 másodperc hátrány
3. R. Schumacher (német, Williams-BMW, Michelin) 13.355 mp h.
4. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 29.479 mp h.
5. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 37.800 mp h.
6. Fisichella (olasz, Jordan-Honda, B) 1:08.804 perc h.
7. Massa (brazil, Sauber-Petronas, B) 1:13.612 p h., 8. Trulli (olasz, Renault, M) 1 kör h., 9. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1 k h., 10. Szato (japán, Jordan-Honda, B) 1 k h., 11. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1 k h., 12. Panis (francia, BAR-Honda, B) 1 k h., 13. De La Rosa (spanyol, Jaguar-Cosworth, M) 2 k h., 14. McNish (brit, Toyota, M) 2 k h., 15. Salo (finn, Toyota, M)* 2 k h., 16. Webber (ausztrál, Minardi-Asiatech, M) 2 k h.
*=25 másodperces büntetést kapott
Feladta: Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B, erőátvitel-meghibásodás) a 21., Irvine (ír, Jaguar-Cosworth, M, motorhiba) a 24., Button (brit, Renault, M, kicsúszás) a 31., Davidson (brit, Minardi-Asiatech, M) a 60. körben.
Leggyorsabb kör: M. Schumacher (72. kör) 1:16.207 (átlag: 187.778 km/óra)
A vb-pontverseny állása
Pilóták
1. M. Schumacher 112
2. Barrichello 45
3. Montoya és R. Schumacher 40-40
5. Coulthard 34
6. Räikkönen 20
7. Button 11, 8. Heidfeld és Fisichella 7-7, 10. Trulli és Massa 4-4, 12. Irvine és Villeneuve 3-3, 14. Frentzen, Panis, Salo és Webber 2-2
Konstruktőrök
1. Ferrari 157
2. Williams 80
3. McLaren 54
4. Renault 15
5. Sauber 11
6. Jordan 7
7. BAR 5
8. Jaguar 3
9. Minardi, Arrows és Toyota 2-2
(Következik: Belga Nagydíj, szeptember 1., Spa-Francorchamps)
Körrôl körre
Rajt. Barrichello a várakozásoknak megfelelôen remekül indult a pole pozícióból, Ralf Schumacher kis híján megelôzte bátyját, de Michael Schumacher a belsô ívet védve megôrizte második helyét. A külsô ívrôl rajtolók kiválóan kihasználták a tiszta aszfalt elônyeit, az elsô kanyarba érô hatos élmezônybôl öten – Barrichello és Ralf Schumi mellett Fisichella, Massa és Button – a pálya bal oldaláról kezdték meg a száguldást. A második kanyarban Button és a 7. helyezett Montoya autója összeért, de mindketten folytatták a versenyt.
1. kör. A mezôny Barrichello, M. Schumacher, R. Schumacher, Fisichella, Massa, Button, Montoya, Räikkönen, Trulli, Heidfeld, Coulthard, Villeneuve, Irvine, Szato, Salo, De La Rosa, McNish, Webber, Panis, Davidson sorrendben haladt át a célvonalon.
2. kör. Coulthard megelôzte Heidfeldet.
10. kör. A két Ferrari egy másodpercen belül volt egymáshoz képest, Ralf Schumi hátránya Barrichellóval szemben 9.8 másodpercre nôtt. A williamsest követôk tisztes távot tartottak egymás mögött, a legnagyobb csata Button, Montoya és Räikkönen között alakult ki.
20. kör. Ralf hátránya 11. másodperc volt, azaz nem nôtt tovább jelentôsen. Fisichella 14 másodperccel lemaradt a harmadik helyezettôl, mögötte Massa 4, a Button, Montoya, Räikkönen trió további 7 másodperces hátránnyal következett.
21. kör. Villeneuve BAR-Hondája a célegyenesben felmondta a szolgálatot, a kanadai kiesett a versenybôl.
22. kör. Räikkönen agresszívan támadta Montoyát, a második kanyarban a kolumbiai mellé ért, Montoya a harmadik ívben lefutott a pályáról, és nemcsak a 7. helyet veszítette el, hanem Trulli és Coulthard mögé esett vissza. A kör végén a boxba állt, 9.2 másodperces kiállása után a 18. helyen folytatta.
24. kör. Eddie Irvine Jaguar-Cosworthja műszaki hibája miatt kiesett.
25. kör. Anthony Davidson túljutott élete elsô Formula–1-es kerékcseréjén és üzemanyagfelvételén.
29. kör. Az élcsoportból Fisichella ment elsôként a boxba.
31. kör. Schumacher 8.4 másodpercet töltött a boxban.
32. kör. Button a 12. kanyar elôtt letért az ideális ívrôl, a pálya poros részén megpördült, és a kavicságyba csúszva feladta a versenyt. Barrichello szervizelése 9, másodpercig tartott
33. kör. Ralf Schumacher a boxban járt, abból kijövet ráhajtott a záróvonalra.
34. kör. Coulthard 8 másodpercet töltött szerelôinél.
35. kör. Räikkönen is átesett a kerékcseréjén és az üzemanyagfelvételén.
36. kör. A boxkiállások elsô köre után Barrichello, M. Schumacher, R. Schumacher, Fisichella, Massa, Räikkönen, Coulthard, Trulli, Heidfeld, Szato, Montoya, Panis, Salo, De La Rosa, McNish, Webber, Davidson volt a sorrend.
40. kör. Michael Schumacher lôtávolból követte csapattársát, Ralf hátránya 22.7, Fisichelláé 49.5, Massáé 52.1 másodperc volt a brazil mögött. Massára egyre inkább felzárkózott a két McLaren-Mercedes.
45. kör. Coulthard a 12-es kanyarban kisodródott, a kavicságyban megtett méterek után folytatta a versenyt.
51. kör. A második boxinváziót is Fisico nyitotta, 8.5 másodpercig tartott a kiállása.
53. kör. Massa volt az élbolyból a második vállalkozó, az ô szervizelése 8.4 másodpercig tartott, éppen Fisichella mögé jött vissza.
54. kör. Ralf Schumachert 8.2 másodperc alatt intézték el szerelôi.
55. kör. Michael Schumacher autóján 7.6 másodperc alatt végezték el a teendôket.
56. kör. Barrichello kerékcseréje és üzemanyagfelvétele is 7.6 másodpercet vett igénybe, Montoya is ebben a fordulóban jött ki másodszor.
58. kör. Coulthard 8.2 másodperc alatt végzett a boxban, a skót kényelmesen a Fisichella, Massa páros elôtt csatlakozott a versenyhez.
61. kör. Anthony Davidson elsô Formula–1-es versenye a kavicságyban ért véget, a Minardi britje a 9-es kanyarban csúszott ki. A versenyben lévôk közül utolsóként Räikkönen is túljutott második szervizelésén.
63. kör. Barrichello, M. Schumacher, R. Schumacher, Räikkönen, Coulthard, Fisichella, Massa, Trulli, Heidfeld, Szato, Montoya, Panis, Salo, De La Rosa, Webber volt a sorrend.
72. kör. Michael Schumacher az összes szektorban csúcsot futva, 1:16.207 perccel a verseny leggyorsabb körét produkálta.
77. kör. Rubens Barrichello rajt, cél gyôzelmet aratott a 17. Magyar Nagydíjon, Michael Schumacher második helyének köszönhetôen a Ferrari-istálló kettôs gyôzelemmel ünnepelte fennállása 12. konstruktôr-világbajnoki címét.
Rubens Barrichello: – A legfontosabb dolog ezzel a győzelemmel kapcsolatban, hogy megnyertük vele a konstruktőr-világbajnoki címet. Fantasztikus nap volt: jó autó, hibátlan boxtaktika és egyáltalán, minden remek volt! Még most sem tudom elhinni, hogy milyen jól sikerült a rajtom. Én csak megpróbáltam nyugodt maradni, és nem túl későn fékezni. A viadal első részében óvtam a hátsó gumikat, nehogy később gondok legyenek, de az abroncsok remekül bírták a strapát. Michael mind a két boxkiállásom után nagyon közel volt hozzám, és az nagy lelki teher, ha tudod, hogy a bajnok jön mögötted. Megpróbáltam maximálisan koncentrálni, és azon voltam, hogy ne hibázzak. Amikor Michael megfutotta a gyors körét, nagyon meglepődtem, mert olyan hirtelen termett mögöttem. Nagyon várom már a következő, a spái futamot, ahol, remélem, újra jól tudok szerepelni.
Michael Schumacher: –Nem volt túl jó a rajtom, úgy éreztem, mintha jégen haladnék a pálya piszkos oldalán. Ezért aztán természetesen Ralf megpróbált megelőzni engem kívülről. Fair akció volt, de én későn léptem a fékre, és beestem a kanyarba Rubens mögé. Később már csak azt tartottam szem előtt, hogy épségben bevigyem a kocsit a célba. Az ok, amiért azt a nagyon gyors kört futottam, nem volt más, mint a Silverstone-ban történtek. Akkor Rubens volt mögöttem egy hasonló helyzetben, és már mindketten csak biztosra akartunk menni. És akkor hirtelen futott egy gyors köridőt. Ma ugyanez volt velem. Megkérdeztem Rosst, mi volt a leggyorsabb köridő versenyen, és visszafizettem Rubensnek a kölcsönt Silverstone-ért. A legfontosabb számunkra most az, hogy őt behozzuk a vb-pontverseny második helyére. Remélem, ez minél hamarabb bekövetkezik, és attól kezdve jókat csatázhatunk.
Ralf Schumacher: – Boldogok lehetünk a vasárnapi eredmény miatt. A borzalmas szabadedzés után, elégedett voltam az időmérésen megszerzett rajtpozíciómmal és a dobogós helyezéssel. Igazából nem számítottunk a harmadik helyre ezen a pályán. Elégedettnek kell lennünk, hiszen mi voltunk az egyetlen csapat, amely valamelyest tartani tudta a lépést a Ferrarik mögött. Fogalmazhatunk úgy is: mi voltunk a legjobbak a vesztesek közül. Úgy nyomtam a gázt, ahogy tudtam, de sajnos jó néhányszor állt elő olyan helyzet, hogy utolértem lekörözötteket, akik feltartottak. Két briliáns pit stopunk volt, és ezért köszönet jár a csapatnak. A Michelin abroncsok szintén egyre jobbak és jobbak, ami nagy segítség a verseny folyamán.
Kimi Räikkönen: –Figyelembe véve a rajtpozíciónkat és azt, hogy a Hungaroringen a pálya adottságai miatt nagyon nehéz előzni, nagyon örülök annak, hogy legalább néhány pontot tudtunk szerezni. A rajtom jól sikerült, nyertem néhány pozíciót az első kör folyamán. Azután Montoyával csatáztam a hetedik helyért. A huszonkettedik körben egymás mellett mentünk be a kettes kanyarba, és a hármasba már én fordultam elsőként, mert ő túl szélesre vette az ívet. Azután Button mögött autóztam, aki kicsúszott a pályáról, később pedig megelőztem Trullit és Massát a boxutcában. Ha előrébb lettünk volna a rajtrácson, a dobogón is végezhettünk volna, mivel elég gyorsak voltunk és a taktikánk is megfelelő volt.
David Coulthard: –Jól rajtoltam, de az első kanyarban kicsúsztam a pályáról, és veszítettem néhány helyet. A második kör elején megelőztem Heidfeldet, és feljöttem a tizedik helyre. A jó taktikának köszönhetően tudtam feljönni az ötödik pozícióba. Az autó egyensúlya nem volt tökéletes, a hátulja "idegesen” viselkedett, de öszszességében jobb volt, mint az edzéseken, ezért nagy kár, hogy nem indulhattam előkelőbb helyről.
Giancarlo Fisichella: – Bíztam benne, hogy talán több pontot is szerezhetünk, de sajnos a McLarenek gyorsabbak voltak nálunk. A meleg időjárás nem nagyon kedvezett nekünk, ráadásul a toyotások is feltartottak, ami jó néhány másodpercembe került. Végülis a hatodik hely nem olyan rossz, és már nagyon várom a következő megméretést, mert a spái az egyik kedvenc versenypályám.
Felipe Massa: – Remek érzés volt az ötödik helyen autózni. Az első szett gumival nem volt tökéletes az autó, állandóan ki akart törni, a második garnitúrával sokkal jobb volt, a harmadikkal azonban megint visszatért az eredeti probléma. Nem tudtam tartani Fisichellát, amikor kijöttem a boxutcából, és azt gondoltam, hogy jobb, ha befejezem a versenyt vele együtt és nem vállalok rizikót, mint ha a forrófejűségem balesethez vezet. Természetesen nagyon csalódott vagyok amiatt, hogy nem szereztem pontot, de szerintem ennek ellenére fantasztikus csatát vívtunk.
Nick Heidfeld: – Az első kanyarban viszonylag jól helyezkedtem, ám utána a másodikban már jókora tömörülés volt. Azt hiszem, Trullival és Räikkönennel együtt érkeztem a kanyarba, és megpróbáltuk nem kilökni egymást. Később, már a második körben Coulthard kilőtt mellettem a célegyenes utáni kanyarban. Próbáltam tartani magam, de az autó egyensúlya nem volt az igazi. Trulli utolsó boxkiállása után nagy volt a forgalom, úgyhogy közel tudtam kerülni hozzá, de aztán megint meglépett, és csak a végén tudtam újra felzárkózni.
Juan Pablo Montoya: – Ez nem az én hétvégém volt, és ez a pálya sem tartozik a kedvenceim közé. A rajt után valaki meglökött, rámentem a rázókőre és elállítódott a kocsim. A bal könyököm megsérült, és az autómat körről körre egyre nehezebb volt vezetni. De így volt ez az egész hétvégén, a három nap alatt egyszerűen nem találtam meg a helyes beállításokat.
Jacques Villeneuve: – Nagyon jól rajtoltam, a tizenkettedik helyen haladtam, és úgy éreztem, kiváló taktikát választottunk. Nagyon kemény verseny volt, a Hungaroring nagyon nehéz feladat elé állít minket. Nyomtam a gázt, ám egyszer csak a célegyenes végén elszállt az erőátvitel. Nagyon fáj, mert sokkal jobb volt a kocsi, mint szombaton, de túl kell tennünk magunkat a történteken. Spa az egyik kedvenc pályám, remélem, két hét múlva jobbak leszünk, mint a Hungaroringen.