Formula–1 hírek 08.05.

Vágólapra másolva!
2002.08.03. 19:40
Címkék
Új tulajdonosa lehet a 2003-as idényben a Minardi-istállónak. Az ír üzletember, Brendan McGuinness – akinek jelenleg Szaúd-Arábiában vannak üzleti érdekeltségei – a hírek szerint azt tervezi, hogy megveszi a Formula–1-es kiscsapatot Paul Stoddardttól. Stoddart a tavalyi szezon elején vette meg a Minardit, amely komoly pénzügyi gondokkal küszködik, és most is csak annyi pénze van, hogy be tudja fejezni az idei szezont, úgyhogy sürgősen szüksége volna egy tőkeerős támogatóra. Ám ha McGuinness tényleg úgy döntene, hogy megvásárolja az olasz kiscsapatot, akkor ez egyben azt is jelentené, hogy Stoddartnak nem lenne tovább helye az istállónál, igaz, valószínűleg nem is akarna maradni. "A tárgyalások elkezdődtek és remélem, hogy minél hamarabb megegyezünk – mondta McGuinness az üggyel kapcsolatban. – Rendelkezünk a szükséges anyagi háttérrel ahhoz, hogy a Minardinak ne kelljen aggódnia a jövője miatt, viszont ha átvesszük a csapatot, akkor az teljes átvétel lesz. Minden elismerésem Paul Stoddarté, de ha mi jövünk, akkor valószínűleg ő sem akarna maradni.” S hogy mit szól mindehhez az ausztrál üzletember? "Jó néhány lehetséges támogatóval tárgyalunk – kezdte Stoddart –, és Brian McGuinness csak egy közülük.” Jó néhány kritika érte a 2003-ra kiadott ideiglenes Formula–1-es versenynaptárat – többek között a McLaren-főnök Ron Dennis is szót emelt ellene –, amelyből kimaradt a háromhetes nyári szünet. A Magyar Nagydíj előtt beiktatott szünidőre pedig a legtöbb csapatfőnök szerint szükség lenne, hiszen ebben az időszakban legalább lehetőségük van a csapattagoknak – a szervizeseknek, a kiszolgáló személyzetnek – arra, hogy néhány napot eltöltsenek a családjukkal, akik sokszor hetekig kénytelenek nélkülözni őket. Max Mosley, a Nemzetközi Automobil-szövetség elnöke azonban úgy véli, nincs túl sok esély arra, hogy megváltoztassák az előzetesen kiadott menetrendet. "Igazán őrült naptárunk lenne, ha nyári szünetet akarnánk tartani, mert vagy három versenyt kellene tartanunk egymás után, vagy pedig másik időpontban kellene megrendezni a Monacói Nagydíjat, amely köré azonban erre a dátumra építettek föl mindent a szervezők” – mondta Mosley. A patthelyzet okozója tehát a monacói rendezőség, amely abszolút rugalmatlan az időpontokat illetően. Ez egyfelől érthető, másfelől azonban a csapatok kifogásai is jogosak. Megoldás egyelőre nincs, Max Mosley is csak tanácstalanul vonogatja a vállát, úgyhogy egyelőre úgy tűnik, mindenkinek le kell mondania a tavaly és idén már jól bevált háromhetes pihenőről. Jenson Button nagy kihívásnak tartja, hogy jövőre az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve csapattársa lesz a BAR-Hondánál. A britnek saját bevallása szerint korábban is nagyon jó pilóták voltak a csapattársai (Ralf Schumacher, Giancarlo Fisichella és Jarno Trulli), úgyhogy Button nem aggódik a kanadai miatt. Pedig akár lehetne is rá oka, hiszen Villeneuve nem éppen könnyű ember. "Tudom, hogy milyen ember Jacques a pályán kívül, de nem tudom, hogy milyen csapattárs – mondta Button. – Érdekes lesz vele dolgozni, és egyben nagy kihívás is, de azt hiszem, jól fogunk tudni együtt dolgozni. Nem tudom, miért kételkednék ebben... Mindketten gyorsak vagyunk. Ô jóval tapasztaltabb, nálam, én azonban több tapasztalattal bírok a csapattársak terén, hiszen négy éven belül ő lesz a negyedik.”
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik